Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-16 17:53:53 följande:
    Jo, din oro KAN faktiskt minska.
    Ge det ett försök. Det är det enda tipset jag kan komma med.
    psykologenhet sa du, hmm måste kolla upp vad en sådan finns och hoppas att jag får en tid att prata då innan ma eller mf kommer för det känns inte hoppfullt för mig just nu
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:07:44 följande:
    Men alltså, telgebo - vi hänger i samma trådar. 
    Visst tycker jag att man borde på ventilera om man har de jobbigt! Varför annars skriva? Men du kanske kan försöka föstå hur de andra menar också?! Att man inte vill höra så mycket om missfall och allt... 

!? 
    Jag tycker också det därför blir jag så ledsen att man måste vara mer positiv än vad man är och tassa på tå för nån som knappt är akriv i tråden och ska man då visa hänsyn till alla och inte prata om nåt onehag alls så går det ju inte att ha en tråd.
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:18:10 följande:
    Jo men de va ju klantigt gjort! 
    Men du ser väl vad dom menar med de de skriver. ?
    Jag ser varken fördel eller nackdel med att skriva om missfall, blödningar och allt som "hör till"  
    Nej, jag menar man får ju inte mer MF eller ma bara för att man pratar om det, man kan ju inte undvika ett genom att hålla käft om det som dom verkar tro. Jag tycker det är väldigt taskigt att skriva så här "Att nu ska vi bara positiva här och baara prata om hur bra det är och inte om tråkiga saker" jag menar om nån stackare i tråden är skitrödd för förlossning ska vi då inte kunna få prata om förlossning då bara för att en enda i hela tråden bland 200 pers kanske är rädd för att föda. Man kan faktiskt hoppa över inlägg som man inte vill läsa om. Varför sk aman förneka sin rädsla för, jag blir ju inte mindre orolig bara för att jag tänker att ja ja, nu har jag haft MA 1 gång därför får jag inte det igen. Jag tänker fan inte visa hänsyn och förminska min oro för nån annans skull, är jag orolig så är jag, dom som aldrig har upplevt det har jävla liten förståelse helt enkelt.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-16 18:18:17 följande:
    nu finns veckans bild i mitt galleri v 29 och + 8 kg!
    Finns ingen bid där.
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:25:55 följande:
    telgebo: jag verkar ha skrämt iväg mer folk. va f-n
    Du det var riktigt bra skrivit, jag har nog skrämt iväg resten och kommer säkert få skit för det och åka ut med fötterna före på FL nu eller få skrivstopp i 24 timmar eller varning eller nåt men jag blir fan arg när nån skriver att vi pratar inte om MA och MF nu tar jag en paus härifrån till v.12. What, om man ändå ska ta en paus varför då styra i en tråd vad man får snacka om eller inte. Folk verkar tro att om det pratas om MF och MA så får man det, tala om att folk har dålig koll. Fan om det vore så lätt att påverka saker med tankens kraft så skulle jag ha blitt gravid rakt av i juni 09 då jag ville det och varit miljadär nu för det ville jag bli för x antal år sedan jag kan bara skratta åt det vilket patattiskt folk det finns alltså. Jag vet inte, men jag bara skrattar av alla jävla oro jag har också.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 18:28:08 följande:
    Jag har pratat med en BM nu. En av de sakerna hon sa är att den ena graviditeten är inte den andra lik, så om man varit gravid innan betyder inte det att den andra är likadan.

Hon tyckte att jag skulle ringa gyn imorgon för att få ett VUL, förmodligen blir det i slutet av nästa vecka, då borde man se om där är något.
    Hon sa även att med BM´s uträkningar så är jag i v 5+1 och inte v 4+6 som jag trodde.
    Jag ska ta ett nytt gravtest imorgon för att se om det är svagare eller starkare.... kan det ändra sig så mycket på 2 dagar förresten? 
    Åhh hej och hå BM klassiska svar undrar omd et kär sig att säga just dom där orden på BM utbildningen alltså att ingen graviditet är den andra lik.  Så klart ingen graviditet är en andra likdet finsn inte ens en likadan människa här i världen som har exakt samma genuppsättning som du heller, halleluja. Såklart det är olika. Vilken stjärna du stötte på.

Blir så trött på lata BM som ber en ta ett nytt test och boka tid för VUL som inte vill hjälpa en liksom.

Jag vet att HCG ökar varannan till var tredje dag så du borde kunna ta ett test imorgon, vet inte om jag kan garantera att det blir starkare,jag tog ett CB tex den 25 april förra året inte så strakt men det var plus och så tog jag ett den 3 maj och det var superplus jätteblått och syntes skitstrakt även i halvmörker. Jag hoppas på att vi alla får det här i tråden. Jag ska köpa test på fredag och så ska jag beställa ett lager stickor nu också och ta test ett tag i några veckor. Ni får tycka jag är knäpp men jag tänker göra det, om det kan göra mig lugn så, men antagligen inte men kanske, värt ett försök iaf. Någon annan som brösnt en massa test här inne?
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 18:28:08 följande:
    Jag har pratat med en BM nu. En av de sakerna hon sa är att den ena graviditeten är inte den andra lik, så om man varit gravid innan betyder inte det att den andra är likadan.

Hon tyckte att jag skulle ringa gyn imorgon för att få ett VUL, förmodligen blir det i slutet av nästa vecka, då borde man se om där är något.
    Hon sa även att med BM´s uträkningar så är jag i v 5+1 och inte v 4+6 som jag trodde.
    Jag ska ta ett nytt gravtest imorgon för att se om det är svagare eller starkare.... kan det ändra sig så mycket på 2 dagar förresten? 
    Håller tummarna stenhårt för dig vännen. Vi finns för varandra här för stöd och pepp och vill du prata mer ensam med mig så finns jag i inboxen.
  • telgebo
    brunatofflor skrev 2011-02-16 18:29:32 följande:
    Jag förstår verkligen hur du menar! Jag är skiträdd jag med, att jag inte ska få detta barn heller. Jag födde en liten son i vecka 23 i oktober. Han dog i min magen. 

Om vi nu inte kan skriva om all oro eller om missfall, då borde vi ju inte dra upp att vi har haft dåliga dagar heller, eller om vi spytt.. De är ju också saker som "drar ner" tråden....  
    Fy jag började gråta när jag läste ditt inlägg, hur orkar man föda ett dött barn. Fy fan vad jag ycker synd om dig. Får jag krama dig? Fy du har ju verkligen gått igenom det värsta tänka bara en förälder kan genomgå, fy vad livet är orättvisst.

Jag håller alla mina tummar stenhårt för dig.
    vet dom vad det berodde på? Du går på specielistmödravård denna graviditet va?

Håller alla mina tummar för dig och oss alla. hoppas vi kan följas, men får jag MA igen så får jag nog byta tråd.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-16 18:47:29 följande:

Jag tycker att denna tråd passar Telgebo väldigt bra, vi alla vet ju hur det är att få mf eller ma.

Tycke rdu det? Hur då menar du?

Jag saknar Odd här inne, hon är en klippa och kan lugna den mest oroliga själ, men tjjejer nu bli inte avis, ni är osckså kanonbra.
  • telgebo

Gud jag skrattar och gråter om vartannat. Känner mig helt knäpp, humörsväningar någon? Ähh, jag är gravid...tror jag...

YEEEY, HÖR UPP VÄNNER TELGEBO HAR GRAVIDITETSSYMTOM,

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma