Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

17 veckor....nu är ni galna det är ju HUR långt som helst!!!!! Beroende på var man befinner sig i graviditeten förstås! *asg*

Jag har väll ca 180 dagar kvar jag =) hmmm det är ju faktiskt bara 25,7142857143  veckor kvar...=)

Havsklippan- Jag har tolkat din dröm ;) Du behöver en heldag med en vänn på spa, skämma bort dig, få fotvård, dricka ett glas gott nånting och tugga på en jordgubbe och så står mamma och pappa för hela kalaset ;)

Lycka till idag det kommer se fint ut!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    airamanna skrev 2010-12-09 11:33:42 följande:
    Hjärta Mini finns och hjärtat slår, jag är så lättad, även om jag vet att det inte betyder att det kommer gå bra så känns det ändå väldigt skönt att få sett Skrattande
    HÄRLIGT!!! =) så skönt att få se den där lill*.....!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

åhh ni kloka nu tar ni ju precis upp det jag tänkte fråga om.... Käkar också albyl minor (också på eget bevåg) tog först 1/3 men har nu gått ner till 1/4  men funderade just på om man ska behöva äta det hela graviditeten... eller om det är dags att sluta... Men Björnis du äter altså fortfarande!  och Odd du hade ju iof Trombylen men hur högt HB har du? jag låg bara på 113 sist men käkar ju järntabletter...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Miracle- Gött med jobbet! Grattis ...
    Uch ingen bra jobbdag idag är bara på fl..... *skäms men ska skärpa mig i morgon *  Skäms

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Dag och natt skrev 2010-12-09 21:37:51 följande:
    Har tyvärr inga positiva besked att ge efter dagens besök hos läkaren. Det mesta såg bra ut på UL förutom:
    - att bebisen nu ligger 18 dagar efter i tillväxten (tidigare 15 dagar fick vi veta)
    - att fostervattnet är inom det normala intervallet men ändå i underkant (5,8 cm)
    - magsäcken var tom och fylldes inte under den halvtimmen ultraljudet tog, dvs bebisen sväljer inte fostervattnet så ofta - vilket kan leda till att i vecka 26-28 kan det bli för mycket fostervatten och värkar kan sätta igång...
    - att läkaren tyckte urinblåsan såg förskjuten ut.

Läkaren sa en massa och jag är både för ledsen och saknar ork att skriva allt, men han verkade mest oroad över urinblåsan kan man säga, sa att det var livsviktigt organ och att det måste fungera osv. Han rekommenderade att vi skulle besöka en kollega till honom för undersökning också så det ska vi göra och det blir UL nästa vecka som det verkar. 

Jag orkar inte skriva mer men jag ville ändå uppdatera er litegrann. Jag känner bara att mitt hjärta håller på att brista.

Usch så tråkigt!  Har ju hållt tummarna för att ni nu skulle få bra resultat och kunde sluta fundera nu. Förstår om du är ledsen jag är inte tillräckligt insatt i vad det innebär för bebis och er? Nytt ul om en vecka oj så jobbigt att vänta på det! skickar en stor kram!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

2barnsmamma- Stort Grattis till dina fina kille !!!!!

Mabaja - Tråkigt med svampen hade gärna fikat men ni bor 50 mil för långt söderut ;)

Påväg mot syskon- Hoppas killen mår bra nu och har blivit lite omplåstrad!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer! Varit iväg på jobb o h har en del att läsa igen ser jag! KUL!

Pancakes och muffe- Jag har nog gått upp 2-3 kg (har inte så bra koll) och har iaf tyckt det var jobbigt att börja se pluffsig ut men de klart brösten är större och väger mer samt att magen börjar bukta ut. En kollega frågade rakt ut om jag var gravid i går....vi stod i köket på jobbet och hon frågade rätt ut är du gravid? Vi var inte ensamma och jag hoppas att inte alla i lunchrummet hörde frågan... Jag såg ut som  en fågelholk och sa Ehhhh ja jo det stämmer men det är fortfarande lite hemligt (håller på och försöker fixa ett avtal först innan jag "erkänner för alla" på jobbet) Oj då sa hon jag säger inget men du har ju alltid varit så smal.... =) och den andra kollegan försäkrade också att hon skulle vara tyst! Men tycker att jag har förklätt min mage så bra =/ tydligen inte .... Har iaf berättat för min nya chef och hon var toppen!!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Havsklippan- Hoppas hoppas ni får bra svar i morgon! *kramar*

Odd- tror mitt inlägg om dig tidigare försvann ;) Kul att se dig och din goa familj på bild! Du har så snälla ögon, ögonen är ju själens spegel  ;) och kul att se att du ser lika snäll och go ut som dina inlägg i tråden =)

2-barnsmamma och Muffe- Sorry girls HAR ingen aning om någon av era frågor  *asg*

Mabaja- Men så jobbigt med maken, men oroa dig inte för ekonomin det löser sig säkert!

Huru ni ni tråden.... Jag är ju i v 16 (15+? ) i måndags och tisdags så flög jag och försökte känna om det var bebis som röde sig...men njaaa kände nog inget Men igår.... så tror jag faktiskt att jag kände den där bubblande känslan.... vet att ni har skrivit det tidigare... men när kände ni första bebisbubblet?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-12-16 15:30:14 följande:
    bubblet tror jag att jag kände första gången i v 14 eller 15... man borde skriva ner det

nu känner jag tydligt när den kickar och lever runt, det är så mysigt. Snart upplever du också det Men det är även en liten läskig känsla hihi.

Jag börjar tjocka på mig och känner inte igen min figur längre, är liksom jämnt tjock över mage och rygg osv... ngt har hänt! Dock bara 3 kg plus än så länge!
    hahha redan då? Och det är din första bebis! Då kanske det var klimpen jag verkligen kände igår! =) sparkar ja jag längtar men längtar nästan mest efter att mannen ska få känna. Verkligt för mig och vi har ju sett klimpen flera gånger men ändå längtar tills han får märka av vår bebbe mer än att jag pratar konstant om den ;) hhhaha
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Odetta skrev 2010-12-16 16:32:17 följande:
    Gulle dig, ja det missade jag nog. Tack för komlimangen *kram*

Och du, bebisbubbel i v16 är inte alls omöjligt! Första kände jag i v17, andra i v15, tredje i v14, fjärde i v14 och denna filur i v18 tror jag eller nått (moderkakan i framväggen). Vad mysigt att bubblet har kommit nu, nu blir det bara mer och mer och innan du vet av det sitter du där och blir boxad på blåsan samtidigt som en vass liten fot trycker dig mot revbenen

*kramisar*
    =) längtar efter sparkar på revben och boxningar på blåsan.... Cool påminn mig gärna om jag börjar gnälla ;)
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma