-
Lite långt till Barkarby för min del och v.4+4 känns lite för tidigt att handla till bebis, men annars så skulle jag nog ha passat på. Tack för tipset ändå.Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-17 19:19:12 följande:NI SOM BOR I/NÄRHETEN AV STOCKHOLM REKOMENDERAR JAG ATT ÅKA TILL BABYLAND BARKABY! 50-70% PÅ ALLT, DE SKA BYGGA OM. de hade massor kvar idag men vi har ju redan det mesta och höggravid och trångt är inte riktigt min melodi just nu så det blev bara 1 solskydd till vagnen. -
Menade inget illa, men kände mig lite förbisedd bara. Jag kan förklara mer i din inbox om du vill.needtobreathe skrev 2011-02-17 20:20:51 följande:.... Det där känns ganska onödigt faktiskt. Det här är ju en tråd för alla, nyplussade som personer nära BF. Vi har alla varit där i början och nojat och skrivit om det, samtidigt som de som då gått längre stöttat och peppat med sina erfarenheter. Hur kan man känna sig utstött då? Igår behövde du stöd och fick det av oss härinne, ska vi nära BF då känna oss utstötta för ni nyplussade skriver om er oro? Det går ju inte ihop? Den här är som sagt till för ALLA och alla är lika välkomna!
Man kan ju inte rikta fokus mot enbart ett ämne i en tråd som är såpass "bred".. här existerar oro för mf i början, för blödningar, senare för för liten bebis, för att man inte känner sparkar en dag.. osv..
Upp me hakan nu o visa lite go!
Vare sig vi är nyplussade eller nära BF finns vi här för VARANDRA! Genom all oro, frustration, ilska och uppgivenhet - och tillslut lycka! I med och motgång. -
Usch tycker så synd om dig som blöder och jag håller alla mina tummar för dig att det ser fint ut när du ska på VUL, hoppas du får en tid så fort som möjligt. Ovissheten är alltid värst.Marlyn skrev 2011-02-18 09:20:53 följande:Happiness: En Kitty-säng? Min dottern hade varit besatt av sängen om vi fixat en kittysäng... bra gjort! och fint =)
Prommis: Självklart MÅSTE man köpa nya "första dagen"-kläder till nya bebben.
Tegelbo: Va härligt att du känner dig gravid, det är ju alltid ett bra tecken, jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra =)
Ego: Idag kom det 2 små blodklumpar/slemklumpar och det at ju inte bra... sålänge jag känner mig gravid, inte har ont eller mer klumpar kommer så är jag gravid tills motsatsen bevisats, tyvärr så tror jag inte att bebis vill vara hos oss denna gång heller. Jag känner mig varm i ansiktet, molvärk och dimmig i huvudet precis som att jag sover trots att jag är klarvaken, mysko. Dottern har kommit in på toan och sett blodet (som nu är rikligt och blodrött) och hennes kommentar har varit: -"oj oj oj!".
Kl: 10 ska jag ringa gyn.mottagningen för att beställa tid till fredag nästa vecka, då ska ju hjärtat picka... eller inte.
Hatar detta.
Men jag tycker ändå att dina symtom låter lovande. -
Åhh jag skulle göra ett om jag bara hade en kamera vilket jag inte har.Muffe skrev 2011-02-18 10:51:14 följande:Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!
Jag tror garanterat att barnet kan vara intresserad som lite äldre att se kort på din mage när barnet låg däri och även kort på barnet som nyfödd och under bebistiden som 1 åring, dop kalas osv. -
Jag känner mig gravid, sjukt trött, varmare, riktigt större bröst som är mjukare och ömma och varma, men nu tjejer måste jag fråga er.
Igår började jag känna av halsen, det är ömt när jag sväljer och jag är ganska snorig och när jag snyter kommer lite blod ur näsan. Hur är det med förkylning såhär när man är nygravid? Inget bra va? Fan att man ska bli förkyld nu också. Förra gången så var jag tokförkyld och det gick ju käpprätt åt helvete då så nu kommer ju oron att det ska bli MA igen pga förkylning om jag nu blir det. Känner mig inte jättedåliig men är så galet trött så jag egentligen helst bara vill sova hela dagarna.
-
Jag hoppas verkligen det, men man blir orolig eftersom jag var ju det förra graviditeten som inte gick bra. Iofs så var jag vrålförkyld då snöt mig hela tiden i stort sett och hostade så det bara högg i magen och mådde riktigt skrutt. Nu än så länge så har jag bara ont när jag sväljer och lite snuva, vet inte om tröttheten hör med förkylning eller beroro mest på graviditeten men jag tror den beror mest på att jag gravid faktiskt.Muffe skrev 2011-02-18 11:34:54 följande:Ett lätt förkylning så där i början har nog absolut ingen skada på ett ev foster! -
Så jädra typiskt, var och tränade igår och tydligen så har det gått runt nåt där på stället och en efter en har varit sjuk i minst 1 vecka och givetvis så får jag det också.sugarrush skrev 2011-02-18 11:41:59 följande:Telgebo: en förkylning är inte farligt alls för graviditeten. Det är vanligt att blir lite krasslig, immunförsvaret sätts ner i kroppen så att inte kroppen ska "stöta bort" den främmande kropp som fostret faktiskt är. Så man är mer känslig för infektioner som gravid.
Men ha alvedon tillhands, om det skulle bli feber. Långvarig och hög feber är inte så bra för bebisen.
Sötfilur: vi kommer absolut att ta bilder och göra gravid- och bebisalbum. Kanske inte ett album med bara gravidbilder, men ett som är både magbilder och nyfödd-tiden tror jag. Jag tror att barnet kommer tycka det är helskoj att se mammans mage, det tyckte jag iallafall.
Igår kväll kände jag mig helt död och somnade på soffan vid 18.30 och sov till 20.15 och var ändå lika trött när jag vaknade och somnade om igen så fort huvudet landande på kudden och sov som en stock hela natten och är lika sjukt trött fortfarande trots över 12 timmars sömn.
Hoppades att det ömma i halsen skulle ge sig till idag men nej fortfarande lika ont och nu kommer snoret och nysningar också så jag kommer garanterat ligga däckad i förkylning i helgen.
Skönt att veta att en förkylning inte är farligt för en litet embryo, ska ta Alvedon om jag får feber, men feber är 38,5 eller högre va? -
Tänk att kroppen har räknat ut allt hur det måste gå till för att det ska bli bebis, rätt så fascinerande att kroppen har kommit på att om immunförsvaret är lite lågt så går det vägen men då blir mamman lite känsligare för infektioner, hi hi.mallanis skrev 2011-02-18 11:43:05 följande:Immunförsvaret blir svagare när man är gravid du har ju en liten "parasit" där inne som ska klara att växa till och då måste immunsystemet "backa lite" så parasiten kan växa. Denna graviditet blev jag tokförkyld med feber sen åkte jag på halsfluss, fick tillslut antibiotika och piggade på mig. Men sov och vila så mycket du kan!
Det var någon som nämnde tidigare att om man hade feber en viss vecka så var det en pojke man väntade ;) kommer inte ihåg vilken vecka någon som kan uppdatera mig?
Undrar vilken vecka det är i och om det verkligen stämmer, vore coolt isf.
Jag ska ta det lugnt hela helgen och bara vara hemma, orkar ändå inget annat. Bara laga mat är som att driva ett helt företag och jag har inte haft att diska eller städa knappt denna vecka. Måste dock ta mig till stan och helghandla idag hur jag nu ska orka det. Ska även köpa graviditetstest idag och ha testfest senare idag´
-
Jag är ju bara i v.4 så det är ju ett tag till v.8-9Muffe skrev 2011-02-18 11:47:21 följande:mallanis, ja det var jag som hade läst det någonstans (man vet ju inte hur sant det är dock
)
Det gällde feber i v 8-9 ungefär och hade man det väntade man en pojk
Jag har ju haft 37,2 ett tag så då har jag feber redan nu då, men jag vet att man har högre kroppstemperatur som gravid.Muffe skrev 2011-02-18 11:48:11 följande:Allt över 37 ä väl feber?! Dock skulle jag inte ta alvedon i "onödan" om jag inte har långvarig feber, vem vet vad man kommer fram till om 10 år om alla dessa preparat
Jag tar sällan Alvedon men får jag feber som betraktar som feber över 38 iaf (sjukvården betraktar över också vid 38 som feber) så ska jag ta Alvedon nu för nu har jag en liten att tänka på också. -
Grr skulle fått pengar idag så har de klantat sig så nu måste jag åka ner och fixa en massa, gissa hur lust jag har det på en skala mellan 1-10? Jag som skulle köpa graviditettest och längtat och planerat för det hela helgen samt köpa en massa mat som jag vart toksugen på hela veckan och så ska det skita sig. Få 200 till mat känns inte kul och skämma ut sig med i kassan och räkna ut på öret vad man lägger i korgen, nej tack.