• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:13:15 följande:
    Hejsan :O) Var med här för måååånga år sedan.. nu är jag gravid igen, haft en o en annan mf och sist ma.. är så orolig för ma igen.. att dom inte ser ett foster på ultraljudet på tisdag 29/3!!

Jag vill bara önska er alla jättemassa lycka till!
    Grattis till plusset och lycka till på tisdag.. :) hur långt gången är du?
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-21 18:09:56 följande:
    Jädrar vad bra hB ni har tjejer. vad äter ni får nåt?

Jag har alltid haft lågt hB sen jag fick min första mens och hade ständig yrsel. Nu ligger det på en bra nivå 118, trodde BM skämtade först men nää det är 118, järntablettens förtjänst.

Muckarkammen? Ha ha, känns skönt att ha fått tiderna, 22 dagar kvar till KUB och jag är skitnervös inför det.
    Jag slickar på alla lyktstolpar jag passerar! Cool

hahah, nej då.. jag vet inte.. alltid haft.... vid mitt utomkveds var det dock ner på 102 och vände och DET kände jag kan jag lova!!
    nu jeklar...
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:12:54 följande:
    jag har bf 1okt.  är väl i v16-17 när jag ska dit. bor i malmö.

käkar zofram 3ggr om dagen för att inte må illa hela tiden å för att få behålla lite mat. men spyr ändå. värst e mellan kl16-19.. nu åt jag liten skål fil vid halv 5 å lyckades hålla de nere tills för nån min sen men de känns som en klump i magen som bara växer tills den får komma upp.. sen känns de bättre igen..
    Då är du 3 veckor före mig ca så det kanske inte är så konstigt då.

Usch att må så illa som du gör. Jag mår sämst på förmiddagar runt 10, skitjobbigt och så kan det sitta i tills jag går och lägger mig. Det var nån här som tipsade mig om kall coca-cola med mycket is i och det tar jag till när det är outhärdligt och det hjälper ganska bra faktiskt om jag dricker i små klunkar.

Är du sjukskriven för ditt illamående?
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:13:15 följande:
    Hejsan :O) Var med här för måååånga år sedan.. nu är jag gravid igen, haft en o en annan mf och sist ma.. är så orolig för ma igen.. att dom inte ser ett foster på ultraljudet på tisdag 29/3!!

Jag vill bara önska er alla jättemassa lycka till!
    Hej och välkommen hit och stort grattis till graviditeten. Känner igen oron, har den själv, men den har minskat lite nu.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-21 18:25:00 följande:
    Jag slickar på alla lyktstolpar jag passerar! Cool

hahah, nej då.. jag vet inte.. alltid haft.... vid mitt utomkveds var det dock ner på 102 och vände och DET kände jag kan jag lova!!
    Ha ha, det kanske vore nåt Jag har fått tips om att äta blodpudding men det går bara inte i mig, fixar inte att äta det längre.

Konstigt nog så känner jag inte av mitt låga ferritin så förutom att jag är väldigt trött men det har jag varit så länge så jag kopplar inte ihop det med ferrtinet och nu sista tiden kan jag bli väldigt yr om jag böjer mig ner, men det tror jag mer hör ihop med blodtrycket.
  • Sir Bubbalots mamma
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:27:44 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag.. tack.. :O) Är det någon som gått "så kort" som jag :O)
    jag är i v12+4 så jag e inte så långt gånget jag heller..

hur mår du??
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:27:44 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag.. tack.. :O) Är det någon som gått "så kort" som jag :O)
    Jag är i v.9+1 idag så 2 veckor efter dig.
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-03-21 18:26:26 följande:
    Då är du 3 veckor före mig ca så det kanske inte är så konstigt då.

Usch att må så illa som du gör. Jag mår sämst på förmiddagar runt 10, skitjobbigt och så kan det sitta i tills jag går och lägger mig. Det var nån här som tipsade mig om kall coca-cola med mycket is i och det tar jag till när det är outhärdligt och det hjälper ganska bra faktiskt om jag dricker i små klunkar.

Är du sjukskriven för ditt illamående?
    jo cola dricker jag med. de hjälper lite iaf med att man får i sig lite energi.  nja jag e sjukskriven redan. långtids sjukskriven. har arbetstränat nu i ett år men idag va sista dagen. så nu e jag sjukskriven igen. har dock stora problem med fk så jag e inte så glad.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Vad söta ni är.. :O) Ni pratar mkt om hb, beror lågt hb på något särskilt?

Jag mår rätt bra.. trött, väldigt trött ofta och mkt hihi.. Regelbundet illamående, svagt, men kännbart! Måste äta regelbundet så mår jag bra.. men kan inte äta middag på kvällarna längre utan att må illa :O)

Jag ska på ultraljud snart, drygt en vecka, då tror jag oron lägger sig lite iaf :O)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma