• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Ohh hus låter underbart Sofy!! Vi köpte vårt i januari förra året å jag älskar det!! Bara friheten att gå ut på sommaren och direkt ha gräs under fötterna... Så hade jag det när jag var barn, min sambo med och vi vill båda två att våra barn ska ha det!

Fick precis ett utbrott på sambon.. jag ska fixa middagen men han hade inte städat undan efter sig från lunchen så jag blev lite...sur. Jättemoget...verkligen.. I know. Logik hallå?
    Jag blev iaf utkörd ur köket, med uppmaning att ta en tupplur å han fixar disken.... hahah....*power*

nu jeklar...
  • Evve81

Sofy: Åh vad härligt med hus. Hoppas ni får det.Det är så skönt att bara kunna gå ut. Barnen har egen sandlåda och man kan lämna vagnen ute med sovande bebis!

Det är enligt mig helt sjukt vad ni får betala för hus där nere. Vårt kostade knappt kontantinsatsen på ett hus i Stockholm. Vi har betalat 295000 för vårt. Det var jättefint och bara att flytta in. Nu har vi bott 6 år och barnen sliter ju lite på huset så nu har vi gjort om allt utom tvättstugan, köket, badrummen och vardagsrummet. Skulle egentligen göra om vardagsrummet nu MEN det måste byggas om för att barnen ska ha egna rum så då struntar vi i det!

• needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-03-06 16:58:23 följande:
    Ohh hus låter underbart Sofy!! Vi köpte vårt i januari förra året å jag älskar det!! Bara friheten att gå ut på sommaren och direkt ha gräs under fötterna... Så hade jag det när jag var barn, min sambo med och vi vill båda två att våra barn ska ha det!

Fick precis ett utbrott på sambon.. jag ska fixa middagen men han hade inte städat undan efter sig från lunchen så jag blev lite...sur. Jättemoget...verkligen.. I know. Logik hallå?
    Jag blev iaf utkörd ur köket, med uppmaning att ta en tupplur å han fixar disken.... hahah....*power*
    Exakt så tänker jag/vi också! C är uppväxt här i Hagsätra kan man säga, så han är ju van vid "betongen" o trivs väl helt ok liksom. Men jag som kommer från villa från jag va 1 år har svårt för det, känns så instängt o trångt. Vill ha gräsmatta, kunna grilla o röra mig fritt. Inte behöva gå till nån park för att få "min frihet".

Så, vi är enade om hus men så jävla dyrt me kontantinsatser nuförtiden, men med lite hjälp så löser de sig också! HOPPAS! Innan årsskiftet vill jag flytta iallafall.

Hahaha, härliga hormoner ;) Jag har dock varit väldigt "lugn o snäll" under min grav säger C, jämfört me annars.. konstigt! Fast tänder ja till då äre ju kolsvart för ögonen.. haha ;)
  • telgebo

Denna frusenhet börjar verkligen bli sjukt jobbigt nu att gå och spänna sig hela tiden som man gör automsatiskt när man fryser. När går det över? Spelar ju ingen roll hur mycket jag än klär mig så fryser jag.

Några bra tips. Elementen är på högsta men är bara fisljumma.

Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Smålands jänta i storstaden

Sådär ja, nu har jag pratat med FL, de verkade ha fullt upp ikväll, skulle avvakta till imorgon (om jag kunde) och ringa BM för att ev ta prover för att kolla levervärdena och ev kunna få tavegyl utskrivet Annars har jag gjort allt rätt. Ska testa med hydrokortisonsalva nu till kvällen. Men hoppas givetvis på att förlossningen startar istället!

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 17:57:16 följande:
    Sådär ja, nu har jag pratat med FL, de verkade ha fullt upp ikväll, skulle avvakta till imorgon (om jag kunde) och ringa BM för att ev ta prover för att kolla levervärdena och ev kunna få tavegyl utskrivet Annars har jag gjort allt rätt. Ska testa med hydrokortisonsalva nu till kvällen. Men hoppas givetvis på att förlossningen startar istället!
    men jar du kläda under fötter och i handflator? De är ju typiska symtom på höga gallsyra värden och levervärden dvs Hepatos.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-06 17:21:32 följande:
    Denna frusenhet börjar verkligen bli sjukt jobbigt nu att gå och spänna sig hela tiden som man gör automsatiskt när man fryser. När går det över? Spelar ju ingen roll hur mycket jag än klär mig så fryser jag.

Några bra tips. Elementen är på högsta men är bara fisljumma.
    Jag frös som f-n första veckorna... egentligen bara sista veckan som jag blivit varmare... Nätterna är jag som en kamin numera!
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma