• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

2barnsmamma - var i danmark bor du?

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Har precis fått veta att förlossningen närmast oss har öppet 18 jul och framåt så det betyder att bebis inte är välkommen innan Jo då men helst inte för då blir det 10 mil dit. Jag  lär väl få veta på RUL  imorrn. Är redan nervös så jag undrar hur det blir imorrn. SEdan hoppas jag att det inte skiter sig med barnvakten eller nåt för jag VÄGRAR åka själv på RUL

• 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-07 10:06:10 följande:
    2barnsmamma - var i danmark bor du?
    Södra jylland
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Smålands jänta i storstaden

Sofy: det verkar inte vara några lätta förvärkar du har! Hoppas du ringer in igen om det blir för jobbigt! Men igår verkade de ha fullt upp...

Mabaja: va skönt att ni åkte in med Wilda! Men stackars lilla tjej! Hoppas hon mår bättre idag!

Telge: klart den lille lever! Härligt att passera "dåliga tider"!

• 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-03-07 10:10:25 följande:
    Har precis fått veta att förlossningen närmast oss har öppet 18 jul och framåt så det betyder att bebis inte är välkommen innan Jo då men helst inte för då blir det 10 mil dit. Jag  lär väl få veta på RUL  imorrn. Är redan nervös så jag undrar hur det blir imorrn. SEdan hoppas jag att det inte skiter sig med barnvakten eller nåt för jag VÄGRAR åka själv på RUL
    Hahaha du får bebisen stanna kvar i magen och säga att mamma vill föda på BB inte på sängen
    Så du kommer in på förlossningen som öppnar 18:e
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-07 09:59:45 följande:
    Sofy:
    Snart bebbe men nu hus haha

Jag har det piss jag mår bar men blöder som en gris ..
    Inatt blödde jag genom lakanet nu idag blödde jag genom nattbindan jag tog på mig SUPER + likom men hmmm näh jag blödde igenom bindan + trosorna + byxorna när jag kom hem efter jag lämnade barnen.
    Blöder som FAN det ända som fungerar är om jag sitter ner !
    Min mens är regelbunden 2 gången jag fick denna nu.
    Förra gången 2 dagar innan elias blev 2 månader nu 3 dagar innan elias blir 3 månader så regelbunden är den så det är skönt då vet jag när jag har ägglossning men SHIT vad jag blöder ..
    Hade tabletter mot blödningar innan men nu är dom slut så jag måste be mannen min köpa igen ..

Har alltid blött kraftigt det gjorde min mamma med
    Dom första menstruationerna efter att jag fött barn så blödde jag också asmycket och när jag satte in kopparspiral s var det tusen gånger värre, blödde igenom kläder, hade riktig ond mensvärk varje dag utom 1 dag i månaden och hade mens i 12 dagar, förstår inte hur jag stod ut.

Vad jag hört så brukar menstruationsblödningen bli bättre efter man fött barn och även mensvärken bli bättre, men så har det inte varit för mig. Får se hur det blir efter denna graviditet.

Vad snabbt du fick tillbaka din mens förresten efter Elias föddes.
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • Smålands jänta i storstaden

Ego: haft en vidrig natt, har det inte varit kissepaus eller mensvärk så är det förvärkar och en massa jävla kli på magen, sovit lite, vankat lite, vilat lite och kiat som ett as!!

Ska ringa BM nu när de har teletid och KRÄVA hjälp för jag håller på att bli galen!

• telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-07 10:13:52 följande:
    Sofy: det verkar inte vara några lätta förvärkar du har! Hoppas du ringer in igen om det blir för jobbigt! Men igår verkade de ha fullt upp...

Mabaja: va skönt att ni åkte in med Wilda! Men stackars lilla tjej! Hoppas hon mår bättre idag!

Telge: klart den lille lever! Härligt att passera "dåliga tider"!
    Hoppas hoppas, men med tanke på illamåendet från morgon till kväll som började i lördags så. Än så länge står jag ut med det.

om 8 dagar vid denna tid är det snart dax för vul 2.

Hur har det gått med klådan småland?
    Gravid v.7+1 BF 24/10 Efter 19 mån slit och ett MA
  • kajsalisa

Håller med, det går alldeles utmärkt att föda barn utan profylax. Jag tyckte lustgasen hjälpte mycket på så sätt att man automatiskt fokuserar på andningen då.
    Bm på vår föräldrakurs sa att det viktigaste är inte HUR man andas utan ATT man andas så att man inte börjar hålla andan när det börjat bli jobbigt...

• Evve81

Jag fick minipiller efter att jag fått Agaton jag blödde nästan hela tiden. Tillslut ringde jag BM och sa att jag vägrar ha det såhär! Hade tänkt sätta spiral men eftersom vi var sugna på en till blev det p-piller för spiralen kostade en massa pengar. Det kändes så bortkastat när jag visste att jag ville ta bort den.

2barnsmamma84: Jag har ju fått mina 2 efter bf så jag får väl hoppas det blir samma denna gång med!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma