• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Nu är ju detta inte någon shoppingtråd som jag ber om ursäkt för mitt spammande. Som sagt, är lite skogalning, gravid eller icke!

Här fanns massa fina på Scorett som piffar till vilken outfit som helst.

http://scorett.se/Woman/Pumps/1031982

http://scorett.se/Woman/Pumps/1032018

http://scorett.se/Woman/Pumps/1032028

De här skorna har jag i svart satin och det här är mina absoluta favoritskor och ett av mina bästa köp:
    http://scorett.se/Woman/Pumps/1031900

Så nu är det färdigt med modebloggandet :)

• Muffe

pancakes, tack för länken - haha, skorna var snygga men jag måste ju kunna gå också Skulle helst ha jympadojjor om jag fick Tror kanske jag har ngra som funkar hemma, får kolla ikväll.

Klänningen kan är värd att köpa hem i alla fall,  har långt till HM så är ju smidigt att beställa. Annars är det väl bara att skicka tillbaka kostnadsfritth ar jag för mig?

Mabaja, ja jag har provat stödstrumpor för ett tag sedan men jag vet inte om jag har fel storlek eller om de ska sitta åt så HÅRT, de skaver ju in högst upp i mudden liksom men det kanske de måste göra!

Sugar - visst är det irriterande. Har ett par på mammagruppen som sitter och snorar varje gång och jag blir lika irriterad varje gång. Hem och ät nyttigt och kura upp er tänker jag då

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-15 10:20:31 följande:
    Känner mig så sjukt irriterad på vissa av mina kollegor som går till jobbet varje dag trots att de hostar konstant, och nyser, och snorar, och snyter sig 50 cm från en. Nu när man har sänkt immunförsvar har man ju inget att sätta emot liksom...
    På mitt jobb får man dessutom jobba hemifrån om man har behov av det, så jag fattar inte varför de inte kan jobba hemifrån om de nu har så mkt att göra att de absolut inte kan vara hemma och (bara) kurera sig.
    Fy, vad irriterande! Jag har det precis likadant på mitt jobb. Hoppas du klarar dig ändå. Håll dig undan dem!
  • Muffe

Tvätta händerna ofta Sugar! jag har handsprit står på skrivbordet på jobbet

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-15 10:26:02 följande:
    pancakes, tack för länken - haha, skorna var snygga men jag måste ju kunna gå också Skulle helst ha jympadojjor om jag fick Tror kanske jag har ngra som funkar hemma, får kolla ikväll.

Klänningen kan är värd att köpa hem i alla fall,  har långt till HM så är ju smidigt att beställa. Annars är det väl bara att skicka tillbaka kostnadsfritth ar jag för mig?
    Oj då, då dissar du nog mina andra förslag också. Älskar höga klackar trots att jag är lång. Ser ut som en giraff mest hela tiden. Just nu en framtung giraff :)

Ja, det är jätteenkelt att skicka tillbaka till HM. Det finns med en färdig returlapp att klistra på.
  • Muffe

Jag kanske skulle våga höga klackar ändå

Hur lång är klänningen ungefär då? vill ju inte ha den för kort om magen sticker ut och tar upp lite av tyget så att säga...

Vad har du för strumpbyxor under? Tunna, eller tjockare? Gravidstrumpbyxor?

• Mabaja
    Muffe skrev 2011-03-15 10:26:02 följande:
    Mabaja, ja jag har provat stödstrumpor för ett tag sedan men jag vet inte om jag har fel storlek eller om de ska sitta åt så HÅRT, de skaver ju in högst upp i mudden liksom men det kanske de måste göra!
    Det låter nästan som fel storlek... För de ska ju inte skava. Jag köpte mina när vi skulle på vår smekmånad, de var guld! Du kanske ska mäta ankel och smalben och höra på apoteket om det är fel storlek eller om det är nåt annat?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-15 10:32:18 följande:
    Jag kanske skulle våga höga klackar ändå

Hur lång är klänningen ungefär då? vill ju inte ha den för kort om magen sticker ut och tar upp lite av tyget så att säga...

Vad har du för strumpbyxor under? Tunna, eller tjockare? Gravidstrumpbyxor?
    Tjocka svarta är fint, så heltäckande som möjligt. Nej, jag tycker inte den är fort kort.

Jag gillar inte mammastrumpbyxor så jag kör med vanliga i en storlek större. Men det finns nog jättebra och sköna mammastrumpbyxor, det är bara att jag inte hittat dem än.
  • 3 barns mamma84

Hej Flickor !
    Vet inte om jag har varit saknad har bara haft massa att göra
    Har varit inne och läst men haft lite fullt upp hihi men ja nu e jag här igen men hmm ska passa på att städa innan Elias vaknar han sover nämligen ute i sin vagn så jag kommer in sen.
    Kram på er alla och hoppas ni har det bra.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-15 10:40:13 följande:
    Hej Flickor !
    Vet inte om jag har varit saknad har bara haft massa att göra
    Har varit inne och läst men haft lite fullt upp hihi men ja nu e jag här igen men hmm ska passa på att städa innan Elias vaknar han sover nämligen ute i sin vagn så jag kommer in sen.
    Kram på er alla och hoppas ni har det bra.
    Hej!  Allt bra med dig också?
    Jag har inte heller varit inne så mycket, men har förstått att två bebisar har fötts i alla fall :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma