• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-04 13:55:59 följande:
    såg ingen hjärtaktivitet är ingen läkare och kan inte läkare se så kan ju knappast jag, men vill ni misstro så gör det då, orkar inte bli ifrågasatt mår redan skit.
    Eeeeh.. de verkar bara helkajko! Först rätt storlek + hjärta, sen fel storlek + inget hjärta, TROTS att DU skrev att läkaren sa att de fanns hjärtaktivitet.

Jaja, whatever.
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:49:52 följande:
    Pinklove; bra jobbat av dig idag! Vi får hoppas att din lilla vill titta ut snart!! (även min ) kanske ska testa häxdrycken med citron, ingefära, cayenpeppar och vatten? färdknäppen? Eller bara vila kanske? Kram
    Jaaa jag börjar nästan fundera på häxdrycken jag också, men jag AVSKYR ingefära så jag tror det är tveksamt att jag får i mig allt man behöver dricka. hihi. Färdknäppen har jag funderat på men jag har så ont i min kropp nu och är så osmidig så jag vettesjutton hur det skulle gå till. Du är duktig du!

Tror dock att vila är ett bra kort! Vila, lite frisk luft och en kort promenad  varje dag rekommenderade min bm! :) Finns inga "knep" enligt henne. Bara dumt att trötta ut sig! :)

Kram!
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-03-04 13:54:47 följande:
    Telgebo, du sa ju själv häromdagen till mig när jag undrade om mitt bf, att man kan ha ägglossning senare än man trodde, men det gäller inte i ditt fall eller?

Kanske är lika bra att du får MA, eftersom d redan bestämt att det ska vara så?
    Då slipper du oroa dig längre och kan gå vidare med andra planer i ditt liv!
    du har nog gjort fler sexförsök vid äl än jag. jag hade ju sex dagen före äl och befruktning sker ju max 1 dygn senare så senast tid finns ju i mitt fall.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-04 13:58:54 följande:
    Haha, jag hade ju förvärkar och enorm mensvärk i fyra veckor... Sen sa det bara svisch och 6 timmar senare och Wilda var här! :)
    Hahaha, wohoo! Då kanske han kommer om 3 veckor me världens fart då! Skrattande Får försöka se de positivt.. men de är fan inte lätt när inget hjälper.. haha! Jaja.. vem fan har sagt att de e lätt o va gravid! ;)
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:55:00 följande:
    Ego; magen är katastof! Skiter faan 10ggr/dag de senaste 4 dagarna och inte startar någon förlossning för det! Nätterna har blivit värre och jag kan knappt ta mig ut sängen när SD kommer och inte släpper dom när jag ligger kvar, kan knappt andas men ingen bebis verkar vara på G. Men mensärk har jag börjat få till och från! alltid något!

Ikväll blir det bowling, ihopp om att liten (STOR) vill komma ut! Igår färdknäppen men ingen som helst verkan komsi komsi bebisen!
    {#emotions_dlg.flower}Du är för go gumman bebisen kommer när den känner att den inte får plats längre
    Sluta ät massa gott nu så h*n bestämmer att ''okej jag får ingen god mat längre'' och bestämmer sig att titta ut

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:55:00 följande:
    Ego; magen är katastof! Skiter faan 10ggr/dag de senaste 4 dagarna och inte startar någon förlossning för det! Nätterna har blivit värre och jag kan knappt ta mig ut sängen när SD kommer och inte släpper dom när jag ligger kvar, kan knappt andas men ingen bebis verkar vara på G. Men mensärk har jag börjat få till och från! alltid något!

Ikväll blir det bowling, ihopp om att liten (STOR) vill komma ut! Igår färdknäppen men ingen som helst verkan komsi komsi bebisen!
    Vad du är duktig vännen! Tror att dina tarmar snart är tomma och då kommer det sätta igång ordentligt! :)
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: japp heron it is! bowlade för 2 veckor sedan oxå men gav ingen verkan då men nu har det ju gått lite tid så kanske? Men kanske fel att kalla det bowling, mer kasta klot och tro att det är en stor studsboll men kul ändå! Sist är ingen tvekan om att jag kommer för att böja sig med bauta mage, hålla balansen och kasta ett klot är inte lätt!

• Mabaja
    telgebo skrev 2011-03-04 13:59:51 följande:
    du har nog gjort fler sexförsök vid äl än jag. jag hade ju sex dagen före äl och befruktning sker ju max 1 dygn senare så senast tid finns ju i mitt fall.
    men den börjar ju växa först i livmodern och det kan ta några dagar... Jag vet när Wilda blev till.. Vi hade sex sista gången på söndagen och äl på tisdagen.. Ändå blev jag flyttad åt FEL håll... men hon lever i allra högsta grad.. Just nu ligger hon i gymmet och försöker åla sig framåt!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-04 13:57:40 följande:
    Fast Äl visar pos behöver det inte betyda att ägget har fäst sig utan det kan ta längre tid !
    Om du skrev att du såg ett hjärta slå och allt var bra för neg nu ?
    jag såg inhet hjärta slå har jag skrivit många ggr nu men läkaren ljög och sa att jag ser nåt som rör sig tycker jag eller jag ser inget eleeker jag ser nåt men ja nej jag vet inte men nånting rör sig men kan inte avgöra om det är hjärtat och när hon sa så så inbillade min hjärna för att så jävla gärna vill att det var något svagt men garanterat inbillning för jag har ju haft extrem otur i 3 år nu så varför skulle det vända och göra mig lycklig för.
    Gravid v.6+5 BF 24/10
  • needtobreathe
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-04 13:59:03 följande:
    Sofy: när du själv säger det så RING! Då har det gått långt när du själv säger så, så mycket har vi hunnit lära känna dig!
    Haha ja precis, ni har väl det.. ;D

Men nä nu har ja suttit här (legat här) i flera timmar o de går verkligen inte över, mer molande o ont än igår. Och BM får ja inte heller tag på, idiottant! Så de blir ett samtal sen! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma