• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Odd: Skönt att din lille Vidar är bättre och ni får komma hem. Stor kram

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-03-15 20:09:34 följande:

Min glada tjej! Wilda 5 mån och 5 dagar!
    Vad himla fin hon är! Jag gillar namnet Wilda men vi har haft en hund som hette så där kommer min make aldrig gå med på att döpa ett barn till det. PRecis som med dottern som jag ville döpa till Klara men då min andra hund hette det så heter dottern Klara i andra namn istället!

Jag har kännt bebis massor idag känbns skönt och inga missfärgade flytningar mer heller! Undra vad det ska bliva av denna bebis som innan den ens kommit ut skrämt slag på sin mamma flera gånger..... Nu kollar jag ju extra noga varje gång jag går på toa om det är nåt mer men inte det inte!
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-15 21:12:22 följande:
    Vad himla fin hon är! Jag gillar namnet Wilda men vi har haft en hund som hette så där kommer min make aldrig gå med på att döpa ett barn till det. PRecis som med dottern som jag ville döpa till Klara men då min andra hund hette det så heter dottern Klara i andra namn istället!

Jag har kännt bebis massor idag känbns skönt och inga missfärgade flytningar mer heller! Undra vad det ska bliva av denna bebis som innan den ens kommit ut skrämt slag på sin mamma flera gånger..... Nu kollar jag ju extra noga varje gång jag går på toa om det är nåt mer men inte det inte!
    haha vadå vill ni inte sammankoppla hunden med en dotter? =)

Försök slappna av! du ska se att det går bra den här gången.. Jag blödde sista gången i 20+2 med Wilda och jag var livrädd men valde att stänga av då det var dagen då vi gifte oss... Berättade för min man några mån senare vad som hade hänt på vår bröllopsdag! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush

Hej på er!

Nu har vi varit på KUB! Vi fick titta på bebisen i typ 20 minuter och den var såklart jättesöt (jag är heeelt opartisk såklart ). Den vinkade massor och såg ut att ha hicka en liten stund... kan de ha det såhär tidigt tro? Jag tyckte även att det såg ut som en pojke! (..men sånt vet man ju aldrig...)

När vi satt i väntrummet och väntade på själva KUB-resultatet trodde jag att jag skulle bryta ihop, nu när vi fått se vår söta sprattlande lilla varelse ännu en gång, det hade varit så hemskt om något vore fel då. Men så kallades vi in och barnmorskan berättade att vi hade fått risken 1:9566! Jag blev så lättad att jag började storgråta. BM kramade om mig och sade "jag förstår att du var nervös efter allt du gick igenom, men den här bebisen, den är något alldelels speciellt!" Sambon bara kramade mig och log sitt största leende.

Så nu har vi ätit gott på vägen hem och firat vår fantastiska lilla bebis. Vi fick många bilder med oss, både utskrivna och på cd, jag kanska kan försöka lägga upp något av dem imorgon.

Största kramen!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-03-15 20:09:34 följande:

Min glada tjej! Wilda 5 mån och 5 dagar!
    Ojojoj vad söt hon är! Och så glad!
    Ett sånt leende smittar verkligen
    Fjärde gången gillt?
  • Längtan efter liten

Sugar, vilka strålande siffror, grattis

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-15 21:26:20 följande:
    Hej på er!

Nu har vi varit på KUB! Vi fick titta på bebisen i typ 20 minuter och den var såklart jättesöt (jag är heeelt opartisk såklart ). Den vinkade massor och såg ut att ha hicka en liten stund... kan de ha det såhär tidigt tro? Jag tyckte även att det såg ut som en pojke! (..men sånt vet man ju aldrig...)

När vi satt i väntrummet och väntade på själva KUB-resultatet trodde jag att jag skulle bryta ihop, nu när vi fått se vår söta sprattlande lilla varelse ännu en gång, det hade varit så hemskt om något vore fel då. Men så kallades vi in och barnmorskan berättade att vi hade fått risken 1:9566! Jag blev så lättad att jag började storgråta. BM kramade om mig och sade "jag förstår att du var nervös efter allt du gick igenom, men den här bebisen, den är något alldelels speciellt!" Sambon bara kramade mig och log sitt största leende.

Så nu har vi ätit gott på vägen hem och firat vår fantastiska lilla bebis. Vi fick många bilder med oss, både utskrivna och på cd, jag kanska kan försöka lägga upp något av dem imorgon.

Största kramen!
    Fantastiskt!!!
    nu jeklar...
  • FruW

Underbart Sugar!! Såå glad för er skull!!

Telgebo härligt att allt såg bra ut med din lilla stjärna!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma