• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-06 21:29:31 följande:
    Jag har så hiiiimla oooont!!! Gråter Sitter i soffan o bara grinar, har tagit två alvedon för o se om de släpper, hoppas de för fyfaaaan rent ut sagt!! Och så ilar de så in i... neråt!
    Tänker på dig Sofy! Såhär ska du inte behöva ha det, finns det ingenting de kan göra??
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 21:40:35 följande:
    Tänker på dig Sofy! Såhär ska du inte behöva ha det, finns det ingenting de kan göra??
    Näää.. :( Får se om alvedonen hjälper.. tvivlar dock, ingen effekt hitills.. den här smärtan är den absolut värsta nånsin, ingenting jämfört me i fredas.. verkligen ingeeenting..
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 21:40:35 följande:
    Den här smärtan får ja liksom försöka andas igenom, så va de inte i fredas heller.. men ne usch nu hoppas ja de släpper
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-06 22:03:37 följande:
    Den här smärtan får ja liksom försöka andas igenom, så va de inte i fredas heller.. men ne usch nu hoppas ja de släpper
    Du behöver nog ringa in igen du tappra kvinna, det låter ju som om att det är något på gång, så ont ska inte förvärkar göra. :( Har du klockat värkarna?
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-03-06 22:06:40 följande:
    Du behöver nog ringa in igen du tappra kvinna, det låter ju som om att det är något på gång, så ont ska inte förvärkar göra. :( Har du klockat värkarna?
    Nje ja tycker ju inte heller det.. stod o hängde på bänken i köket, vaggade runt, låg i soffan.. inget hjälpte.. (hjälper) Nä ja tycker inte de är värkar, de är mer som ett konstant jävla helvete om ja får säga så.. men avvaktar lite till o ser om de blir ngt o klocka, isåfall ringer ja in.. annars väntar ja tills imorn..
  • needtobreathe

Har börjat få sd nu i samband me konstanta värken, men dom flyter liksom ihop me den smärtan ja redan har.. sjukt svårt o förklara..

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-06 18:33:51 följande:
    Telge: nej ingen klåda på varken händer eller fötter, bara magen. Men de vill antagligen utesluta hepatos...

Jo och det är ju bra, men jag tror du kan vara lugn att det inte är det. Jag har haft det under alla mina 3 graviditeter och det började under fötterna och handflator och sedan sprd det sig och var även på magen, bröstet och ansiktet och halsen, sjukt jobbigt var det iaf.
    MCT79 skrev 2011-03-06 18:51:52 följande:
    Jag frös som f-n första veckorna... egentligen bara sista veckan som jag blivit varmare... Nätterna är jag som en kamin numera!
    nu jeklar...

Det är jobbigt att frysa såhär och vet inte hu´r jag ska göra för att slippa det. På nätterna klarar jag mig bra. snart kommer man väl tycka att det är för varmt istället, aldrig är man nöjd ;.) Men jag oroar mig för att min enorma frusenhet kan ha med fel dos av Levaxin att göra för då frös jag också såhär mycket.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-03-06 19:39:58 följande:
    Kajsalisa: Aha kommer din sambo därifrån då antar jag att det är därför ni ska flytta dit så småning om. Vore häftigt att åka dit någon gång men min make är så flygrädd att han bara kommer åka inom europa och jag är sjukt rädd för ormar så det blir nog aldrig
    Också sjukt rädd för det och jag drömde en så jädra otäck dröm om det under min graviditet att jag hittade en hel kasse med uppbrända ormar på balkongen, gissa om jag vaknade helt vettskrämd och kallsvettig och gråtfärdig. fattar inte var alla sjuka drömmar kommer ifrån. Det sägs ju att dessa djur står för sexulaitet men det vette fan om jag var så frustrerad efter det då.
    Gravid v.7+0 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • acure
    needtobreathe skrev 2011-03-06 22:12:13 följande:
    Har börjat få sd nu i samband me konstanta värken, men dom flyter liksom ihop me den smärtan ja redan har.. sjukt svårt o förklara..
    Du måste ringa Sofy! Såhär kan du inte ha det. Om inte annat måste de ge dig något så du får sova.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma