• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig

• MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-17 14:41:41 följande:
    Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig
    OJ vad roligt! Grattis!!
    nu jeklar...
  • Safireee

Jag har inte behövt byta ännu som tur är. Men jag lär väl ha några från förra graviditeten som jag kan byta till (då bytte jag tre ggr!). Mina bröst har ökat 1-2 storlekar sedan innan jag blev gravid förra gången. Har inte ens koll på vilken jag har, men det är typ 80F eller E eller nåt sånt... (började på 75C). Jag körde ju med amnings-BHar förra gången för att det gjorde så ont med bygeln. Nu är det bara bröstvårtorna som gör ont som tur är, och bara om någon tar på dem (min dotter älskar att ligga och krama på dem när hon ska sova... Skrikandes)

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.8+4)
  • Safireee

E så lycklig
    Grattis! Visst är det en underbar känsla att se den lille på ultraljudsskärmen! Hjärta
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-17 14:30:56 följande:
    Tror ni inte det är så att Happi har fått barn för några dagar sedan men kanske är kvar på BB och inte har dator med sig helt enkelt?

Själv hade jag en pissdag i går, jag skulle baka men smeten rann ut på sidorna om formen....inte lyckat. sen var jag så jäkla jäkla trött och stod i köket med svullna elefantfötter men kände att jag i alla fall var tvungen att göra en matlåda till lunch idag eftersom jag skulle jobba... (trodde jag då).
    så jag stekte upp falukorv och råkade skära mig i fingret, fick olja på händerna för att jag stekte så varmt och makaronerna brände fast i kastrullen och när jag sedan skulle hälla upp dem i matlådan ålte hälften utanför på golvet... allt för att jag var så trött säkert. SEN kom jag på att jag inte behövde matlåda eftersom jag skulle till BM på lunchen och skulle luncha på stan- jäkla skitdag!!!

BM idag alltså och allt såg bra ut, dock gillade hon inte att jag nämnde att jag i går hade tryck nedåt och ont i några minuter och bad mig vara uppmärksam på om det händer igen!

Blodvärde: 122 (depå 44, är det ok?)
    Glukos: 5.0 efter frukosten
    Tryck: 140/78
    SF: 29 (vecka 34 till helgen) Följer min kurva perfekt och den ligger lite under normal.
    Hjärtslag: 135
    Vikt: + 11 kg
    Inte fixerad.
    Förlåt att jag skrattar men jag känner sååå igen mig.. såna där dar när man bara borde gå och lägga sig under en filt.. för allas skull liksom!
    Hoppas idag är bättre!

Har dålig koll på järndepåvärdena och var de ska ligga tyvärr, men blodvärdet är ju bra!
    nu jeklar...
  • sugarrush
    l y c k e n skrev 2011-03-17 14:33:34 följande:
    Tjejer, hur gör ni med era BH:ar under graviditeten? Kan ni ha era gamla ännu?
    Jag uppgraderade min storlek redan vecka 6, och redan i vecka + hade jag vuxit ur den också! Nu på lunchen var jag och köpte en ny och jag höll på att få en chock när hon plockade fram BH:ar i storleken 75E och 75F, Hjälp! Var ska detta sluta? Jag gillar inte ens stora bröst, och detta kommer ruinera mig. Idag gick det loss på 600:- och då har jag ju bara EN som passar nu. Färgmatcha är det inte ens tal om!
    Jag kör bara gravid-BH:ar, inget annat går.
    I höstas när jag var gravid i veckan 8 köpte jag två stycken gravid-bh:ar och de är så sjukt sköna!
    Den ena är nästan som en sport-BH, men jättestrechig och mjuk, med omlott fram så att den kanske kan funka vid amningen också. Den andra är hudfärgad och mer som en vanlig BH, men utan byglar och med lite vaddering på sidan för att skydda de ömma rackarna.
    Båda BH:arna är väldigt strechiga (trots att de ger bra stöd) och därför kommer jag nog kunna ha dem länge. Sköna men Jäkligt osexiga..  men det känns som om det kvittar.

Jag har vanligtvis 75C, men nu har jag nog D eller E, rakt ut står de iallafall och ser ut som värsta silikonpattarna
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

E så lycklig
    Hurra! Grattis till en fin sprattlande bebis och att ha passerat vecka 12!
    Njut!
    Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa

Grattis Kjaam. Vilka härliga nyheter!!

• l y c k e n

Sugarrush - var har du köpt dina gravidbehåar? Nu köpte jag min behå på en damunderklädesbutik, jag fick bra hjälp och en bra BH, men den är väl inte så anpassad för just graviditet tror jag! Jag var tvungen ta en som var liite för stor så att jag kan växa i den, men man vill ju samtidigt att den ska sitta bra från början.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma