• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

inga som har tops hur man kan slippa frysa så förbannat.

Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • lsabelle
    telgebo skrev 2011-03-06 22:46:44 följande:
    inga som har tops hur man kan slippa frysa så förbannat.
    ett varmt bad. tända ljus?
  • telgebo
    lsabelle skrev 2011-03-06 22:54:23 följande:
    ett varmt bad. tända ljus?
    Har inget badkar, nersläppt i källaren och står längst in och tända ljus har jag men fryser så mycket ändå.

På onsdag får jag kanske förklaringen till detta och då kanske jag blir varmare för nu är det bara jobbigt får ju ont i hela kroppen som går och spänner sig av kölden.
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 22:28:15 följande:
    Du måste ringa Sofy! Såhär kan du inte ha det. Om inte annat måste de ge dig något så du får sova.
    sugarrush skrev 2011-03-06 22:42:06 följande:
    Sofy, ring till förlossningen!
    Ska prova citodon sa dom, o försöka sova.. ringa in igen senare/imorn om de inte släpper/fortsätter/blir värre.

Så, citodon it is o sen intar jag sängläge me gravidkudden.
  • needtobreathe

Jag kommer inte föda nån Devin än heller.. så äre bara.. o om de händer ngt nytt kommer ja självklart in o berättar, så bli inte oroliga om ni inte hör av mig! :)

• telgebo

fy satan vad ont det gör nu då i magen känns som en kniv körs i in i sidan vid äggstocken på höger sida ocjh kan inte böja mig och mår sjukt illa.

• Mabaja

7 timmar på barnakuten blev dagens äventyr!

Sjuksköterskan sa "det här låter jättebra", läkaren sa "det var hög tid att ni kom in"... Pratade först med 1177 om Wildas rosslande och eftersom hon inte blivit bättre så tyckte de att vi skulle åka in.

Blev till att inhalera adrenalin två ggr, sen få i sig lite kortison... Läkaren lyssnade på lungorna och därefter blev det att inhalera ventoline två ggr innan vi kunde åka hem. Lungorna är fortfarande påverkade, men då Wilda är skapligt pigg och äter och kissar fick vi åka hem. Blir hon minsta sämre eller inte blir bättre närmaste dagarna ska vi in igen!

Känns skönt att ha fått rosslandet bekräftat, att vi inte skulle avvakta längre!

Sofy: ÅK IN! Så de antingen kan stoppa din förlossning eller hjälpa dig på traven... Det är ju värkar du har och vissa känner ju inte värkar i en minut och sen lite lugnt innan nästa börjar- vissa har ju en och samma värk tills ungen är ute! Hur mår du nu?

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81

Mabaja: Stackars liten. Inte kul när de små är sjuka!

Sofy: Hur har det gått för dig?

Telge: Jag har som sagt varit väldigt frusen. Jag har kört med en massa kläder. Det har funkat för mig eller jag har frusit ändå men det har varit bättre!

Konstaterade nu när vi vaknade att det är otroligt skönt att titta ut och se att det är ljust ute! IDag och imorgon är jag ledig. Känns fantastiskt skönt!

• needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-03-06 23:46:10 följande:

7 timmar på barnakuten blev dagens äventyr!

Sjuksköterskan sa "det här låter jättebra", läkaren sa "det var hög tid att ni kom in"... Pratade först med 1177 om Wildas rosslande och eftersom hon inte blivit bättre så tyckte de att vi skulle åka in.

Blev till att inhalera adrenalin två ggr, sen få i sig lite kortison... Läkaren lyssnade på lungorna och därefter blev det att inhalera ventoline två ggr innan vi kunde åka hem. Lungorna är fortfarande påverkade, men då Wilda är skapligt pigg och äter och kissar fick vi åka hem. Blir hon minsta sämre eller inte blir bättre närmaste dagarna ska vi in igen!

Känns skönt att ha fått rosslandet bekräftat, att vi inte skulle avvakta längre!

Sofy: ÅK IN! Så de antingen kan stoppa din förlossning eller hjälpa dig på traven... Det är ju värkar du har och vissa känner ju inte värkar i en minut och sen lite lugnt innan nästa börjar- vissa har ju en och samma värk tills ungen är ute! Hur mår du nu?

Usch, stackars liten!! :( Hur mår hon nu? Hoppas de snart är bättre!! {#emotions_dlg.flower}

Jag mår sådär, sov riktigt kasst inatt, vaknade o hade ont mest hela tiden. Kunde tillslut klocka dom lite o då va de mellan 8-12 min emellan, sen gav de me sig fram mot morgonkvisten. Nu är de bara riktigt vidrig mensvärk igen, fast mycke värre än i fredas som sagt. Ska iväg på husvisning kl 11, får se hur de känns efter.. kanske ringer in igen då, Devin har varit lugnare sen jag fick så ont igår också.
  • sugarrush

Jobbigt Sofy! Stackare! Hade du någon citodon hemma?

Själv sitter jag hos bilmekanikern, bilen pajade i fredags och nu sitter jag här och blir 2000 kr fattigare. Men mekanikern var snygg att titta på iaf! Man får vara glad för det lilla!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma