• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-05 22:49:18 följande:
    Sofy: samma här, hemskt trött och ont i kroppen. Ska gå och lägga mig nu orkar inte vara vaken en minut till. Tycker att du har varit duktig idag och tagit det lugnt. Förstår att det måste vara jobbigt för en duracellkanin som du.:)
    Haha ja samma här!

Ja eller hur! Sängläge till 16, då bad o sen soffläge. Bra jobbat enligt mig själv också ;)

Sov på du, hoppas du får sova lite ostört! Och att de drar igång sen såklart! :D
  • telgebo

Jag minns innan jag fick reda på att jag hade hypothyreos hade strulig mens, frusen, trött , torr hy och hår och mådde skit och nu undrar jag om denna frusenhet och trötthet har med fel dos Levaxin jag har eller om det är bra. Jag undrar vad symtomen kan vara om man har fel dos av Levaxin och vad som kan hända då?

Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-05 22:54:02 följande:
    Jag minns innan jag fick reda på att jag hade hypothyreos hade strulig mens, frusen, trött , torr hy och hår och mådde skit och nu undrar jag om denna frusenhet och trötthet har med fel dos Levaxin jag har eller om det är bra. Jag undrar vad symtomen kan vara om man har fel dos av Levaxin och vad som kan hända då?
    Sök på google eftersom ingen verkar veta! :)
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-05 22:58:28 följande:
    Sök på google eftersom ingen verkar veta! :)
    vet inte riktigt vad jag ska söka på för att få upp det jag vill veta för det står typ bara symtom på hyoothyreos hos icke gravida liksom. Ska jag söka låg dos levaxin+graviditet+symtom då eller?
    Gravid v.6+6 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-05 17:48:21 följande:
    Tack vad du är söt!
    Ja köpte dessa mammabyxor (de rosa) på 4mom.com tror jag. Pyjamasbyxor och såååå sköna. Dock svindyra enligt mig, 5oo kr men så värt de!!
    oh vad dyrt men sååååå fina!!!
    Nästa gång jag blir på smällen vill jag också ha dom
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-05 22:03:40 följande:
    Nä nu känns förvärkarna som vanligt igen, men jag hade 5 minuter mellan sammandragningarna under ett par timmar, de gjorde dock inte ont, men kändes annorlunda. men nu är det som sagt som vanligt igen. jag tror aldrig att det kommer hända. jag vill verkligen inte bli igångsatt om x antal veckor. hur går det för dig Småland? Vore ju kul om vi fick samtidigt!! :)
    ååååh låter som om du kanske redan åkt iväg våga jag säga lycka till snart föder du nog eller har fött
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-05 22:19:49 följande:
    Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar...
    Hahaha shit hur fick hon plats att föda ?
    JAG skulle dö om jag fött min haha skulle nog inte ha en snippa kvar längre Tungan ute

Som min bm ''Näääh han blir inte större än den 1:a du födde'' sen sa hon ''han är max 4,500g inte större''
    Och vägrade ge mig Tul och fick sen tillslut när jag hade passerat 7 dagar över tiden 8 dagar över tiden fick jag tid till Tul och alla var smått chockade kan jag lova det första dom gjorde när 1:a hade mätt hon ringde in en anna bm som skulle mätta om för hon kom över 4,500g sen kom den andra fram till 4,885g och så tittade dom på mig och sa '' vi måste ringa ner till förlossningen din pojk är stor''
    Rinde in och sa till förlossningen '' Vi skickar ner en omföderska ner till er vi får fram 4885g nu så hon kommer ner nu''
    Jag och sambon tittade på varandra och jag började att gråta av panik när vi sen vadrade oss ner till förlossningen.
    Min vän som jag pluggade tillsammans till Underskönterska öppnade dörren och frågade när hon såg mig och min sambo och mig utan värkar och bara lessen sa till mig vad jag gjorde här .. och jag svarade henne jag har ett stort barn i magen skulle göra en undersökning.
    Bm kommer fram och tar oss till ett undersöknings rum och där smäller jag till börjar att gråta av panik.
    Tror det var det värsta tiden att bli undersökt och var så rädd jag aldrig varit i mitt liv.

Jävla bm i söndertälje säger jag bara !!!
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-03-05 22:19:49 följande:
    Skönt att du får tid till TUL Småland, även om vi hoppas att du slipper gå så långt. Jag skulle också vilja göra tul, fått för mig att jag kommer få en stor bebis efter att ha läst en blogg om en tjej som fick en bebis på 6 kg och 59 cm!!! Då blev jag livrädd!!! Haha, men min Bm tror att bebisen är normalstor får gå på hennes ord. Gud vad man får för sig mycket nu när man bara går och väntar.
    Vissa får bättre mätt hos tul som brukar att stämma.
    Vissa får sämmre mätt då det är massa fostervatten osv ..
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-03-05 20:58:25 följande:
    haha jag sa redan på bb "det här ska vi göra igen".. min man såg ut att tycka att jag var dum i huvudet. haha. samtidigt som jag så gärna vill ha en nu nu nu, så får jag panik för det kan i såna fall vara mitt sista barn. Vi har sagt att max tre för då får man plats i en femsitsig bil... och såhär med närmare eftertanke så gillade jag att vara gravid.. Men vi får se när det tar sig!

Tror även att mina förlossningsupplevelser gjorde att jag kan tänka mig en snabbt för allt gick ju så fort och var inte så farligt. sen att jag förlorade massor av blod är något jag blev ledsen över eftersom jag "missade" det där mysiga när bebisen kommer upp på magen och letar sig upp till bröstet... kanske är lite därför jag också vill ha en snabbt, för att jag känner mig snuvad på upplevelsen... det jag däremot inte ser fram emot är svedan när man kissar efteråt. haha.
    Hahaha du kommer få en till men nu ska bara denna ut hihi

Jag sa när ebba kom ut sa till bm ''jag vill ha en till !!! haha men bm sa ''nu får du vänta ''
    När Amadeus kom sa jag ''jag vill ALDRIG bli gravid igen'' men nu när han var så stor fick jag aldrig bebis kännslan och fick en till
    När Elias kom ut direkt efter snitt sa jag ''jag vill ha en till'' för jag blev så glad nu får jag vänta några år haha
  • Evve81

Telge: Nu har jag inga problem alls med några värden men jag har varit sjukt frusen i början av min graviditet så det kan ju också vara helt normalt. Nu är jag inte lika frusen längre snarare tvärtom

Söndag idag! Igår hade vi storm här och då vill man inte gärna gå ut så mycket men idag hoppas jag det blåser mer. Jag skulle vilja åka madrass ute men jag lär väl bara palla med 1 åk eller nåt sedan lär det väl kännas i magen antar jag. Nu längtar jag till UL som är på tisdag.

Kom fram till att ibland är det ju inte så kul me FL läste igår i en tråd här på familjeliv och då var det 2 st som skrivit att hjärtat på deras bebis slutat slå dagen för RUL. Kändes ju verkligen smart att läsa det.......

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma