• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-03-03 19:48:36 följande:
    Tack snälla..
    Men... hur gör man när det blir så hela tiden då? Varje dag...?
    Tänk om vi inte ens klarar av graviditeten tillsammans, tänk om vi inte pallar, när det bara blir tjafs jämt...?
    Jag och min man bråkade hela tiden när vi väntade det första barnet. Det var som om allt sattes på sin spets och vi började tvivla på varandra. Till slut ringde jag gråtande till MVC och bad att få hjälp. Vi fick träffa en kurator ett par gånger och det hjälpte. Så om du känner att du inte orkar mer, se till att få någon att prata med. 

Det ska tilläggas att jag blev deprimerad under andra graviditeten och även där sökte hjälp. Jag blev sjukskriven 20% för att få lugn och ro, vila och hinna med.

Jag vet inte om det här var till någon hjälp, men jag vet hur du/ni har det och när ni kommer igenom det är ni starkare. Kram!! 
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-03 20:43:34 följande:
    sugar, nu är du ju inte lika långt gången som jag men jag märker att jag blir gladare och piggare om jag sover mååånga timmar. Man kan nog lätt bli irriterad om man är trött, det är nog det enda jag märker men jag tror inte min sambo är drabbad av detta från mig, än

Men sov och vila så mycket du kan och se till att ha egentid hemma så tror jag det blir bättre!
    samt att räkna
    Tack! Kan absolut ha med det att göra. Jag reste hem från jobbresan tidigt imorse och kunde inte få en blund på flyget.... får väl pallra mig i säng snart då.

Förresten, ifall ni vill ha ett mysigt weekendresemål inom rimligt avstånd kan jag verkligen tipsa om Amsterdam. Så himla mysigt, måste få med mig sambon dit någon helg i vår! Åt så sjukt god indonesisk mat igår också, mums!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-03-03 20:50:47 följande:
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    Näää usch vad tråkigt, men jag håller ändå tummarna för dig imorgon.
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • maria204
    Hej flickor!

Nu när jag kom hem från jobbet så hittade jag blod i trosan... när jag torkade mig så fick jag (vad jag tror är hinnan) slem på pappret... blir nog inte något roligt besked imorgon tyvärr. Om jag inte hinner få mf inatt/ikväll.
    Kram! 
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-03 20:49:22 följande:
    Herregud vilken tjej du är Mabaja. Man har ju hört en hel del hur det är i lumpen av exet som var i en habbitz och bombade. Hade inte stått ut ens 1 dag tror jag så imponerad att di fixade 10 månader.
    Det var haubitsarna vi mätte, eller snarare var patronerna landade. :)
    MCT79 skrev 2011-03-03 20:51:46 följande:
    haha du är som min mellansyrra! Hon gjorde lumpen i 15 månader tror jag det var. Berga Örlogsskolor... sen sökte hon och kom in på officersutbildningen, hade skitfina vitsord... men efter bara några veckor ångrade hon sig och sökte polishögskolan och där är hon idag... på värsta tänkbara ort såklart.
    Det var en av orsakerna till varför jag ville göra lumpen... Jag ville in på polishögskolan... Men fick ulcerös kolit så klassas ju inte som "fullt frisk"... Så då blev det inget av det hela. :(
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-03 20:55:18 följande:
    Tack! Kan absolut ha med det att göra. Jag reste hem från jobbresan tidigt imorse och kunde inte få en blund på flyget.... får väl pallra mig i säng snart då.

Förresten, ifall ni vill ha ett mysigt weekendresemål inom rimligt avstånd kan jag verkligen tipsa om Amsterdam. Så himla mysigt, måste få med mig sambon dit någon helg i vår! Åt så sjukt god indonesisk mat igår också, mums!
    låter mysigt med amsterdam.

indonesiskt mat vad är det för typ av mat?
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • Marlyn

Ja, jag blöder nu. Jag har som vanlig mens... får se vad som händer.

Jag kände mig iaf väldigt välkommen på jobbet idag.... alla blev glada och förvånade och jag fick tom några kramar. Härligt att vara tillbaka.

• sugarrush
    Hej flickor!

Nejnejnej! Hoppas verkligen att det är falskt alarm. Jag blir lite orolig för dig gumman, men jag hoppas fortfarande att allt är bra. Vilken tid har du ditt VUL...?
    maria204 skrev 2011-03-03 20:54:58 följande:
    Jag och min man bråkade hela tiden när vi väntade det första barnet. Det var som om allt sattes på sin spets och vi började tvivla på varandra. Till slut ringde jag gråtande till MVC och bad att få hjälp. Vi fick träffa en kurator ett par gånger och det hjälpte. Så om du känner att du inte orkar mer, se till att få någon att prata med. 

Det ska tilläggas att jag blev deprimerad under andra graviditeten och även där sökte hjälp. Jag blev sjukskriven 20% för att få lugn och ro, vila och hinna med.

Jag vet inte om det här var till någon hjälp, men jag vet hur du/ni har det och när ni kommer igenom det är ni starkare. Kram!! 
    EXAKT så är det! Tack, gud vad jag känner igen mig. Det är som om allt ställs på sin spets. Jag vill liksom att allt plötsligt ska vara så perfekt och rosenskimrande och när vi väl ses så är det ju inte så, det är ju vardag och vanliga små irritationsmoment som plötsligt blir enorma... av ingen anledning alls förutom hormonstormarna.

Hoppas vi inte börjar tvivla på varandra, jag känner väl lite att jag inte orkar gå till fler kuratorer och psykologer nu, när jag gått där i snart ett halvår p.g.a. missfallen och annat jox som jag varit med om tidigare i livet.
    Men det är jättebra att du skriver att det funkade för er, ska absolut överväga det om vi börjar tvivla på varann.
    TACK!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-03 20:58:58 följande:
    Det var haubitsarna vi mätte, eller snarare var patronerna landade. :)
    MCT79 skrev 2011-03-03 20:51:46 följande:
    haha du är som min mellansyrra! Hon gjorde lumpen i 15 månader tror jag det var. Berga Örlogsskolor... sen sökte hon och kom in på officersutbildningen, hade skitfina vitsord... men efter bara några veckor ångrade hon sig och sökte polishögskolan och där är hon idag... på värsta tänkbara ort såklart.
    Det var en av orsakerna till varför jag ville göra lumpen... Jag ville in på polishögskolan... Men fick ulcerös kolit så klassas ju inte som "fullt frisk"... Så då blev det inget av det hela. :(
    ok.

nä tjejer jag är så vansinnigt trött så jag ska ta och logga ur och gå och sova nu. Fattar inte, tidigare var jag morgontrött och kvällspigg nu raka motsatsen.

hörs imorgon, sov gott alla natti natti
    Gravid v.6+4 BF 24/10
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-03 20:59:17 följande:
    låter mysigt med amsterdam.

indonesiskt mat vad är det för typ av mat?
    Indonesiskt påminner om thaimat, men det är lite mer kokos, lite mer färska grönsaker... Där jag åt fick man nästan som indonesiska tapas, alltså en massa små skålar med olika röror, grönsaker, grytor o.s.v. Alla hade lite olika kryddningar, och vissa var superstarka, så att man nästan tappade luften
    SJUKT gott!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma