• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-08 10:25:44 följande:
    Vad är det för byxor som ni snackar om?
    Det var ett bebisjeans som var så coolt slitna.
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Är det ens rimligt att tänka på att åka utomlands med en 3,5-4 månaders bebis i sommar/höst?
    Skulle vara härligt att åka till typ Grekland en vecka i september.
    Ngn som har råd eller tips, åka eller inte? orkar man?

Kajsalisa- ni skulle väl åka? Vart var det?

• kajsalisa

Japp, vi kommer åka med vänner då bådas barn är 6 månader, alltså något äldre än vad ni tänkte. (inte för att det spelar nån roll. Troligtvis lättare då än när dom är 6 månader)
    Vi ska till Bulgarien till ett hotell som heter Club Miramar...

• Smålands jänta i storstaden

Här är det lugna gatan, så ledsen 3barns mamma men ingen vattenavgång eller värkar... Bara en massa borrande neråt av maxi i magen.

Har sovit 1 timme nu, fick ju gå upp tidigt för att ta blodprovet i morse, vaknar av att telefonen ringer. Åter en som ska kolla om jag är hemma och tjata om bebisen! Behöver jag tillägga att jag inte svarade? Suck... Tänk om de ska hålla på såhär till 42+0!? kommer ju bli psykiskt knäckt av allas ringande och smsande...

Pinklove: fasiken oxå att alvedonen hjälpte! Nu är det riktiga värkar vi ska ha, annars får det vara!!

Prommis: håller tummarna på att allt ser underbart bra ut idag! Ser fram emot en bild på din bebis!

Sötfilur: vi kommer att åka till spanien i september, då kommer maxi vara 6 månader, ser inget problem med det, kanske inte blir som när vi åker själva, men vad gör det? Bara lite mer som som ska packas

• Muffe

Härligt! Hoppas man kan åka iväg och att bebis mår bra osv

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-08 10:33:45 följande:
    Är det ens rimligt att tänka på att åka utomlands med en 3,5-4 månaders bebis i sommar/höst?
    Skulle vara härligt att åka till typ Grekland en vecka i september.
    Ngn som har råd eller tips, åka eller inte? orkar man?

Kajsalisa- ni skulle väl åka? Vart var det?
    Det tror jag absolut ni kan om bebisen är frisk och mår bra och så. Det handlar nog lite om vilken inställning man har själv och hur "pjoskig" man är. Se till att bo på bekvämt och bra hotell bara så att ni får en mysig resa. Jag vill också planera in nåt i höst!
  • Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 10:44:30 följande:
    Här är det lugna gatan, så ledsen 3barns mamma men ingen vattenavgång eller värkar... Bara en massa borrande neråt av maxi i magen.

Har sovit 1 timme nu, fick ju gå upp tidigt för att ta blodprovet i morse, vaknar av att telefonen ringer. Åter en som ska kolla om jag är hemma och tjata om bebisen! Behöver jag tillägga att jag inte svarade? Suck... Tänk om de ska hålla på såhär till 42+0!? kommer ju bli psykiskt knäckt av allas ringande och smsande...
    Men, vad jobbigt. Du får nästan säga ifrån till folk att du blir stressad och ledsen av det. Kan du göra det? Eller skriv på facebook varje dag "NEJ, jag har inte fått barn idag heller så ni behöver inte ringa och kolla" eller nåt :)
  • Muffe

Kajsa och Småland- bokar ni all inclusive då?

• Smålands jänta i storstaden

Pancakes: ja det skulle vara något! Dock är jag för snäll för att kunna skriva en sån sak... Lixom inte min melodi. Men va faan, klart jag ska skriva det! Så nu ska jag fixa det och hoppas på att slippa lite av tjatet!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma