• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove; jodå visst är tarmarna tomma men jag fyller ju på hela tiden, måste ju äta för att orka med en förlossning oxå.

Funderade alvarligt på att sluta äta när jag fick veta hur stor bebisen var med BM bara skrattade och sa att det spelar ingen roll om jag inte äter för bebisen tar ändå vad den vill ha, slug unge!

Kan rekomendera att köra bakifrån om ni vill testa, alla andra ställningar gör bara ont i hela kroppen, bara att stå still så sköter killen jobbet men vila, vila, vila är nog det bästa ändå. Vilar mellan varven!

• telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-04 14:04:44 följande:
    Vet du Telgebo.. det finns MÅNGA här inne som har haft så oerhört mycket mer otur än vad du har haft. DET ÄR LIVET, det enda du någonsin kan  VETA säkert med livet är att du kommer att dö! Det är det enda vi alla vet med säkerhet!
    okej  ja jag har ju bara förlorat 4 barn så det är ju inget att deppa över. en på 5 och en på 6 så det är ju inget.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-04 14:05:45 följande:
    jag hade sm den 16 januari, sex 30 jan och äl 31 jan så befruktningen måste ha skett senast natten mot tisdagen den 1 feb och jag testade plus 11 dagar efter 2 dgr före bim och det kom direkt innan urinen nått till kontrollrutan.
    Det kan så vara men det kan fortfarande dröja några dagar innan ägget nått livmodern... Jag fick positivt test på äl+9... Lik förbaskat blev jag flyttad åt fel håll...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-04 14:05:25 följande:
    Oj vad ni skriver, hinner inte med alls ju! :)

Jag hoppade precis ur myskläderna och tog på mig en ren tröja (spiller ju ner allting på en gång nu), såg då att det var någon genomskinlig vätska som kom från brösten. Kan det vara ett tecken på att förlossningen är på g tror ni? Jag har inte läckt någonting tidigare under graviditeten. Snälla ge mig HOPP!!! haha
    Haha, jag hoppas inte det? ;) Jag läcker så får ha inlägg nu.. kom förra helgen (innan har de gått o trycka ut men inte runnit av sig självt..)
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-04 14:07:08 följande:
    okej  ja jag har ju bara förlorat 4 barn så det är ju inget att deppa över. en på 5 och en på 6 så det är ju inget.
    Olika historier hela tiden. Häromdan bara ett MA innan.

Men skitsamma. Beklagar ditt MA, hoppar du över till systertråden nu då?
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 14:06:57 följande:
    Pinklove; jodå visst är tarmarna tomma men jag fyller ju på hela tiden, måste ju äta för att orka med en förlossning oxå.

Funderade alvarligt på att sluta äta när jag fick veta hur stor bebisen var med BM bara skrattade och sa att det spelar ingen roll om jag inte äter för bebisen tar ändå vad den vill ha, slug unge!

Kan rekomendera att köra bakifrån om ni vill testa, alla andra ställningar gör bara ont i hela kroppen, bara att stå still så sköter killen jobbet men vila, vila, vila är nog det bästa ändå. Vilar mellan varven!
    hahah vad rolig du är! ;)
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 14:05:46 följande:
    upp till 3 dygn för och efter äl
    hade ju bara sex dagen före äl och i böckerna står det att befruktningen sker 30 min-2 tim efter samlaget och sedan tar det 1 vecka att ta sig till livmodern så det kom väl ner då den 7 feb och sen simmar det runt ett tag innan det implanteras så kanske den implanterades den 8 eller 9 feb och jag kände symtom 2 dagar efter sexet ända tills plusset.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • Muffe

Fast telgebo, har du flera personligheter? Jag har själv läst att du SÅG att det var ngt som rörde sig och det sa läkaren att det var hjärtat... vad skulle de annars vara? En propeller som var inopererad under huden på ungen???

• acure
    needtobreathe skrev 2011-03-04 14:07:43 följande:
    Haha, jag hoppas inte det? ;) Jag läcker så får ha inlägg nu.. kom förra helgen (innan har de gått o trycka ut men inte runnit av sig självt..)
    Äsch då! Jag som fick lite hopp! haha ;)
  • Muffe

Sofy, håller med andra i tråden, ring nu. om du säger det själv så är det nog läge

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma