• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-03-17 10:12:31 följande:
    Hahahaha eller hur! ;) Kommer ut me studentmössan på.. vilken grej va ;)

Joootack.. man kan ju önska! Då har pappa iallafall målat mitt skötbord svart som ja vill ha de, så då är de helt ok! ;) Inte för ja tror de.. men men :D

Du ska ju ha först! Ja väntar på min tur.... ;)
    hoppas han kommer innan studenten, det blir så svårt att få ut en sån stor unge kan jag tycka...
    Ja jag tycker minsann jag borde få före dig, men man vet ju aldrig. du har ju ett datum som du blir igångsatt va?
    och det är ju inte så många dagar efter mitt bf, så nja.. jag är skeptiskt.
    men jag är ju skrockfull, så jag hoppas han vill ut på lördag när det är fullmåne... jag får helt enkelt springa ut naken då och vifta lite på armarna!
    Längtan efter liten är stor
  • l y c k e n

Tack för alla grattis! Kul att alla här verkar ha så positiv inställning, att det SKA gå vägen! Det är precis så jag ser det, för mig finns det inga alternativ. Det är klart som korvspad att jag ska ha bebis i september!! (okej då.. oktober kanske, haha.. så långt kan jag sträcka mig)

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-17 10:06:13 följande:
    MCT, du kan ju göra såhär, ring redan idag och boka ett privat KUB. Om läkaren säger ja nästa vecka så avbokar du det privata som du hade planerat in. Då borde du väl hinna med?

Lycken: Stort grattis till ny graviditet! En septemberbebis alltså för dig också, skoj!
    Jo så kan man ju göra förstås... tittut verkar dock ta en avgift på 750 kr om man bokar av... ska ringa och kolla med ultraljudsbarnmorskorna med...
    Annars såg jag att tittut har mycket tider... så om han/hon säger nej den 24:e så kan jag boka direkt, få blodprovsremissen och hinna göra UL före 13+6 som verkar vara var där de drar gränsen...
    Jag har ju ingen lust att betala 750 kr för en tid jag inte utnyttjar..
    nu jeklar...
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-03-17 10:34:47 följande:
    Jo så kan man ju göra förstås... tittut verkar dock ta en avgift på 750 kr om man bokar av... ska ringa och kolla med ultraljudsbarnmorskorna med...
    Annars såg jag att tittut har mycket tider... så om han/hon säger nej den 24:e så kan jag boka direkt, få blodprovsremissen och hinna göra UL före 13+6 som verkar vara var där de drar gränsen...
    Jag har ju ingen lust att betala 750 kr för en tid jag inte utnyttjar..
    Okej, ja då kan du ju vänta lite. Men hoppas du får KUB hos läkaren, det hade ju varit najs att spara de pengarna.

Nu har jag börjat känna min livmoder varje morgon! Innan jag kissar på morgonen ligger jag och trycker lite på magen, och det är en tydlig hård boll strax nedanför/lite till höger om naveln. Supercoolt!
    Min mage har gått ner i svullnad nu. Lite skönt faktiskt, eftersom jag måste hålla det hemligt på jobbet 1,5 vecka till.
    Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Är jag Pippi Långstrump eller? Lyckades precis bryta av en vitlökspress av metall...

• MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-17 11:00:40 följande:
    Är jag Pippi Långstrump eller? Lyckades precis bryta av en vitlökspress av metall...
    Oj.....wow.....  *har en nyvunnen respekt för kajsalisa...*
    nu jeklar...
  • sugarrush
    kajsalisa skrev 2011-03-17 11:00:40 följande:
    Oh shit! Dig ska man tydligen akta sig för {#emotions_dlg.djavulsk}
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-17 10:11:11 följande:
    Haha va, jag? Ringt o kollat? Neru ;) Lika envis som min son.. haha! Jag mår bättre IDAG.. yihooo!! Pigg för första gången på evigheter o har ätit en Karins lasagne imorse kl 7.. bra frulle ;) Nu ska ja iväg o möta C för o käka lunch o sen funderar ja på Häggvik.. hämta gratisboxen me grejer.. fördriva tiden lite! :D
    Åjag funderar på att genskjuta dig i Häggvik med ett LPT och köra till till ett sjukhus!!  {#emotions_dlg.djavulsk}

Skämt åsido... skönt du mår bättre idag, hoppas det håller i sig!
    nu jeklar...
  • kajsalisa
    MCT79 skrev 2011-03-17 11:03:28 följande:
    Oj.....wow.....  *har en nyvunnen respekt för kajsalisa...*
    Jag är en sjukt farlig och respektingivande person!!! Demon
  • MCT79

*ställer mig i ett hörn och väntar på tillåtelse att röra mig...... och andas...*   Förvånad

nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma