• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:16:23 följande:
    Snälla tjejer HJÄLP MIG! Jag håller på att bli galen! Det kliar så in i h*****e på min mage, tror nästan att jag kommer att klösa ut ungen snart! Vad ska jag göra/testa? Går utan tröja, potatismjöl, mandelolja, rotborste, mjukgörande salva, barnolja. Har fått som plitor och magrn är helt sönderklöst! Går inte att låta bli att klia har aldrig varit med om detta vidriga kliande! Snälla kom med förslag på vad jag kan göra!!!
    Jag hade ju hepatos under alla mina 3 graviditeter och det kliar kan jag lugnt säga som in i helvete, det jag fick testa var duscja svalt, dra på mentolsprit, potatismjöl och Tavegyl tabletter som är helt ofarligt för bebisen.
    Du kan ju testa nåt av det, eller blöt en liten handduk med svalt eller kallt vatten vrid ur och lägg på magen.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • 3 barns mamma84
    Snälla tjejer HJÄLP MIG! Jag håller på att bli galen! Det kliar så in i h*****e på min mage, tror nästan att jag kommer att klösa ut ungen snart! Vad ska jag göra/testa? Går utan tröja, potatismjöl, mandelolja, rotborste, mjukgörande salva, barnolja. Har fått som plitor och magrn är helt sönderklöst! Går inte att låta bli att klia har aldrig varit med om detta vidriga kliande! Snälla kom med förslag på vad jag kan göra!!!
    Ska ringa in förlossningen nu
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:47:57 följande:
    Känns bara så löjligt att ringa förlossningen för kli på magen! Ger det någon timma till sen ringer jag, tack för era svar!
    Jo men annars kan du kanske ringa sjukvårdsupplysningen. Då kommer de föfrmodligen att säga att du ska ringa förlossningen eftersom det snart är dax!
  • 3 barns mamma84
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 11:47:57 följande:
    Känns bara så löjligt att ringa förlossningen för kli på magen! Ger det någon timma till sen ringer jag, tack för era svar!
    Jävla inlägg som försvann !!

I apotecket finns ett Fett kräm som du ska ta morgon och kväll för att smörja in mage med.
    men du ska också ringa barnmorskan för mer rådgivning.
    Krämen heter A derma Exomega perfymfri
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-03-06 10:36:36 följande:
    jo läkaren skrev intrauterin graviditet  6+3 (enligt sm) men hjärtaktivit var hon osäker på så jag ska tillbaks till läkaren på nutt vul. Nervös som attan för det.
    förstår att du är nervös...
    men kunde hon mäta något?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    håller med prommis.
    min granne blev igångsatt pga sin klåda i slutet...
    kanske de kan göra samma sak för dig?
    eller iaf komma med några bra tips...kram
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush

Sofy? Pinklove? Är ni hemma eller är det ngt på g?

• Evve81

småland: Vad sa de??

Sofy och Pinkloveundrar hag med var de är?

Jag trodde verkligen att mitt illamående var över så döm om min förvåning när jag nu mår superilla IGEN. Jag är ju för tusan i v 19 då borde det ha gått över för längesedan!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma