• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-05 23:07:34 följande:
    vet inte riktigt vad jag ska söka på för att få upp det jag vill veta för det står typ bara symtom på hyoothyreos hos icke gravida liksom. Ska jag söka låg dos levaxin+graviditet+symtom då eller?
    Det finns en tråd för gravida med hypothyreos har jag sett, frågat där?
    nu jeklar...
  • sugarrush

Godmorgon!
    En eloge till dig Sofy som låg stilla igår! Jag är imponerad.

Själv väcktes jag av pojkvännen som pussade mig och sade "12 veckor idag! 12 veckor idag! 12 veckor idag!"
    11+0 idag alltså! Tiden går fort!

• MCT79

Sugar, härligt sätt att vakna på! :)  Grattis till 11+0!!

Själv är jag 9+0 idag... å rädd... inte ett symtom men håller hoppet uppe... :)

nu jeklar...
  • sugarrush

MCT mina symptom försvann någon gång i vecka 8+. Jag minns att just på 9+0 var jag på kafé och undrade varför jag inte alls mådde illa längre. Det enda jag kände då var lite ömma bröst. Och förstoppningen förstås!
    Så det är säkert ingen fara alls.

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-06 07:46:23 följande:
    MCT mina symptom försvann någon gång i vecka 8+. Jag minns att just på 9+0 var jag på kafé och undrade varför jag inte alls mådde illa längre. Det enda jag kände då var lite ömma bröst. Och förstoppningen förstås!
    Så det är säkert ingen fara alls.
    Du har rätt... förstoppningen är kvar... :)
    nu jeklar...
  • Evve81

Sugar: Åh vad härligt!

Vi har underbart väder idag men tyvärr är dottern sjuk så vi blir nog mest inne. Jag ska minsann scrappa lite tror jag. Eller jag ska göra 2 kort till att börja med tänkte jag! NU har jag förlorat i memory mot dottern och jag är lika impad varje gång att barnen är så himla bra på memory eller om jag är dålig....

• sugarrush

Prommis: hoppas barnen blir friska snart! Väldigt envisa infektioner de verkar ha ramlat på!

Vi äter frukost i sängen o ser på Vasaloppet! Myyyyys! Förra helgen åkte sambon öppet spår 90 km så han tycker det är jättekul att åreruppleva racet.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-06 06:13:19 följande:

Telge: Nu har jag inga problem alls med några värden men jag har varit sjukt frusen i början av min graviditet så det kan ju också vara helt normalt. Nu är jag inte lika frusen längre snarare tvärtom

Söndag idag! Igår hade vi storm här och då vill man inte gärna gå ut så mycket men idag hoppas jag det blåser mer. Jag skulle vilja åka madrass ute men jag lär väl bara palla med 1 åk eller nåt sedan lär det väl kännas i magen antar jag. Nu längtar jag till UL som är på tisdag.

Kom fram till att ibland är det ju inte så kul me FL läste igår i en tråd här på familjeliv och då var det 2 st som skrivit att hjärtat på deras bebis slutat slå dagen för RUL. Kändes ju verkligen smart att läsa det.......

Jo precis det är ju det som är så svårt att veta om det har med graviditet att göra eller hypothyreos. Minns iaf innan jag fick diganosen att jag ofta frös så mycket trots att det var varmt ute och så.
    jag frös när ibörjan när jag väntade dom andra också så jag försöker väl tänka att det ´har med graviditeten att göra, men jag ska ringa och höra om provsvaren på onsdag, då är det 1 vecka sedan dom togs.

Blev dock förvånad över vad BM sa till mig, hon sa att är värdena bra nu så behövbs inga mer mer hypothyreosprover tas under graviditeten. Låter ju riktigt konstigt för jag tog en massa blodprover för det under alla mina tidigare graviditeter.

Låter inget vidare med storm Prommis, men inte vill du väl ha mer storm idag som du skrev?

Här har vi isgata inget vidare, är livrädd att halka så jag håller mig helst inne.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-06 07:25:45 följande:
    Det finns en tråd för gravida med hypothyreos har jag sett, frågat där?
    Åhhh finns det? Har du en länk dit?
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma