• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-03-08 09:06:14 följande:
    Visst är det tufft att föda, men det mäktigaste som finns.
    Var inte rädda tjejer. Det finns verkligen INGET att vara rädda för.
    Man är omringade av duktig personal och oftast av den man älskar...
    Det som är viktigt att komma ihåg är att LITA på din inre styrka. Du kan och du kommer klara det. Även om det känns som om du helst vill krypa ur din kropp. Visa lite jädra anamma!!!
    Vi är kvinnor och vi klarar det här...
    efteråt kommer vi minnas detta som det "bästa" som hänt oss...
    Tack för ditt peppande inlägg! Visst är man skraj men försöker ha samma inställning som du. Jag är nog mer rädd för att jag är ett kontrollfreak och att jag inte gillar att "flippa ur" inför andra. Vill alltid ha allt under kontroll i alla situationer. Men jag hoppas att det är något man inte kommer bry som om sen.
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-03-08 09:29:22 följande:
    Tack för ditt peppande inlägg! Visst är man skraj men försöker ha samma inställning som du. Jag är nog mer rädd för att jag är ett kontrollfreak och att jag inte gillar att "flippa ur" inför andra. Vill alltid ha allt under kontroll i alla situationer. Men jag hoppas att det är något man inte kommer bry som om sen.

Det kommer du inte, det kan jag lova. du kommer vara så fokuserad på din roll..
    Jag är också ett kontrollfreak, men när man ligger där så upprepa tankarna att just DU har kontroll...
    Sen sköter din kropp resten. Var noga med att förbereda både dig, din sambo och sköterkorna hur du vill ha det!
    Då har du lagt ut mattan för din kontrollfreakhet :)

Längtan efter liten är stor
  • acure
    Evve81 skrev 2011-03-08 06:15:43 följande:
    Pinklove: Det kommer gå JÄTTEBRA! Bebis kommer ut på ett eller annat sätt.

Småland: Det kommer gå jättebra!

Med dottern var jag på förlossningen 15h! MEd sonen tog det ca6h så jag undrar hur långtid det tar denna gång. Inte så länge hoppas jag

Usch jag har vaknat MÅNGA gånger i natt. Men nu är det inte så länge kvar innan det är dax för RUL som jag såklart hoppas går jättebra. Jag var såklart super illamående igår kväll igen och det känns ju så lagomt kul men jag antar att det går över!.
    Håller alla tummarna för ett lyckat RUL med söt liten prutt därinne! :)
  • acure
    Längtan efter liten skrev 2011-03-08 09:06:14 följande:
    Visst är det tufft att föda, men det mäktigaste som finns.
    Var inte rädda tjejer. Det finns verkligen INGET att vara rädda för.
    Man är omringade av duktig personal och oftast av den man älskar...
    Det som är viktigt att komma ihåg är att LITA på din inre styrka. Du kan och du kommer klara det. Även om det känns som om du helst vill krypa ur din kropp. Visa lite jädra anamma!!!
    Vi är kvinnor och vi klarar det här...
    efteråt kommer vi minnas detta som det "bästa" som hänt oss...
    TACK! :)
  • acure
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-08 07:53:59 följande:
    Pinklove: hoppas och håller tummarna på att alvedonen inte alls hjälpte utan att du nu andas dig fint igenom varje värk!! om inte så hoppas jag att du fått sova några sköna timmar!

Inatt har jag sovit GOTT!! det var länge sedan jag bara varit uppe 4ggr för att kissa och knappt några förvärkar och bara lite kliande. Tack tavegylen som jag tror hjälpte mycket.
    Skönt att du sovit gott, det behövs verkligen nu! Håller tummarna att det är kroppen som förbereder sig inför det som komma skall! :)

Här har värkarna stannat av och allt är precis som vanligt, bara lite diffus mensvärk i bakgrunden som gror. Jag hade iallafall katten som sällskap inatt, sambon sov som ett litet barn. :)
  • 3 barns mamma84

Godmorgon idag blev Elias 3 månader gammal kl 11.07
    Inte 3 månader än

Jag då hmm ja igår hände någon och jag säger bara AJ AJ AJ ont gör det som in i helskotta !!
    Jag har antingen brutit eller fårr en spricka in min tå Gråtersmällde till den igår tror jag gjorde det på ebbas häl vet ej men snabbt gick det skulle följa med henne till sovrummet och jag vet inte vad jag gjorde men jag kom åt något hårt eller så trampade jag den ner vet fan inte vad som hände men sen började det göra så ONT !! och jag tänkte det går över coh satte mig på soffan.
    Men nopp den värkte till ordentligt och det är som trummor i tån och nu är den helt blå och öm och inatt gick det inte att sova allsGråterkan inte ha sko strumpor inte än ha tecke på eller gå eller vika på tån när det plötsligt är som en kniv sticker till i tån och det gör bara så förbannat ONT !!
    Så det är bara inte någon liten smäll utan det är så pass att den kanske har gått av eller fått en spricka

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    ''En lamm i minuten''
    Stort Grattis till era små lamm Färnevik
    Vad Gulligt åååh dom är så söta !!!
    LambiHjärta

Sofy:
    Såg att du skrev i min blogg ja byxorna är ass snygga du hittar den om du går in på danska eller svanska hm.se/dk för där finns dom och du får till och med 2 st för 99 kr !!!! iaf här tror nog dom var 99 kr
  • 3 barns mamma84

Småland:
    Det låter som om det är dags nu för när man får sova ut så händer det sen saker
    Jag fick sova ut innan ebba föddes
    Vattnet gick 23.00 5 juni och jag hade inga värkar gick i säng och somnade om med små molvärk men sov så GOTT på morgonen kl 08.00 sa det bara PANG BOM haha och jag låg på soffan och hade värkar i 3-4 minuter och det var jobbiga värkar.
    Ringde in och kl 10.00 åkte vi in
    Så den morgonen sov jag som en GUDINNA !!

• sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 10:04:47 följande:
    ''En lamm i minuten''
    Stort Grattis till era små lamm Färnevik
    Vad Gulligt åååh dom är så söta !!!
    LambiHjärta

Sofy:
    Såg att du skrev i min blogg ja byxorna är ass snygga du hittar den om du går in på danska eller svanska hm.se/dk för där finns dom och du får till och med 2 st för 99 kr !!!! iaf här tror nog dom var 99 kr
    Nej det var jag som skrev! Men tack så mycket!
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-03-08 10:11:55 följande:
    Nej det var jag som skrev! Men tack så mycket!
    Haha JUSTE Tungan ute knäppa jag
    Visst var dom snygga åååh jag väntar på dem haha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma