• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta

Tack alla!

Jag fick panik efter att jag skrev mitt inlägg och körde iväg till apoteket

där köpte jag den dyraste nappflaskan jag någonsin köpt...179 kr!!! Sedan köpte jag en vanlig också och så nutramigen då....217 kr för en burk *dyyyyrt*  ingen av mina barn har ju klarat mjölk som små och E är ju allergisk...vi misstänker att V också är det så han fick nutra när vi var inlagda och det funkade fint för hans mage.

i alla fall. väl hemma igen var han ju hungrig igen så jag fixade en flaska....och han tog den!!! inget tjaffs med smaken heller (nutra smakar apa o på sjukan fick han det ju via sond). Han drack nästan 50 ml och sedan lite amning och vet ni...HAN BLEV NÖJD!

Så han var nog hungrig, min lilla grodan boll. Få se hur det blir i morgon och hur jag ska göra...vet inte om jag ska byta ut ett mål för honom eller fylla på med efter amning...eller ge en viss mäng innan amning???

lilla grodan boll...herr matvrak liksom

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Sir Bubbalots mamma
    needtobreathe skrev 2011-03-21 20:43:29 följande:
    Såklart!! :) Tar som vanligt me datan in, haha - tidsfördriv! ;) Men ngn Devin blire icke än! Ska bli kul o se om hela slemmisen e borta eller hur mycke ja e öppen.. eller om tappen e påverkad mer.. osv ;)

Stänger ner här nu för o spara batteri så de räcker därinne! Återkommer om en stund :)
    Lycka till :) KRAAAM!!!
  • sugarrush

Lycka till Sofy!

Och Odd, var härligt att det gick bättre nu, med lyx-nappflaskan (Han har verkligen smak för det goda livet, den där Vidar, kan bli dyrt när han växer upp... )

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Lycka till Sofy!

Odd: Om du känner att du vill fortsätta amma så kan du amma först och ge ersättning efteråt! Allt kan ju bero på att han varit sjuk och håller på ta igen det!

• Odetta
    Evve81 skrev 2011-03-21 21:20:23 följande:

Lycka till Sofy!

Odd: Om du känner att du vill fortsätta amma så kan du amma först och ge ersättning efteråt! Allt kan ju bero på att han varit sjuk och håller på ta igen det!

jo, jag vill ju amma. men då provar jag det...att fylla på liksom tack!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84

sofy lycka till gumman tänker på dig och tittar på ''en unge i munuten'' haha bra timat

♥ebba 050607 amadeus 080814 elias 101208♥
  • needtobreathe

Sitter här me CTG nu... den registrerar tydligen en heeel massa sd! Haha skoj =) Högt blodtryck, dom ska mäta sen igen. 125/95 vare förut.. urinsticka blank, ingen infektion.. så vi får see.. läkarn kommer nog snart.. hoppas ja =)

• Cat79
    needtobreathe skrev 2011-03-21 22:06:17 följande:
    Sitter här me CTG nu... den registrerar tydligen en heeel massa sd! Haha skoj =) Högt blodtryck, dom ska mäta sen igen. 125/95 vare förut.. urinsticka blank, ingen infektion.. så vi får see.. läkarn kommer nog snart.. hoppas ja =)
    Spännande... Lycka till! Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma