• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Pinklove!!!! Underbara grattis till Matilda!! Så fint namn ni valt, Matilda och Charlie passar bra ihop, få fixa en data om ca 18 år för dom

Vill oxå gratta till lyckade VUL och KUB! Har ej hunnit läsa igenom allt men tjoa till om jag missat något!

Nu är vi äntligen hemma, fortfarande inskrivan på Neo men troligen blir utskrivna imorgon. Charlies infektionsvärden gick snabbt ner med antibiotika men han verkade trivas på neo så han såg till så att han blev gul istället så då fick vi inte komma hem för det... Hans värden har legat på gränsen hela tiden så det har inte räckt med att kolla via pannan så nu ser han ut som en nåldyna efter alla stick... Värsta var när de tillslut fick sticka honom i huvudet, mammahjärtat grät så otroligt!

Men nu känns allt så skönt! Hemma med återbesök imorgon och är allt bra då så blir det BVC som tar över

Hoppas det är okej med mitt snack i denna tråd, har ännu inte hoppat över i nästa tråd, har inte funnits tid!

Kram till alla gravida blivande mammor, ni har något helt fantastiskt att se fram emot!

Jo en sak till, pinklove var nog närmast i gissning med vikt och längd, 56cm och 4505g stor var han! Nu när pinklove har fått sin skattbså kommer förlossninhsberättelsen snart!

• Pancakes

Grattis till Charlie Småland!!
    Jaa, gärna förlossningsberättelse! Hoppas den inte är en skräckhistoria bara för oss som snart har det framför oss Glad

• Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-16 15:42:05 följande:
    Grattis till Charlie Småland!!
    Jaa, gärna förlossningsberättelse! Hoppas den inte är en skräckhistoria bara för oss som snart har det framför oss Glad
    blir du rädd kan du läsa min underbara förlossning! Det finns såna också! ;)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-03-16 16:10:10 följande:
    blir du rädd kan du läsa min underbara förlossning! Det finns såna också! ;)
    Ja, den är en underbar historia :) Har vänner med liknande berättelser och det är dessa jag väljer att lägga på minnet. Det är så jobbigt när "omtänksamma" kollegor och liknande kommer med sina skräckhistorier när man själv går och räknar ner tills det är dags.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-03-16 16:16:59 följande:
    Ja, den är en underbar historia :) Har vänner med liknande berättelser och det är dessa jag väljer att lägga på minnet. Det är så jobbigt när "omtänksamma" kollegor och liknande kommer med sina skräckhistorier när man själv går och räknar ner tills det är dags.
    När alla kom med sina förlossningsberättelser blev jag på dåligt humör "jag vill INTE höra, jag vill uppleva själv". haha. och den blev ju alldeles alldeles ypperlig. Det enda jag vill göra om är 1. få läkaren att tro på mig ÄVEN om ctg:n glappar... och 2. få ha bebisen på bröstet och inte en barnmorska och undersköterska som hänger på magen och sprutar i massa smärtstillande för att moderkakan kommer ut ofullständig och jag börjar störtblöda... Annars helt underbar!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • kajsalisa
    sugarrush skrev 2011-03-16 09:05:22 följande:
    Ja nu har vi så många bilder att vi nog ska göra ett stort inramat kollage med dem. Ska köpa en stor vit ram på IKEA och klistra in bilderna i datumordning. Vi (och besökande vänner) tycker det är jättekul att titta på dem, och se hur det utvecklats från den första bilden, då det bara var en liiiiiiten räka, till nu, när man ser knogar och hjärnhalvor.

Här ser man fingrarna (originalbilden är skarpare, då syns de ännu tydligare och man kan t.o.m. räkna dem och se att det är fem fingrar)

Här ser man bebisens överkropp. Vilken ölmage va!?!

En lite fråga bara, jag tyckte mig se en liten boll mellan benen på flera bilder. På vissa bilder var den ovanför grenen, och på vissa precis under, men den fanns där på 3 bilder.. Kan det vara en pung? Kan man se sådant såhär tidigt?
    Ett tips är kopiera eller scanna in bilderna och printa på fotopapper eftersom ul-bilder ofta blir gula i färgen efter ett tag...
  • needtobreathe

Grattis Sugar till lyckat KUB!! :) Fantastiskt!

Och Grattis Telge till lyckat VUL.

Småland, bra jobbat me så stor kille ;) Hoppas ni blir utskrivna så BVC kan ta över!

Mabaja va söt W är!! :D Och stor!

• 3 barns mamma84
    Muffe skrev 2011-03-15 15:06:55 följande:
    Undrar var Happinness är?!
    när skulle hon föda ?
    man blir ju orolig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma