• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Mamma till W skrev 2011-03-04 13:58:54 följande:
    Haha, jag hade ju förvärkar och enorm mensvärk i fyra veckor... Sen sa det bara svisch och 6 timmar senare och Wilda var här! :)
    hihi Håller tummarna att det blir detsamma för mig. Vattnet får gärna gå ikväll efter På Spåret är slut. hehe
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:57:40 följande:
    Fast Äl visar pos behöver det inte betyda att ägget har fäst sig utan det kan ta längre tid !
    Om du skrev att du såg ett hjärta slå och allt var bra för neg nu ?
    vem har skrivit om äl-test, jag pratar om sexet och ff
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 13:57:44 följande:
    för jag har fått ett jävla ma förr och haft så jävla mycket otur med precis allt i flera år och svårt att bli gravid så minsta lilla som kan glädja mig ska ryckas undan, blir det inget nu heller så orkar jag fan inte längre.
    Vet du Telgebo.. det finns MÅNGA här inne som har haft så oerhört mycket mer otur än vad du har haft. DET ÄR LIVET, det enda du någonsin kan  VETA säkert med livet är att du kommer att dö! Det är det enda vi alla vet med säkerhet!
    nu jeklar...
  • Mabaja
    acure skrev 2011-03-04 14:03:05 följande:
    hihi Håller tummarna att det blir detsamma för mig. Vattnet får gärna gå ikväll efter På Spåret är slut. hehe
    Åh vad jag håller tummarna! Sen får du hänga på fika i Västerås så man får se underverket! :) Jag och Odd har träffats några ggr nu!

Telge: En läkare FÅR INTE ljuga!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • acure

Oj vad ni skriver, hinner inte med alls ju! :)

Jag hoppade precis ur myskläderna och tog på mig en ren tröja (spiller ju ner allting på en gång nu), såg då att det var någon genomskinlig vätska som kom från brösten. Kan det vara ett tecken på att förlossningen är på g tror ni? Jag har inte läckt någonting tidigare under graviditeten. Snälla ge mig HOPP!!! haha

• telgebo
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:02:04 följande:
    men den börjar ju växa först i livmodern och det kan ta några dagar... Jag vet när Wilda blev till.. Vi hade sex sista gången på söndagen och äl på tisdagen.. Ändå blev jag flyttad åt FEL håll... men hon lever i allra högsta grad.. Just nu ligger hon i gymmet och försöker åla sig framåt!
    jag hade sm den 16 januari, sex 30 jan och äl 31 jan så befruktningen måste ha skett senast natten mot tisdagen den 1 feb och jag testade plus 11 dagar efter 2 dgr före bim och det kom direkt innan urinen nått till kontrollrutan.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-03-04 13:59:51 följande:
    du har nog gjort fler sexförsök vid äl än jag. jag hade ju sex dagen före äl och befruktning sker ju max 1 dygn senare så senast tid finns ju i mitt fall.
    upp till 3 dygn för och efter äl
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 14:01:47 följande:
    Sofy: japp heron it is! bowlade för 2 veckor sedan oxå men gav ingen verkan då men nu har det ju gått lite tid så kanske? Men kanske fel att kalla det bowling, mer kasta klot och tro att det är en stor studsboll men kul ändå! Sist är ingen tvekan om att jag kommer för att böja sig med bauta mage, hålla balansen och kasta ett klot är inte lätt!
    Mys! Du och sambon? :D Jaa, de trorjag! Ta tyngsta klotet o släng iväg en gång så kanske de händer ngt kul ;) Hoppas kan vi ju göra iallafall!

Var och åt på greken därborta i Älvsjö förra fredan, duvet som ligger där vid vägen precis.. skiiiitgod mat var de ju där!! Haha, ville bara säga de.. don't know why ;)
  • acure
    Mamma till W skrev 2011-03-04 14:05:10 följande:
    Åh vad jag håller tummarna! Sen får du hänga på fika i Västerås så man får se underverket! :) Jag och Odd har träffats några ggr nu!
    Det låter jättemysigt! :) Jag vill bebisfika jag också! :)
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-04 13:59:51 följande:
    du har nog gjort fler sexförsök vid äl än jag. jag hade ju sex dagen före äl och befruktning sker ju max 1 dygn senare så senast tid finns ju i mitt fall.
    FAST DU VET FORTFARANDE INTE NÄR ÄGGET FÄSTE MÄNNISKA!!!!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma