• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 15:14:49 följande:
    Pinklove: här är en till surkärring! Har nu slutat svara i telefonen för jag orkar inte! Förr eller senare får de veta när bebisen kom och jag tror inte man kommer kunna vara tyst när han är här!

Här har jag oxå haft en hemsk natt, de kom riktigt tätt 3.30-4.30 gick varken sitta/ligga eller stå, trodde verkligen det var på G men nopp, avtog och jag somnade om. Började igen vid 7.30 i morse men när jag gick upp vid 8.30 så klingade de av igen! Sen varit lugnt under dagen har oxå sysselsatt oss med annat ( efter mitt psykbryt när sambon kom upp) mio, fikat och promenad, underbart väder!

Nej den salvan har jag aldrig testat! Kanske ska ta mig till Apoteket? Är den receptfri?
    Ja jag blir inte klok på alla falskstarter, sätt igång på riktigt liksom!

Mildison är receptfri, en liten gul/vit tub. Brukar finnas bland krämer för torr/problemhy. Det är en mild kortisonsalva som stillar klådan helt fantastiskt! Hoppas den stillar din fruktansvärda klåda också...låter inge vidare...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-06 15:37:02 följande:
    Vad tror ni om detta till middag?  www.arla.se/Default.aspx?id=17653&RecipeID=14...
    Låter gott, åt nåt liknande till middag igår, stekte kyckling och blandade i en burk CF paprika vhili och så kokt pasta till, gott och så mättande. Blir mycket fotare mätt nu än tidigare.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • needtobreathe

Hohoo!

Duracellkaninen har inte fött barn! ;) Men hon har varit i Bromma blocks o ätit lunch, köpt bebiskläder o pratat HUUUUS med mina föräldrar. Yiho! Vi ska på visning i veckan antagligen på ett hus på 120 kvm, me 3700 kvm stor tomt, + gäststuga på 40 kvm. Hoppas! Ett riktigt kap för 2 mille. Vore perfekt för Devin o växa upp där! Då går dom in o hjälper me kontantinsats o så. Vi får se! :)

Annars ont som vanligt, mer ont i ryggen idag o ett jävla tryck neråt, men närå ingen bebis nu på nåra veckor, har inte tid!! ;)

Och de är vååååår ute idag, då får ja sån sjuk energi till allt, haha! :D

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-06 15:55:44 följande:
    Hohoo!

Duracellkaninen har inte fött barn! ;) Men hon har varit i Bromma blocks o ätit lunch, köpt bebiskläder o pratat HUUUUS med mina föräldrar. Yiho! Vi ska på visning i veckan antagligen på ett hus på 120 kvm, me 3700 kvm stor tomt, + gäststuga på 40 kvm. Hoppas! Ett riktigt kap för 2 mille. Vore perfekt för Devin o växa upp där! Då går dom in o hjälper me kontantinsats o så. Vi får se! :)

Annars ont som vanligt, mer ont i ryggen idag o ett jävla tryck neråt, men närå ingen bebis nu på nåra veckor, har inte tid!! ;)

Och de är vååååår ute idag, då får ja sån sjuk energi till allt, haha! :D
    Haha, jag har också varit i Bromma Blocks precis, på Babyproffsen bland annat och åt en sallad på Waynes coffee. Tänk om vi sågs där..

Låter ju helt fantastiskt med ett sånt hus i Stockholmsområdet, trodde jag inte gick att få tag på för de priserna. Är det långt utanför stan då?
  • sugarrush

Pinklove: Hoppas det är slemmisen som är på gång nu då! Hade ju varit skönt om bebben flyttade hemifrån snart...

Sofy: Låter som en superskön söndag! Och vad kul att kolla på hus, låter ju grymt, bra pris och allt.  

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-06 16:00:47 följande:
    Haha, jag har också varit i Bromma Blocks precis, på Babyproffsen bland annat och åt en sallad på Waynes coffee. Tänk om vi sågs där..

Låter ju helt fantastiskt med ett sånt hus i Stockholmsområdet, trodde jag inte gick att få tag på för de priserna. Är det långt utanför stan då?
    Haha äre sant? Vi åt på Garden café nere vid food courten, sen in på Kapp ahl, och sen fika på Waynes däruppe, ;) Kanske såg dig utan o tänka på de? Haha! Skoj! :D

Jaa! De ligger på Ekerö, ut mot Färentuna, ca 20 min me bil till Brommaplan, helt ok faktiskt. Lugnt o fint område me stor tomt, mycke frihet! Vore toppen!
  • Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-03-06 16:04:11 följande:
    Haha äre sant? Vi åt på Garden café nere vid food courten, sen in på Kapp ahl, och sen fika på Waynes däruppe, ;) Kanske såg dig utan o tänka på de? Haha! Skoj! :D

Jaa! De ligger på Ekerö, ut mot Färentuna, ca 20 min me bil till Brommaplan, helt ok faktiskt. Lugnt o fint område me stor tomt, mycke frihet! Vore toppen!
    Låter ju fantastiskt! Jättetomt verkligen! Hoppas ni får det! Ekerö är mysigt och ligger så centralt men ändå lantligt. Den enda nackdelen har jag hört är köerna i rusningstid.

Skönt att det inte var nån bebis på gång ännu!
    Pinklove och Småland, jag hoppas det är dags snart för er. Förstår att det är jobbigt om folk ringer och frågar om bebisen kommit än. Jag är just nu extremt känslig för alla typer av kommentarer (redan nu!), vill helst bara vara ifred och inte prata graviditet och magar med någon (förutom med er här i tråden så klart). Jag vet inte varför, är bara så trött på alla klyschor och frågor och att bli kommenterad hela tiden. Man blir väl en surkärring av hormonerna antar jag..
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-03-06 16:09:27 följande:
    Låter ju fantastiskt! Jättetomt verkligen! Hoppas ni får det! Ekerö är mysigt och ligger så centralt men ändå lantligt. Den enda nackdelen har jag hört är köerna i rusningstid.

Skönt att det inte var nån bebis på gång ännu!

Pinklove och Småland, jag hoppas det är dags snart för er. Förstår att det är jobbigt om folk ringer och frågar om bebisen kommit än. Jag är just nu extremt känslig för alla typer av kommentarer (redan nu!), vill helst bara vara ifred och inte prata graviditet och magar med någon (förutom med er här i tråden så klart). Jag vet inte varför, är bara så trött på alla klyschor och frågor och att bli kommenterad hela tiden. Man blir väl en surkärring av hormonerna antar jag..
    Jaa!! Har två andra hus också, dock lite dyrare, runt 3 mille. Men de ena behövs inte göras nånting på, o de andra har moderniseringsbehov BIG TIME, så där kommer de dra iväg isåfall.. Men vi ska kika så får vi se! :)

Jag är ju uppväxt på Ekerö, dock mer centralt där ;) I ett villaområde också. Jag älskar det! Som du säger, lugnt men ändå centralt. Köerna är inte såå jobbiga ändå, om man åker på rätt tider, flyter på ganska bra utåt på eftermiddagarna ändå, rödljuset vid Drottningholm som stoppar upp de mesta men sen rullar de på, på morronen äre köerna vid Bromma som är värst men då åker ja genvägen över Äppelviken så slipper man de o kommer ut vid Alvik! :D

Åh jag vill!!
  • telgebo

imorgon kväll börjar äntligen En unge per minut, ska bli kul att se.

Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma