• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Prommis: Du har ju lite samma som jag. jag har ju liiiite skov (blöder när jag gör nr 2) just nu men jag vill verkligen inte ta mediciner när Wilda ammas. Hur hade du gjort?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-21 18:36:09 följande:
    jo cola dricker jag med. de hjälper lite iaf med att man får i sig lite energi.  nja jag e sjukskriven redan. långtids sjukskriven. har arbetstränat nu i ett år men idag va sista dagen. så nu e jag sjukskriven igen. har dock stora problem med fk så jag e inte så glad.
    Jag är inte så förtjust i coca-cola annars, men just mot illamåendet hjälper det ganska bra, men jag tänker dels på koffeinet i det och så allt socker, vill inte dra på mig övervikt. Nu har jag iofs gått ner 5 kg, men jag vet att jag snabbt lägger på mig vikt efter förlossningen istället.

Strul med FK är inget vidare, men skönt ändå att du är sjukskriven och slipper iaf hålla på och ta deig till och från jobbet och prestera när du inte mår 100% bra. Jag är själv under rehabilitering, men det blir ju lagt på is nu iomd graviditeten. Har nu blivit "tvingad"till att berätta för min samordnare om graviditeten för min sjukgymnast kommer föra vidare det annars och jag är inte glad kan jag säga. Tycker det är alldeles för tidigt att säga nåt än och äventyra sin framtid om det skulle gå åt helvete igen denna gången med som förra och så ska man börja söka om allt igen.
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:38:20 följande:
    Vad söta ni är.. :O) Ni pratar mkt om hb, beror lågt hb på något särskilt?

Jag mår rätt bra.. trött, väldigt trött ofta och mkt hihi.. Regelbundet illamående, svagt, men kännbart! Måste äta regelbundet så mår jag bra.. men kan inte äta middag på kvällarna längre utan att må illa :O)

Jag ska på ultraljud snart, drygt en vecka, då tror jag oron lägger sig lite iaf :O)
    Lågt hB gör ju en trött och det är inte så bra att ha lågt men det är ingen fara. Du får äta järntabletter mot det, brukar oftast sjunka i andra trimestern, men mitt ferritin(järndepåer) var så katastrof så jag fick börja med järn redan i v.6-7 nånstans där och dessa järntabletter innebär att det är totalstopp i tarmarna och det medför att jag ibland får ordentliga kramper i tarmarna.
    Gravid v.9+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-03-21 18:26:26 följande:
    Usch att må så illa som du gör. Jag mår sämst på förmiddagar runt 10, skitjobbigt och så kan det sitta i tills jag går och lägger mig. Det var nån här som tipsade mig om kall coca-cola med mycket is i och det tar jag till när det är outhärdligt och det hjälper ganska bra faktiskt om jag dricker i små klunkar.
    Vad härligt att mitt coca-cola-tips hjälpte! Det har varit räddningen i många svåra stunder här också.
    Nuttans Mamma skrev 2011-03-21 18:27:44 följande:
    Jag gick in i vecka 7 idag.. tack.. :O) Är det någon som gått "så kort" som jag :O)
    Grattis Katja! Härligt att du är gravid igen!
    Kankse har de flesta gått några fler veckor än du har, men snart trillar säkert fler in i tråden som har gått lika långt som du, eller kortare. Fast förresten så är det inte så stor skillnad, jag är 7 veckor före dig, inte ens två månaders skillnad!
    Välkommen!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Mabaja: Jag har ju inte haft ett riktigt skov på LÄNGE och jag har inte ätit mediciner när jag ammat tidigare. Hur jag ska göra nu vet jag itne för just nu behöver jag min medicin men kag får se. Behöver du din medicin måste du nog äta för ett kraftigt skov är ju inget att rekomendera heller..... Min doktor tycker dock att mitt beslut att inte äta medicin när jag ammat och inte behövt det är OK. Så det är ju väldigt individuellt!

• Mabaja
    Evve81 skrev 2011-03-21 19:21:29 följande:
    Mabaja: Jag har ju inte haft ett riktigt skov på LÄNGE och jag har inte ätit mediciner när jag ammat tidigare. Hur jag ska göra nu vet jag itne för just nu behöver jag min medicin men kag får se. Behöver du din medicin måste du nog äta för ett kraftigt skov är ju inget att rekomendera heller..... Min doktor tycker dock att mitt beslut att inte äta medicin när jag ammat och inte behövt det är OK. Så det är ju väldigt individuellt!
    jag har heller inte haft kraftiga skov... eller ja, jag blöder ju emellanåt men det är liksom "normalt" för min del... Men då kör jag vidare utan mediciner! jag har ju inte ont eller mår dåligt i övrigt förutom att jag blöder lite...
  • needtobreathe

Hemma efter en halvdag me fika me en kompis, en förbi ma & pa för o hämta skötbordet som pappa målat svart, såå fint! Så nu står det ÄNTLIGEN på plats!!

Däremot.. haft mer rosa flytningar idag.. så nu kanske de e dags o ringa in ändå o kolla me dom!

• Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-03-21 20:05:09 följande:
    Hemma efter en halvdag me fika me en kompis, en förbi ma & pa för o hämta skötbordet som pappa målat svart, såå fint! Så nu står det ÄNTLIGEN på plats!!

Däremot.. haft mer rosa flytningar idag.. så nu kanske de e dags o ringa in ändå o kolla me dom!
    mmm ring och kolla upp de:)
  • sugarrush

Men har du inte varit inne än??? Galning!
    Hur mår Devin därinne, studsar han runt och sparkas fortfarande eller?
    Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

snälla ring in och kolla!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma