• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Så sjukt trött!!! Har varit på gymmet för första gången sedan jag plussade och jag har noll ork kvar. Å då körde jag inte ens tufft med tanke på lill*n i magen. Så det här är hur det kommer att vara nu alltså?! Hm... Tränar ni nåt nu när ni är gravida?

• kajsalisa

Jag veeet, jag spammar tråden totalt och jag ska snart sluta. Måste bara säga en till sak; Majmamman håller alla tummar och tår att det ser bra ut nästa vecka på ditt vul. Så, nu är jag klar. ;)

• PåvägMotSyskon
    maria204 skrev 2010-05-03 18:44:38 följande:
    Jag har brunrosa flytningar. Antagligen ett missfall på G. Molvärk också, men inte mycket. Antagligen kommer det att tillta, det är väl bara att vänta.Vad är oddsen för två missfall på rad egentligen? Jag har ju aldrig haft ett "vanligt" missfall. Ni som har haft det, hur började era?
    håller tummarna att det inte är någon fara.
    jag blödde 1v efter ja plussa förra gången , dvs ja va på dag 46 ca. å de blödde som mens under 1 dag som avtog mer mot kvällen o blev brunt. så de finns GODA chanser!!! å min bebis stoår brevid mig nu på 13mån å leker =)
  • Maria A 78
    PåvägMotSyskon skrev 2010-05-03 19:22:30 följande:
    håller tummarna att det inte är någon fara.jag blödde 1v efter ja plussa förra gången , dvs ja va på dag 46 ca. å de blödde som mens under 1 dag som avtog mer mot kvällen o blev brunt. så de finns GODA chanser!!! å min bebis stoår brevid mig nu på 13mån å leker =)
    Jag kanske inte ska kasta in handduken än då, för precis så är det för mig nu. Som jag skrev i lördags hade jag börjat blöda, i söndags kom ingenting och idag kommer det bara brunt... fast jag vågar knappt hoppas.... scary!

Vill ju mycket hellre hänga med er här än en "försöker få plus efter 3 missfall"-tråd!

Just nu försöker jag ta det så lugnt det går, jobbar på kontor så där är det rätt lugnt fysiskt i alla fall, och kvällarna spenderas i soffan!

Jag bor utanför Borås!
  • Maria A 78
    maria204 skrev 2010-05-03 18:44:38 följande:
    Jag har brunrosa flytningar. Antagligen ett missfall på G. Molvärk också, men inte mycket. Antagligen kommer det att tillta, det är väl bara att vänta.Vad är oddsen för två missfall på rad egentligen? Jag har ju aldrig haft ett "vanligt" missfall. Ni som har haft det, hur började era?
    Håller tummarna för dig, vi två Marior med samma bf är i samma sits... Jag har haft ett tidigt mf innan, det startade med en rosa blödning. Två dagar senare satte det igång med mörkröda blödningar och så kom smärtan i både rygg och mage. 1,5 dygn senare var allt över.

Håller tummarna för oss båda! Kram!
  • nyttförsök2010

maria204 - Ta inte ut något i förskott. När jag fick mitt MF så läste jag ganska mycket på nätet, och det är just vid klarrött (färskt) blod och klumpar man ska bli riktigt orolig.
    Och så var det för mig, som en riklig mens men dessutom klumpar. Och det var i v.6, typ 5+2. Som en blixt från klar himmel, ingen föraning i form av mer eller mindre värk eller så.

Håller tummarna för dig!

Och Maria A 78 också ser jag nu, men låter inte heller som att det behöver vara någon fara...

Tummar för dig med!

• MajMamman08

E såååå nojjig o förvirrad!!!

enligt VUL:et jag va på¨så va jag 6+4 enligt dr och hon mätte beisen 7mm.
    MEN de stämmer inte då jag hade ÄL......utan skulle då va 7+2. Skiljer ju lixom en hel vecka typ!!!
    Tänk om de lurades o såg fint ut???? men istället tillbakabildas fostret???

fy fan va skraj jag e nu!!! ok några daga hit o dit kan tyckas,men jag mena vi hade SEX dagen innan ÄL och ÄL dagen och sen inget mer!!!Då borde de ju inte visa sådan skillnad???

• Nataliesliv
    MajMamman08 skrev 2010-05-03 20:14:58 följande:
    E såååå nojjig o förvirrad!!!enligt VUL:et jag va på¨så va jag 6+4 enligt dr och hon mätte beisen 7mm.MEN de stämmer inte då jag hade ÄL......utan skulle då va 7+2. Skiljer ju lixom en hel vecka typ!!!Tänk om de lurades o såg fint ut???? men istället tillbakabildas fostret???fy fan va skraj jag e nu!!! ok några daga hit o dit kan tyckas,men jag mena vi hade SEX dagen innan ÄL och ÄL dagen och sen inget mer!!!Då borde de ju inte visa sådan skillnad???
    Jag fick också en vecka senare efter VUL än vad jag beräknat med äl-test osv. Tror inte det är så ovanligt. Precis som födda barn så växer embryon/foster i olika takt.
  • Nataliesliv
    kajsalisa skrev 2010-05-03 18:32:31 följande:
    Va kul att höra ifrån dig Nataliesliv. Som du kanske har sett så är vi en hel drös som plussat den här månaden. Känns jättekul!! Hur går det för dig?
    Kul att se att så många plussat!
    Det går nog bra för mig. Mår jätteilla, har vart sjukskriven till 25% i en månad ungefär. Det funkar bra då jag kan äta frukost, men inte äta på dagen...så går jag hem vid 14tiden och äter mellis hemma. Får dock inte i mig så mycket mer än det.
    Börjar känna oron över att något är fel, egentligen har jag inga underlag för det alls, men jag tycker min mage borde synas lite nu, vilket den inte gör. Jag var smal redan innan och har nu gått ner 6 kg pga illamåendet och det putar inget alls där nere... Ska försöka få en tid hos min BM/läkare snart, kan inte vänta till RULet som är om ca 2 månader! Är i vecka 12 nu!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma