• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:24:22 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Åh vad mysigt !!
    Snart får du värkar och ska åka in på BB jag längtar ja det gör vi allaSolig kan inte bli en bättre helg haha
    Hmm jag ska bara tycka synd om mig och sen hmm titta på film äta gott och mysa med barnen
    Mysigt det låter, inte det där med att tycka synd om dig själv utan det där med film, gott att äta och mys med barnen. Längtar efter familjemys jag också! :)
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 13:50:43 följande:
    Det står inget om hjärtslag i min journal hon sa så för att göra mig glad och det står för liten i min journal och för svårt att avgöra , alltså mer negativt än vad hon gavs sken för.

Jag vet när ägglossningen var och sexet var och du var 1 vecka korate gången har ju ingen betydelse i mitt fall.
    Varför måla hela värden svart  !!!
    Du är gravid SLUTA nu du gör mig förbannad !!
    Allt kommer gå bra ska du se !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-04 13:51:56 följande:
    Wo wo wo woooooo`??? Jag tyckte du sa att det stämde i storlek och ni såg hjärta?!
    Samma här..
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-04 13:27:02 följande:
    Åh härligt! Hoppas den lille kikar ut snaaart då! ;) Envisa ska dom va, haha! Inga mer känningar?

Helgen blir nog lugn här.. äta nån god mat o vila.. sjukt ont så orkar ingenting just nu..
    Usch har du fortfarande ont? Har du ringt din BM eller förlossningen och hört vad de säger?
  • MCT79
    acure skrev 2011-03-04 13:51:19 följande:
    Det låter som mysiga helgplaner tycker jag! :) Någon särskild film du är ute efter?
    Jag gillar ju romantiska komedier och är lite sugen på Min låtsasfru... med Adam Sandler och Jennifer Aniston..verkar skoj! Jag behöver nått lättsamt med humor och skratt känner jag! :O
    nu jeklar...
  • telgebo

snälla ifrågasätt inte en läkare som lurade mig, hon såg ingen hjärtaktivit för det står inget om det i min journal bara det är för litet och inget går att tyda och förra gången var den också för liten för den vecka jag var i och fick då ma så det är samma grej nu + symtom som försvinner så jag vet fortfarande inte ett skit. Hade varit bra om läkaren hade kunnat vara ärlig och sagt som det var än att inbilla sig nåt och sen skriva sanningen i min journal.

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja

Telge: Njut av din bebis istället. Läkarkåren får ju inte ljuga! Du såg en liten som motsvarade rätt.. De är väldigt små vid 6+ så om det skulle vara lite felmätt, so what? De är ju som sagt mini mini! Min var 12 eller 14 mm i vecka 7+6... Andras i 7+6 har varit så mycket större!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure
    Marlyn skrev 2011-03-04 13:32:03 följande:
    Det gick inte bra.... utomkvedshavandeskap. På måndag ska jag få reda på om den är kvar för isf måste jag ta bort den med titthålsoperation.
    Säcken vi såg förra måndagen va helt borta och det verkade bara vara en vattenblåsa som livmodern själv hade producerat av någon korkad anledning.
    Så ledsen för din skull. Håller tummarna att kroppen sköter det själv så du slipper operation. Stor kram
  • Muffe

Telgebo, du sa ju själv häromdagen till mig när jag undrade om mitt bf, att man kan ha ägglossning senare än man trodde, men det gäller inte i ditt fall eller?

Kanske är lika bra att du får MA, eftersom d redan bestämt att det ska vara så?
    Då slipper du oroa dig längre och kan gå vidare med andra planer i ditt liv!

• Smålands jänta i storstaden

Ego; magen är katastof! Skiter faan 10ggr/dag de senaste 4 dagarna och inte startar någon förlossning för det! Nätterna har blivit värre och jag kan knappt ta mig ut sängen när SD kommer och inte släpper dom när jag ligger kvar, kan knappt andas men ingen bebis verkar vara på G. Men mensärk har jag börjat få till och från! alltid något!

Ikväll blir det bowling, ihopp om att liten (STOR) vill komma ut! Igår färdknäppen men ingen som helst verkan komsi komsi bebisen!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma