• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Fler än jag som börjar bli extremt trött på dessa gravidbyxor? kanske har köpt helt fel byxor men alla tre gravidbyxor med mudd högt upp som jag har sitter åt så hårt. Går inte att vika ner mudden för då trycker det mot för mycket och jag vet inte om man kan klippa bort mudden heller? kanske ångrar mig då

Kom uuuut bebis.

Ngn som sett Sofy idag förresten?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-08 10:52:53 följande:
    Fler än jag som börjar bli extremt trött på dessa gravidbyxor? kanske har köpt helt fel byxor men alla tre gravidbyxor med mudd högt upp som jag har sitter åt så hårt. Går inte att vika ner mudden för då trycker det mot för mycket och jag vet inte om man kan klippa bort mudden heller? kanske ångrar mig då

Kom uuuut bebis.

Ngn som sett Sofy idag förresten?
    jag saknar mina gravidbyxor. Köpte visserligen en storlek större så i v 42 satt de perfekt. :) Innan var de lite säckiga. haha men oftast gick jag i leggings och kjol och då gick jag i vanliga leggings till typ 35 eller nåt och efter det blev det gravidleggings! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Sötfilur: vi ha några vänner som har lägenhet där nere så den kommer vi låna. Fullt utrustad så det kommer vara som "hemma" för oss. De har själva barn någon månad äldre än våran så säng, vagn ja det mest kommer finnas där så det behöver vi inte tänka på.

Ang byxor så har jag aldrig kunnat ha mudden uppe, tidigt fick jag massa SD av dom och nu går de inte vika upp för magen är så stor. Har ett par tights och ett par mjukis bara som jag änvänder, de andra skär bara in under magen och gör ont... Får kanske använda dom efter förlossningen istället!

• Pancakes

Jag tycker gravidjeans är rätt sköna men har köpt flera av dem i en storlek större. H&M har förresten mammajeans för 199 kr just nu ifall nån behöver.

Gravidleggings ska jag också köpa sen. Vart har du köpt dina Mabaja?

• kajsalisa

Sötfilur; ja vi har bokat all inclusive. Allt för att göra det så enkelt som möjligt med småkidsen....

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 10:51:58 följande:
    Pancakes: ja det skulle vara något! Dock är jag för snäll för att kunna skriva en sån sak... Lixom inte min melodi. Men va faan, klart jag ska skriva det! Så nu ska jag fixa det och hoppas på att slippa lite av tjatet!
    Du kan ju skriva det lite skämtsamt med nån smiley så låter det inte så grinigt men folk kanske fattar vinken ändå.
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-03-08 11:00:26 följande:
    Sötfilur; ja vi har bokat all inclusive. Allt för att göra det så enkelt som möjligt med småkidsen....
    Låter som en bra idé, ska försöka boka nåt liknande.
  • kajsalisa

Hm har/hade svarta och gråa gravidleggings. 99 kr tror jag. Jag bodde i mina svarta andra halvan av graviditeten...

• Smålands jänta i storstaden

Redan fixat pancakes fuck bli lite halvt spydigt men va faan orka. Skrev - nej ingen bebis idag heller (han har fortfarande 11 dagar på sig) återkommer när han är här. Nu åker ljudlöst på!

Hoppas någon fattar vinken!

• Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-08 11:00:17 följande:
    Jag tycker gravidjeans är rätt sköna men har köpt flera av dem i en storlek större. H&M har förresten mammajeans för 199 kr just nu ifall nån behöver.

Gravidleggings ska jag också köpa sen. Vart har du köpt dina Mabaja?
    jag köpte mina på hm, var annars? =) mina gravidkläder var 2 trekvartsbyxor och 2 leggings. sen körde jag på hm:s långa linnen och mina vanliga kläder! =)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma