• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-06 09:43:21 följande:
    Man kan ju återuppväcka trådar...
    jo visst
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Evve81

Sugar: Någon gång i livet ska jag med åka vasaloppet MEN först ska jag ha tre barn, sedan ska jag gå ner i vikt och träna upp mig! Men det är ju aldrig för sent

Ja nu har vi varit sjuka MYCKET. Barnen har varit hemma 2 veckor på en månad och om maken inte haft semester nästa vecka hade de ju fått fortsätta vara hemma. URK! Nåja nu ska vi borsta tänder och klä oss! Vi tittar på Vasaloppet. Makens kusin är med och åker

Jag älskar ju egentligen att åka skidor men nu är det ju så himla isigt. Tidigare har det varit för kallt och jag har mått för illa och nu är jag rädd att ramla och göra illa mig eftersom ryggen inte är riktigt OK.

• Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-06 09:53:16 följande:
    Sugar: Någon gång i livet ska jag med åka vasaloppet MEN först ska jag ha tre barn, sedan ska jag gå ner i vikt och träna upp mig! Men det är ju aldrig för sent

Ja nu har vi varit sjuka MYCKET. Barnen har varit hemma 2 veckor på en månad och om maken inte haft semester nästa vecka hade de ju fått fortsätta vara hemma. URK! Nåja nu ska vi borsta tänder och klä oss! Vi tittar på Vasaloppet. Makens kusin är med och åker

Jag älskar ju egentligen att åka skidor men nu är det ju så himla isigt. Tidigare har det varit för kallt och jag har mått för illa och nu är jag rädd att ramla och göra illa mig eftersom ryggen inte är riktigt OK.
    Vasaloppet kommer jag aldrig utsätta mig för, men vätternrundan skulle jag vilja köra! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-03-06 09:59:33 följande:
    Vasaloppet kommer jag aldrig utsätta mig för, men vätternrundan skulle jag vilja köra! :)
    Jag får ont i arslet bara jag tänker på det.... men Vansbrosimmet kan jag tänka mig!
    nu jeklar...
  • kajsalisa

God morgon tjejer. Jo, både Vasan och Vansbrosimmet skulle jag nog kunna tänka mig, men ALDRIG Lidingöloppet eller Vätternrundan. Huvaligen!!
    Grattis till era veckor idag. Varje vecka som går är en seger.
    Här hemma firar vi åtta veckor för lillen istället... ;)

• sugarrush

På tal om loppen ni nämner så tänker sambon köra svenska klassikern nu. MEN jag är lite orolig, lidingöloppet är ju DAGEN INNAN bebisen är beräknad. Hmmm...

• telgebo

och jag kan inte tänka mig nåt, för lat och otränad med taskig kondis helt klart. Var vältränad som attan som yngre men det var då det

Syrran frågar varenda år om jag inte ska springa midnattsloppet med henne och hennes man, hon ger inte upp stackaren att  få med mig Säger till henne springa?? Är du inte klik, jag kan gå men det kommer ta tid, det är ju värkldens mödrabacke vid Katarina kyrka så jag ser redan framför mig hur jag kommer ligga halvdöd i mitten av backen och i sommar i augusti när det loppet är så är jag ju för tjock om magen förhoppningsvis och alldeles för tung så då komme rjag nog inte ens halvvägs upp i den backen ha ha.

• telgebo

Ha ha, måste berätta, min syrras man är hyftsat vältränad så han skulle köra ett lopp där man cyklar vad det nu heter, det kanske är vätterrundan. Han pallade inte ens halva för han fik kramp i rumpan och var tvungen att bryta så han är inte lika kaxig längre

• Mabaja
    sugarrush skrev 2011-03-06 10:08:47 följande:
    På tal om loppen ni nämner så tänker sambon köra svenska klassikern nu. MEN jag är lite orolig, lidingöloppet är ju DAGEN INNAN bebisen är beräknad. Hmmm...
    min man funderade på att springa lidingöloppet förra året... Det var den 25 september och jag hade bf 30e... Nu blev det inte så då han har problem med benhinnorna... glad för det var jag. haha
  • Mabaja

haha jag skulle ALDRIG utsätta mig för vasaloppet, vansbrosimmet eller att springa.. Så Vätternrundan skulle passa mig ypperligt! Funderade på rullvasan (vasaloppet sommartid) för några år sen, men det har jag lagt åt sidan nu. Så när jag börjat jobba igen blir det att införskaffa sig en cykel och sen är det bara att ladda!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma