• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 14:23:51 följande:
    har jag sagt att dom är döda? Nej. har jag nämnt nåt om vårdnadstvist? Ja där har du svaret, jag har vart med om samma sak som Odd ungefär ända skillnaden är att jag har mina i sverige och inte i USA. En pappa som vann vårdnaden och jag får se mina barn 2 timmar i veckan och är mer so en lektjej för dom än mamma och pppan påstår skit om mig och har via socidioter fjäskat sig til skyddat boende så jag vet inte ett sn´mack vad dom bor kan inte ringa, vet inte vilket dagis flickorna mina går på eller skola min son går på och barnen säger ingte. Vi har gått igenom 2 instanser men nää han har eskild vårdnad och barnen ska bo där och jag blir straffad för han påstår att det ena och det andra när jag ville skiljas i uppsåt att jävlas och det stod tog såna här poropiationer och sedan har han spätt på det genom att en annan påstår att jag försökt göra saker mot min dotte rosm är så jävla löhn så det finns inte för att skydda pappan att domen skulle bli ändrad till min fördel i stora instans genom att påstå att jag försökt tända eld på barnen, jag har haft ett helvete och tror inget mig så kan ni hämta hem domen på TR om ni vill läsa eller så kan ni får min 447 sidiga akt om ni vill läsa själva.
    Säg inte då HANDE det gör mig arg.
    Du har alltid barn vissa att du är mamma fast du inte ser dom då.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 14:23:51 följande:
    har jag sagt att dom är döda? Nej. har jag nämnt nåt om vårdnadstvist? Ja där har du svaret, jag har vart med om samma sak som Odd ungefär ända skillnaden är att jag har mina i sverige och inte i USA. En pappa som vann vårdnaden och jag får se mina barn 2 timmar i veckan och är mer so en lektjej för dom än mamma och pppan påstår skit om mig och har via socidioter fjäskat sig til skyddat boende så jag vet inte ett sn´mack vad dom bor kan inte ringa, vet inte vilket dagis flickorna mina går på eller skola min son går på och barnen säger ingte. Vi har gått igenom 2 instanser men nää han har eskild vårdnad och barnen ska bo där och jag blir straffad för han påstår att det ena och det andra när jag ville skiljas i uppsåt att jävlas och det stod tog såna här poropiationer och sedan har han spätt på det genom att en annan påstår att jag försökt göra saker mot min dotte rosm är så jävla löhn så det finns inte för att skydda pappan att domen skulle bli ändrad till min fördel i stora instans genom att påstå att jag försökt tända eld på barnen, jag har haft ett helvete och tror inget mig så kan ni hämta hem domen på TR om ni vill läsa eller så kan ni får min 447 sidiga akt om ni vill läsa själva.
    Jag läser gärna den akten. Jag har en sambo som jobbar inom socialtjänsten och att få ett barn familjehamsplacerat alt. egen vårdnad med skyddad adress är SKITSVÅÅÅÅRT.
    Har det dessutom drabbbat dig med tre barn?? Det är något du inte berättar för oss, så känner jag rent spontant..

Men kan du förstå att det är svårt att hänga med?! Först nämner du inga barn alls, det här är din enda chans att få egna barn, du ska köpa hundvalp bla bla bla, sen finns det plötsligt inte bara ett utan TRE biologiska barn?!
    Att du är rädd att din pappa inte ska bli glad när du berättar att du är gravid? Varför`? För att han har varit med förr?
    nu jeklar...
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:15:44 följande:
    Ja, men om du haft ett MA till nu ska du ju inte va här i tråden för oss som väntar barn?

Häromdan hade du bara haft ett MA.
    jag har haft 1 ma ja och jag hade ingen lust att hänga ut min livshistoria här för alla eftersim det skulle bli ett så jävla hallå var jag rädd för för det är jobbigt och svårt att prata om så jag skrev om dottern för att kunna prata om min graviditet och när jag pratat om att jag hadft tex olika saker så kan det var från olika graviditeter som sonen 2003/904 eller min stora tös 2005/06 eller min ynfsta tös 2007/08 men den misstänka vattenavgå ngen och alla turer till sjukan och inläggning det var 2008.
    Nr bm inte fann hjärttslag i v.35 och min äldsta tös var nöra på att dö i v.35 så var det 2006.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja

ja men du får ju leva i nuet? Och kämpa för dem... Jag fick träffa mina föräldrar var tredje helg.. Inte dog jag av det, inte mår jag dåligt av det idag... Jag kan ju inte skylta inför hela världen att jag varit fosterhemsplacerad i 7.5 år pga mina föräldrar... jag har en mamma begravd och hon gick bort när vi fortfarande var osams och har två syskon som är döda... Du har aldrig nämnt dina barn, men har du två timmars rätt till barnen så får du ju gå till rätten med det... 2 timmar är ändå inte fy skam om man tänker på hur andra barn har det...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:26:46 följande:
    du har ju faktiskt bara dig själv att skylla. Jag är ledsen, men hela tråden har stöttat dig. Du har skrivit att storleken stämde överens med sista mens och nu är den på tok för liten. Sjukvården får inte ljuga så det kan du inte säga...
    jag skrevvad läkaren sa till mig och idag sa bm annat telfon att läkaren är mycket osäker och kan inte uttala sig om graviditeten nåt i livmodern finns men det är alldels för tidigt att utläsa då det var alldeles för tidigt att kunna se. Frågade vad bm menade ja för liten inga hjärtslag för tidigt för osäkert och så betedde sig inte läkaren mot mig sa jag till bm, det kan jag inte svara ppå då jag inte var med sa bm så vi väntar med vidare saker tills du harit på ett vul  för innan dess är det inget.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    "Hoppa över mina inlägg då om du iriiterar dig på dom. Du kanske bara kan se på din man och bli gravid och är ung. Jag är är över 35+, har köpmat över 1 år för denna barn, har ett MA i bagaget och kan inte bara hoppa i säng om det skiter sig nu och försöka igen som ni andra verkar kunna göra."

"När jag skulle sova igår så kände jag hur det stack till nere i underlivet några gånger. Några som vet vad det kan vara? Känner inte igen det från min förra graviditet 07/08 och inte från den då jag fick MA."

Där är inlägg du själv skrivit Telge. Ingenting om andra graviditeter än den 07/08, och ja - jag hämtar gärna också ut den akten från TR.
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 14:25:50 följande:
    Sofy: det är ju du, fattade du inte det!? hur mår DU?!
    Hahahaha! Så jag är en DET? ;) Ok, då vet jag! Haha!

Jag mår väl.. ok! TRÖTT, ont.. blä! Men varför klaga? Jag hinner inte ens ringa förlossningen för de händer så mycke härinne, haha!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 14:20:05 följande:
    Men männska! Den är asbra!! Du ska se registret man kan slå i!

"sambon har andedräkt av vitlök"  sid. 12. -> bäst att rida. Du kan luta dig bakåt, vända bort huvudet och i värsta fall lägga en kudde lätt över ansiktet på sambon.
    man kanske ska införskaffa den boken! :) Så man vet vad som gäller. haha.

Småland: Vilken syn det skulle vara för personalen om du kommer in med bowlingskor och ett klot i handen! MOHAHAHA!!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:34:57 följande:

Jag mår väl.. ok! TRÖTT, ont.. blä! Men varför klaga? Jag hinner inte ens ringa förlossningen för de händer så mycke härinne, haha!
    Okej alla nu får vi sluta skriva en stund så Sofy kan ringa! Allt för Devin! :D
    nu jeklar...
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:34:57 följande:

Ring nu, tråden får ta timeout! Nu vill vi höra vad de säger! :) Förlossningen alltså..

Så tråden, TYST NU!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma