Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-02-16 21:55:01 följande:
    Jag är i 8+3 eller 8+2 enligt tabeller. Läkaren bedömde fostrets storlek till 8+2 eller 8+1. Så, ja, någonstans där.

Hehe, visst ser den ut lite som en southpark-figur? Stooort huvud, klumpar till ben och armar...
    Jag tycker den är jätte söt en liten minibebis och jättetydlig bild.

Nu måste jag tänka på refrängen och gå och knyta mig, ska upp tidigt imorgon så ingen sovmorgon.

Gonatt flickor, hörs imorgon.
    På väg mot katastrof igen
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-02-16 22:13:09 följande:
    Hej tjejer- Tur man ska jobba hemma i morgon så man kan följa med lite bättre i tråden ;)

Röntgen - Kul med en liten rapport om er och kämpa på och hoppas att koliken/magontet ger med sig nu!!!!

2 barnsmamma- Förstår att du blev orolig men skönt att allt gick bra! Misstag gör vi alla (tyvärr) man är ju aldrig perfekt! Hoppas det känns lite bättre nu!

Sugar- Stort grattis till klimpen!!!!  Tjooohooo!

Marilyn- Va bra att det blev vul inbokat och nytt test och skönt med en vettig BM =)

Telgebo- Har inte riktigt hängt med i svängarna. Vi alla här har nog känt förtvivlan till och från vissa har tagit det bättre än andra. Klart man får vara deppig jag har funderat under denna resa om man inte kunde prata med någon psykolog, det är så mycket man vill ha ut och de kanske kan hjälpa en att bryta mönster man har hamnat i. Men så klart måste det vara någon man har förtroende för verkar som du träffat några stolpskott tidigare =(  Håller också med om att testa var enda dag om det gör att det känns bättre!  Håller alla tummar för dig och din guldklimp i magen! *kram*
    Jag några stolpskott har jag stött på och jag vet inte vart jag ska vända mig för att få hjälp att prata om all min oro. Hoppas på en urgullig BM.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-17 06:50:22 följande:
    VUL för mig idag kl. 14... Håll tummarna!!
    Lycka till idag på ditt VUL. Tummar hålles.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-17 07:38:43 följande:
    2barnsmamma: Min dotter lyckades resa sig i barnstolen och trilla baklänges rakt ner i trägolvet med nacken först... precis som du så skrek jag mer än dottern. Jag ringde 1177, min mamma och så satt jag uppe halva natten för att ha koll på henne, jag ryser fortfarande varje gång jag tänker på det.

MCT: wohoo!!

Sugar: Vilken söt liten kyckling Hjärta

Ego: Jag tog ett nytt test idag... enligt mig är det lite starkare än för 2 dagar sen. Jag blöder fortfarande, men så länge testen blir starkare så är jag hoppfull.
    Skönt att testet blev starkare det tyder ju på att HCG ökar och det gör det ju bara om graviditeten finns sas.
    Håller mina tummar.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-17 07:39:29 följande:
    God morgon tjejer! :)

Lycka till idag MCT!

Sugar; Dom ser ut som teletubbies när dom e sådär små! Haha, asballa ju! :D Klart den stannar nu! Yihoooo!

Själv ska jag iväg nu på TUL + flöde, o efter de bär de av till Uppsala, en kompis ska köra upp där så jag är chaufför ;) Återkommer nångång i eftermiddag/kväll så ni inte blir oroliga för mig haha ;D
    Lycka till idag på TUL och flödesmätning
  • telgebo

Har inte sovit så bra inatt, det är alltid så när jag ska iväg på något dagen efter på morgonen, att jag omedvetet oroar mig att inte kunna somna och vara så trött när jag måste gå upp. Har haft det så i flera år.

Är glad idag, tempen gick upp till 37,2 idag, man har ju högre kroppstemp som gravid och jag har ju legat lågt i några dagar nu så nu känns det mycket bättre.

Kommer inte vara lika aktiv idag under morgonen och eftermiddagen. Ska iväg och träna vid 09.30 och får besök vid 15 så ni inte undrar var jag tar vägen.

Snart helg, skönt

• telgebo

säger hej.

Äntligen hemma fryser så bussen hem var inställd och kom aldrig så jag fick stå ute i kylan 30 min extra döhungrig ich frusen, burr men nu är jag hemma.

Känner mig glad idag, men fick ju nästintill panik när jag gick till affären och kände hur det kändes som att det rann nåt mellan benen, vet i sjutton var det var, men inget blod iaf, lättad.

Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo

Nu har jag lagt till mig i BF-listan

Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-17 14:09:48 följande:
    Heja! det ska gå bra för dig också!!! Hjärta
    Tack det hoppas jag också.

MCT Grattis till lyckat VUL idag.

Man känner sig lätt utstött i tråden, det är BF gänget som tagit över så jag håller mig lågt.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-17 18:00:40 följande:
    nej nej nej så får du inte känna.. du är precis lika välkommen in i snacket som oss andra... vi kan lägga oss lite om du vill?
    Förlåt om jag verkade bitter, men så är det inte. Tyckte bara det var lite jobbigt för mig att läsa om allas upplevelser inför sina förlossningar och så när jag är så långt ifrån och kände ingen direkt gemenskap och osedd här inne, men jag menar absolut inget illa utan unnar er alla detta så mycket.
    sugarrush skrev 2011-02-17 18:11:13 följande:
    Jag tycker ingen ska "lägga sig". Alla har lila stor rätt att skriva i tråden.
    Igår råkade det vara du, Telgobo, som behövde stöd och skrev mycket, och vi var många som försökte stötta dig och hjälpa. Alla förstod hur jobbigt du hade det och brydde sig om dig och försökte hjälpa.
    Och idag råkar det vara BF-gänget som skriver mest, och som peppar varandra inför förlossningen. Jag förstår dem också, de står ju inför en av livets största upplevelser, att föda barn! En dag befinner vi oss där också, och då kommer vi förmodligen vilja skriva i tråden om det vi också...

Hur mår du idag Telgebo, känns det lite bättre?
    Du har rätt och jag är så tacksam att ni finns här och för allt stöd jag fick av er underbara tjejer igår när jag mådde så dåligt.

Idag känns det som jag verkligen är gravid, mår illa och är sjukt trött och var nära på att lägga mig vid 19.30 och när hände det senast? När jag var barn eller sjuk för länge länge sedan kanske.
    Gravid v.4+4 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma