Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Grattis till nya bebisar!!! Underbart med en TED!! sött!

Jag har varit borta och hälsat på min släkt men nu äntligen hemma och kan börja FLá igen =) Har massor att läsa igen

Kul med nya i tråden den första tiden är bra seg och man funderar verkligen på att det växer något där inne! Jag har ju gått in i v 19 nu och känner bebis var dag!! Känns hur gött som helst, har ju lääääängtat så efter "bekräftelsen" från klimpen att den finns! Snart är ni där också!

Junia- när jag var inne på inskrivningen denna gång så konstaterade hon att jag varit där (skilde en dag) för "exakt" ett år sedan.... det var då min första graviditet. Klart du är nervös, men det blir bättre med tiden! Snart VUL då könner man sig lite lugnare sen (iaf en vecka eller två ;) )

Björnis- Sixten det var gulligt!! =) åh så mycket bra namn ni hittar!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

odd- Jag har en mamma som "haft cancer"  fick diagnosen för 3-4 år sedan och fick ett återfall för ett år sedan!
    Men hon finns fortfarande kvar och just nu mår hon bättre än vad hon gjort de senaste 5 åren! Dock är ju prognoserna för olika cancer väldigt olika.... när mamma blev sjuk gogglade jag på hennes cancer och bröt ihop.... trodde inte att hon skulle överleva veckan men som sagt hon finns och mår bra idag flera år senare!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:29:56 följande:
    Har börjat planera min framtid lite igen iaf de närmaste veckorna, får ju snart upp och traska!!! 32+1 idag!! 10 veckor sedan jag låg inne och trodde att bebis skulle komma. Wihoo!

Tänkte höra om det är fler som har lust att ses över en fika om någon vecka? (sofy vet jag redan ) men fler?? Mabaja? Vilka mer är det som bor i stockholm?
    Jag skulle gärna hänga på och träffa er godingar irl!!  Bor ju i norrland men åker ner till sthm i jobbet ca 1 gång per månad =) ska ner nästa vecka och är i sthm 18-20 jan om jag har sån tur att ni ska träffas då?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2011-01-10 13:42:21 följande:
    helst inte före 12! :) Måste gå upp så tidigt då. :) Tar ju en aning längre tid med bebis och barnvagn! HAHA. Men annars kan jag när som!
    hmm jag kanske var för entusiastisk! Jag kommer ner på tisdag och på jobbet under dagarna ;) tänkte inte på att ni kanske ville träffas dagtid ;) Men är det kvällstid kanske jag kan hänga på kommer också ner 31-1 feb ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 16:22:45 följande:
    Två rätt är ändå bra med tanke på bilderna! Måste varit kul att gå och handla idag iaf!!

Gallerian inne i stan har väl öppet? Tänkte på mallanis som kanske inte heller hittar så bra varken söderort eller västerort? Enda galleriannsöderort jag känner till är skärholmen... Finns det fler förslag så fram med dom! Kanske något fik med plats för lilla Wilda oxå?
    hahha ja det stämmer utmärkt ;) norrlänningen får ta med sig gps´n men den är inställd på bilvägar så det kanske blir tokigt det också! ;) hmm visar sig att vi inte ska vara på söder som vi brukar..... ska kolla vart vi ska hålla till denna gång =/  vet mer i morgon!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happi- En kollega till mig fick grav-diabetes. Bebis var hur frisk som helst inte över 4 kg och både hon och bebis mår hur bra som helst nu! Behöver ju inte betyda att det är tok.... men förstår att du nojjar dig ;) man är ju inte mer än mänsklig ;) *kram*

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

På väg- grattis till att ha anlänt till bebisbubblan!

Har en hel del att läsa igen och det var inte lite det! Hoppas att jag inte missat någon mer trådbebis! Det är ju så många nu som det är dags för =) Härligt!

Appråpå träff i Sthm så vet jag nu mina tider! Hade ni bestämt någon dag och tid? Mitt schema är tyvärr ganska späckat..... men Jag kommer till arlanda vid 17 på tisdag och jobbar ons (ons kväll upptagen- samkväm) och sen hemåt igen på torsdag. var så himla dåligt med flyg att välja på =( men om ni ska träffas på tis kväll så kan jag hänga på!

Ego- NÄR ska oron ta slut? Kände knappt något från bebis igår, buffade på magen men ingen buffade tillbaks.... åhh vad jag är less på att gå runt och tro att något är fel hela tiden =( ahhhhhh

På tisdag så ska jag "offentligt gå ut med min graviditet" Nu är jag ju i vecka 20 och det går inte att missa, några kul tips på hur man berättar för kollegor man inte träffar så ofta? Eller ska jag bara gå runt och vara gravid och vänta på att de frågar, komenterar?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

sofy och pancakes- tack för pepp.... =) så less på all oro... det är ju verkligen inte jag... Levt efter devisen: Det löser sig och ...det kunde ha gått ;) Men nu är allt förstånd och positivitet som bortblåst!

Ego- Så less på mannen just nu nån som vill läxa upp honom eller säga till mig att jag bara är gravid och knäpp? Gubben jobbar skift och har helt glömt bort sin fru ;) bara praktiska grejer i hans hjärna, bilar, skottning, motorvärmare, lunch...
    Fick döont i ryggen i tisdags, gick in i vecka 20 och det vet han nog inte ens om, är SÅ trött (får inte i mig järntabletterna), har förstoppning och har ju inte känt bebis på ett dygn och nojjar... tror ni ens han frågar om allt är bra?  Nope det första jag fick höra i morses var att diskmaskinen inte var urplockad....bara praktiskta saker medans mina hormoner skriker efter uppmärksamhet och en kram eller 17.. dessutom så har han varit borta över natt..... avskyr det sover inte bra då och saknar min goding....  så där ja nu känns det redan bättre!

Sugarrush- Så gött att du är här!!! Nu j-klar blir du kvar!

Odd- Gött med tidigare datum!!!!  låter krångligt med svärmor, visst var det väll struligt med första datumet också (och svärmor altså..?) eller minns jag fel? Jag vet inte vad din svärmor jobbar med men det beror ju lite på vad man har för jobb. Jag har ett jobb som är ganska självständigt men det innebär att jag måste ha full koll. Så jag kan nog låta lite som din svärmor om vänner och bekanta frågar först men bara jag vet att det går att lösa ställer jag upp.

Sthmsträff: Jag kommer ner även den 31 jan, 1 feb och evt 2 februari. Jag menar inte att ni ska hänga upp er på mig men skulle vara så roligt att träffa er!! Då kanske småland mår bättre, Odd kommer med Bebis och Mabaja tar med sin "då stora" Wilda och jag blivit ännu tjockare ;)   Obestämd Var det någon mer som bodde i Sthms trakten jag missade nu,  då är du den som blivit ännu snyggare tills dess?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    needtobreathe skrev 2011-01-13 15:22:30 följande:

Mallanis;

Jaaaaag bor ju i Sthlm!! ;)

Hahahaha.. jadu, män.. jag har redan fått ett utbrott på min man idag, ett missförstånd på lunchen gjorde att vi åkte om varann o jag åkte runt halva stan helt i onödan, blä! De gör väl inge egentligen, men jag va fly förbannad haha! Sen åkte jag till Babyland istället o använde upp presentkortet på madrass till spjälsängen, täcke + kudde :) 1000 spänn försvann på 10 min! :D

Då är du den som blir ännu snyggare ;) fast du kan gott bli lite tjockare också ;) hihhi fin mage i magtråden ;)
    ja hade jag bränt 1000 spänn så hade dagen känns bättre.... jag ska iaf snart till affären (matbutiken) det blir nog en hel del "extra" där ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2011-01-14 09:50:05 följande:
    Hej tjejer, är rätt glad just nu för jag fick nyss reda på att jag får föräldrapenningstillägg från mitt jobb.
    så jag vill se om ngn är matematiskt smart här inne och kan hjälpa mig och se om min uträkning på hur stort belopp det blir, verkligen stämmer?

Jag får 10 % av min lön i en stor utbetalning när bebis kommer inkl,. semesterersättning.
    säg att jag får ut 17500 kr per månad.
    Jag får dessa 10 % för de första 150 dagarna.

Vilket belopp får jag ut i maj då?

Någon mer som har hemska kramper i vaden på nätterna? I natt tror jag att sambon trodde att bebis skulle komma för jag vaknade jag skrek haha!
    kass på matte så där kan (orkar ;) ) jag inte hjälpa dig! ;)
    Vad det gäller vaderna så har jag också kramper och ett tips på att dricka ett stort glas mjölk innan man går och lägger sig! Kan tyda på kalkbrist och tydligen kan det även lätta på dem som har "restlest legs" (har lite känningar av det också) med att dricka mjölk , jag tyckte det funkar ganska bra men tyvärr så brukar jag ta järntabletterna  (om magen är ok) på kvällen när jag går och lägger mig och till dem ska man inte dricka mjölk! Så just nu väljer jag mellan restlest legs och järntabletterna...

När tar ni andra järntabletterna?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma