Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Miracle- Hur ska du göra? Hiihi kul att få läsa i anteckningarna att han är livlig...

Muffe- Kul att få sätt aigång med shopping!!!!

Ego - pratade med en SÅ nöjd make nu..... Han har inte berättat på jobbet att jag är gravid, det kommer ut ett jobb som han vill söka och även OM det inte ska spela roll att vi förhoppningsvis ska bli föräldrar så kniper vi så länge det går.....Han tycker att det är jobbigt då kollegor som inte gått lika långt som vi "gått ut med graviditer" och han vill så klart berätta... Nu var det en kvinlig kollega som blivit omplacerad pga graviditet (v 10 ) och han har nu berättat för henne......Han lät så stolt på telefon och skönt för honom att få dela med sig av hemligheten.... =) min fine gubbe!  RUL nästa vecka.....NERVÖS!!!!

PC- var det idag du skulle på RUL?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Grattis Röntgen!!!!! Bra kämpat längtar efter att få se bilder! Ta hand om er nu! Kram

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Björnis, Hallå  BJÖÖÖRNIS är du här eller inne på BB nu?

Miraclee- Förstår att du blir rastlös men gött att du valde att ta det lungt!!!

Mabaja- Hoppas att det funkade med mannen och tröskeln =) Men så skönt bara några kilo kvar och gott att höra att bristningarna redan bleknat!

Muffe- jag funderar likadant.... vore kanske skönt med en månad ledig innan (vi kanske kan få njuta i vår och sommarsolen lite innan bf? ) Det kan ju vara så att de kommer 3 veckor innan BF utan att det är särskilt konstigt....

EGO- Jag nojjar fortfarande...tycker nu att magen är så liten och har inte kännt något från bebis...så nu är jag på ruta ett igen.... finns det en levande bebis där inne? RUL om mindre än en vecka.... ahhhh har sån ångest!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-12-28 11:33:14 följande:

God morgon och god fortsättning alla fina tjejer! Hoppas ni mår bra! Jag har inte varit inne på ett tag, har haft fullt upp med att fira jul till höger och vänster. Har inte hunnit läsa ikapp än men ska göra det under dagen.

RUL är avklarat för mig del och jag svävar på moln. Kan man äntligen få njuta lite nu? Jag har varit orolig hela julen pga ont i magen så jag var jättenervös. Har väldigt mycket växtvärk i kombination med lite förstoppning och knasiga tarmar efter all julmat så jag har varit orolig och ringt och tjatat på vårdguiden, stackarna. Men den lille mår bra och allt är som det ska och blev framflyttad nästan en vecka :) Så söt den är och vad tydligt man ser allt. Tog inte reda på kön dock och vågar inte lägga ut bild med rädsla för att ni andra ska se vad det är...

Hur är det, har det kommit några nya bebisar? Ska läsa ikapp lite!

Kram!

whooo hooo Va gött!!! Ja du NU är det dags att njuta och sluta nojja =) (har vi sagt det förut? ;) )
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-12-28 11:01:20 följande:
    Jag har alltid sagt 15/4 till arbetsgivaren, undrar om man får stanna längre om man vill och mår bra
    Du får säkert stanna längre ;) det är nog ingen fara.... hhhaha de brukar ju viljja behålla en så länge det bara går.....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happi- Happy birthday!!!

Björnis stort grattis till din pojken!!! Bra kämpat även om det ändå blev ks! Skönt att han är ute va =)

pancakes - nu måste jag kolla in din bebbe ingen fara här att jag kommer se om det är tjej eller kille ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sofy- både bild och "rätt" nick! hhah ja visst är det lite lustigt att man inte "vet" hur ni andra ser ut och heter i verkligheten.... på gatan skulle vi kunna gå om varandra men här inne pratar vi i timmar och kan berätta "allt" =)

Påväg- åhh så söta de var! Snart sitter det tre godingar där i soffan =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej fina brudarna och hoppas att ni haft ett bra nyår och jag önskar er alla ett supernice  2011!!!

Jania- Välkommen!!! Håller med röntgen vi vet nog alla som hänger i tråden hur nervöst det var när man fick plus igen! Men det är en bra tråd att "stöta och blöta" sina funderingar  och känslor i! Har själv inte mått så himla dåligt så mitt lilla mående gick att bota med citronvatten och att småäta hela tiden ;) .... du får nog bättre tips av någon annan här ;)

Annaj- Hur mår du och vilken vecka är du nu i ?

Påväg - Hur går det för dig? ? ? ?

Röntgen- Håller tummarna för er i Malmö och super fin mage såg jag i andra tråden!

Ego- RUL på måndag! Magen har nu växt så visst bor det nog en liten i min mage..... hoppas nu bara att allt visar sig vara bra! Appråpå det..... =( Har ni hört något från Havsklippan, hur det gick för dem?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Mabaja- hahha den kommer just nu är kameran helt urladdad så har inget aktuellt kort =)  Nu känns det HELT ok att bli rund =) mannen har dock fått förhållningsregler....inget mer OJ vilken rund mage..... Utan OJ vilken FIN rund mage ;)

Hur går det med dig då Mabaja såg i en annan tråd som diskuterade amningen att det blev påverkat av svampinfektionen?? Och hur går det att ha mannen skadad hemma? Har inte kollat din blogg på ett tag nu....ska uppdatera mig så småningom =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2011-01-01 22:08:55 följande:
    jo då, det går men det är jättejobbigt! Ja amningen är ett stort problem här hemma och har varit det nu i nio veckor! Hade ju huuuur mycket mjölk som helst innan svampen tog över. Frös ju in 25-30 påsar med mjölk! men nu är de slut så nu är det ersättning som gäller när jag inte räcker till! Idag har det blivit två flaskor! 

och att ha mannen hemma är jättejobbigt. Alltså, jag älskar att vara tillsammans med honom när han har alla lemmar i behåll men som det är just nu är bara plågsamt! Först fullt ansvar över W, sen hus och hem, mig själv och så ska jag vara hans assistent! Vi har tjafsat en del, men han sa senast igår att han älskar mig så vi håller nog ihop ett tag till! Flört
    Va trist att det blev så efter svampen, men men inte så mycket att göra antar jag? Du hade prövat både husmoderstips och tabletter? Amning är helt okänt för mig så har ju inga tips alls =/

Hhahh jag förstår att det är jobbigt med mannen, jag vet ju bara när vi är hemma samtidigt och min man är "sjuk" ja typ förkyld han är så himla ynklig ;)  och allt är så besvärligt *hihihhi* Så jag förstår verkligen att det är mycket att rodda hemma (just nu har du två barn ;) ? att ta hand om ) Skönt ändå när man andats och lugnat sig lite att man inser att ens gubbe ändå är en fantastisk människa.... min stubin är just nu lite kort .... men sen en stund senare kan jag snyfta över något romaniskt på tvn och verkligen uppskatta vilken bra man jag har...sen kan det blossa upp igen ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma