• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • gemigsinnesro
    Muffe skrev 2011-03-16 10:31:16 följande:
    Ni som har barn eller ska ha snart - jag läser på många ställen att man ska ha bebisens tänkta täcken, filtar och allt möjligt i vår säng - eller i alla fall nära oss för att skapa vår lukt på sakerna, har ni gjort det?

Jag får nästan panik av allt man läser  för jag hinner inte med allt
    Vi har inte heller haft täcken,kläder och liknande i sängen eller nära oss. Däremot har Jennifer en snuttetrasa som är gjord av en av mina avlagda gamla t-shirtar, vet inte om det finns någon lukt kvar i den men hon gillar den i alla fallSkrattande
  • telgebo

Säger bara hej. Jag lever men är knappt.

Grattis sugar till lyckat KUB.

Kommer tillbaks när jag mår bättre med mer ork, illamåendet är verkligen en riktig energislukare.

Gravid v.8+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Tackar för alla grattis till det lyckade VUL, jag tackar er alla i ett mail för jag orkar inte just nu tacka alla var och en och dessutom sitter jag inloggad på min sysyter laptop och hennes son väntar på att se på film på datorn så jag måste logga ut nu.

Gravid v.8+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Pancakes

Stort grattis Sugarrush! Vilken söt liten parvel. Vi tyckte oss också ana saker "där nere" men det är ju supersvårt att säga. Tänkte ni ta reda på det på RUL?

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-16 10:31:16 följande:
    Jag får nästan panik av allt man läser  för jag hinner inte med allt
    Sluta läsa! Flört Det löser sig och det kommer säkert inte bli som ni tänkt ändå. Du är nog mer förberedd än de flesta!
  • sugarrush

Pancakes: nej vi ska inte fråga efter det. Men om vi får se något så gör det inget. Lite spännande att inte veta tycker vi, men ja, det spelar inte så stor roll om vi skulle få veta. Bara det blir en bebis!

Telgebo: krya på dig! Skönt att bebisen såg bra ut igår, då kan du ju lita lite mer på att illamåendet har ett gott syfte.

Sötfilur: ni verkar jätteförberedda tycker jag! Jag har också läst det där med filtar.. Kan du inte bara lägga den i sängen när ni ska sova eller nåt?

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-16 13:04:04 följande:
    Pancakes: nej vi ska inte fråga efter det. Men om vi får se något så gör det inget. Lite spännande att inte veta tycker vi, men ja, det spelar inte så stor roll om vi skulle få veta. Bara det blir en bebis!
    Resonerar likadant. Det ska bli spännande! Fast jag tror ju jag vet vad det är ändå. Men helt säker kan man ju inte vara.
  • Muffe

Sugar, pancakes och vi- jag tror att alla vi tror att vi får pojkar eller hur? :)

Jag ska sluta läsa så mycket på nätet, men ska lägga bebisens filt hos oss from inatt.

Åh, vet ni - imorgon är det stora sätta-ihop-spjälsängen-dagen. Det känns stort!

På tal om ngt annat, tycker ni denna  verkar god som efterrätt till helgens bjudning efter en rätt med fläskfilé och gratäng?
    www.arla.se/Default____17653.aspx

Och en annan fråga, är det skumt att servera kallt kött till varm gratäng?

• Safireee

Jag tror också jag har en kille i magen. Här i Göteborg får man inte reda på kön vid RUL. Förra gången var jag säker på flicka och det stämde när vi gjorde köns-ul i vecka 29. Den här gången behöver jag nog inte göra nåt köns-ul tror jag, känslan  är så stark! Solig

• Safireee

Just det, och sen med att se något själv på UL, jag är verkligen VÄRDELÖS på att se på ultraljud. jag ser knappt nåt! Blev inte så imponerad av RUL med dottern, för jag fattade ingenting ändå. Flört Var lite bättre på köns-ulet, för då var hon större. Nu senast på vul:et såg min man både huvud och ben/svans. Själv såg jag en klump samt ett hjärta som rörde sig. Det var allt. Hade svårt att se skillnad på foster och gulesäck. Ja, jag är kass! Tungan ute

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma