• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Väölkommen tillbaka till tråden lite senare Telgebo! Det är verkligen skittråkigt att du får ett MA till men systertråden stöttar verkligen jättebra och där finns andra i samma situation! Hoppas de hjälper dig med svar på alla dina frågor och att du får hjälp av sjukvården med alla dina MA:n.

Men till nästa grav. kanske du ska ta det lugnt och låta det går som det går. Att man får missfall betyder ju faktiskt att barnet inte hade överlevt senare heller, eller att det är gravt handikappat. Det är ju lika bra att det sker tidigt och inte  i v 35 eller när barnet är fött, eller hur?

Lycka till i framtiden!

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-04 14:12:58 följande:
    jag har varit gravid 6 ggr och fött 3 barn, en abort för många år sedan 1996 på nacka, en son på 6,5 år, en dotter 5 år i maj i år och en dotter som fyller 3 år den 12 som jag förlorat, sedan ett ma och så nu detta då

tack för att önskar mig till systertråden känns ju riktigt trevligt schysst.
    Ja, men om du haft ett MA till nu ska du ju inte va här i tråden för oss som väntar barn?

Häromdan hade du bara haft ett MA.
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:07:09 följande:
    Det kan så vara men det kan fortfarande dröja några dagar innan ägget nått livmodern... Jag fick positivt test på äl+9... Lik förbaskat blev jag flyttad åt fel håll...
    Samma här Bim-6 svagt + Bim-5 Neg Bim-3 + men ändå utan färg =pregg Bim+3 + Bim+6 +++
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

Dottern skulle ju få en my little pony, men det blir ju svårt om man inte vet adressen!

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-03-04 14:15:23 följande:
    Noterat! *skriver upp i lilla svarta ställningsboken"  Oskyldig
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: ja greken är gudomligt god! (haha låter roligt men orka omformulera sig!)

Blir sambo, svärmor, sambons syster och kille. Men inte tyngsta klotet! Gör så ont i fingrarna då, måste dock vara oerhört stora hål för fingrarna då de är i dubbel storlek ungefär!

Har du ringt ännu? Hur mår det egentligen?

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 14:11:28 följande:
    Snurrig inlägg ..
    Men varför skulle läkaren ljuga ?
    telgebo skrev 2011-03-04 14:05:45 följande:
    jag hade sm den 16 januari, sex 30 jan och äl 31 jan så befruktningen måste ha skett senast natten mot tisdagen den 1 feb och jag testade plus 11 dagar efter 2 dgr före bim och det kom direkt innan urinen nått till kontrollrutan.
    Jag hade sista mens 10 mars jag fick stegring redan 4 dagar efter mensens slutgång och vi hade sex hade stegring i 6 dagar och vi sexade på alla 6 dagar jag fick stegring igen och hade stegring i 3 dagar.
    Enligt mensens sista dag skulle jag ha BF 15 dec enligt min läkare men enligt LITEN bebbe så enligt UL och RUL BF 22 dec
    Hon sa till mig ägglossningen behöver inte vara så man fått stegring utan det kan ta längre tid.
    jag hade ju äl den 31 dec, har haft äl dag 15 länge nu och hade typiska känningar dag 15 i cykeln och sexlusten ökar då med annars har jag aldrig nån.
    jag fick ju symtom kissade 30 ggr om dagen 2-3 dagar efter äl som var den 31 januari och sedan kom tolömma bröst 1 vecka efter äl.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • telgebo

nej inte 31 dec utan 31 januari ska det vara

Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 14:17:22 följande:
    Sofy: ja greken är gudomligt god! (haha låter roligt men orka omformulera sig!)

Blir sambo, svärmor, sambons syster och kille. Men inte tyngsta klotet! Gör så ont i fingrarna då, måste dock vara oerhört stora hål för fingrarna då de är i dubbel storlek ungefär!

Har du ringt ännu? Hur mår det egentligen?
    Hahaha brukar du äta helstekt grek då eller? ;)

Ååh vad kul me så många! Hoppas på bebis! ;D

Hur mår det? Vem är det? Jag? ;D
  • Marlyn
    telgebo skrev 2011-03-02 13:57:38 följande:
    Detta skrev läkaren i min journal intrauterin gravid 6+3. var tvungen att fråga vad betyder intrauy´terin? Jag kopplade ihop det med nåt galet att det var utanför eller nåt. men hon sa det betyder i livmodern, och jag pustade ut igen.

Hon sa också att du har en otrolig bra äggreserv, fick ju lämna AMHprov för länge sedan, höll ju ppå med fertilitetsutredning och gjort sedan januari 2010. Hoon var mycket glad att se mig och att det dessutom gravid.

Tack för era hålla tummar och era tankar på mig idag, ni kan släppa tur tummarna nu

Jag såg direkt det lilla svarta med det lilla människoliknande gråa i direkt inär undersökningen började och läkaren tittade nära nära och sa att jag tycker se att det är nånting som rör sig i och jag är nästan säker på att det är hjärtat, japp det är hjärtaktivitet sa hon, men du ska få komma tillbaks om 2 veckor sa hon innan jag ens hade hunnit fråga henne om det.

Hon sa inget om uteblivna symtom, jag frågade henne men hon sa bara du ÄR gravid lita på det och vi ses om 2 veckor och gav mig väldens leende och jag låg tillbka lättnad

Vilket underbart vårväder, lovely. Firade det hela med en runda på stan och åt lunch första låten jag hörde efter VUL var Rihanna Russian Roulate eller hur det stavas  så den låten kommer jag alltid förknippa med denna underbara dag i fortsättningen.

Har köpt en present till min dotters 3 års dag också, My Little Pony, hon är duktig i dom, tänkte först köpa en docka men det har hon redan så det kanske blir för mycket med så många dockor
    telgebo skrev 2011-03-02 13:36:30 följande:

Jag har sett en litet embryo idag 6 veckor gammal såg ut som en liiiiten liiten människa och det hon kunde mäta stämmer med antalet veckor sedan senaste mens minus 3 dagar, var lite svårt att se men hon tyckte se något som fladdrade så hon var säker på att hjärtat slog. Hon tycker jag ska andras, ha positiva tankar att det här kommer gå vägen.

Nytt VUL den 15 mars kl 10.30.

Har lämnat 5 rör blod idag,det ni, mitt nya nick kanske borde bli nåldynan istället

Jag är så extremt LYCKLIG så ni anar inte, världens lycligaste och min BM är ju bara underbar, hon hade lämnat en liten bunt med papper till mig och 3 remisser.

Har bara lust att ställa mig på taket och vråla ut JAG ÄR GRAVID med en megafon

Du såg ett fladdrande hjärta och storleken stämde.

Jag är ledsen men jag tror att du är hypokondriker.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma