Dag och natt skrev 2010-12-09 21:37:51 följande:
Har tyvärr inga positiva besked att ge efter dagens besök hos läkaren. Det mesta såg bra ut på UL förutom:
- att bebisen nu ligger 18 dagar efter i tillväxten (tidigare 15 dagar fick vi veta)
- att fostervattnet är inom det normala intervallet men ändå i underkant (5,8 cm)
- magsäcken var tom och fylldes inte under den halvtimmen ultraljudet tog, dvs bebisen sväljer inte fostervattnet så ofta - vilket kan leda till att i vecka 26-28 kan det bli för mycket fostervatten och värkar kan sätta igång...
- att läkaren tyckte urinblåsan såg förskjuten ut.
Läkaren sa en massa och jag är både för ledsen och saknar ork att skriva allt, men han verkade mest oroad över urinblåsan kan man säga, sa att det var livsviktigt organ och att det måste fungera osv. Han rekommenderade att vi skulle besöka en kollega till honom för undersökning också så det ska vi göra och det blir UL nästa vecka som det verkar.
Jag orkar inte skriva mer men jag ville ändå uppdatera er litegrann. Jag känner bara att mitt hjärta håller på att brista.
Usch så tråkigt! Har ju hållt tummarna för att ni nu skulle få bra resultat och kunde sluta fundera nu. Förstår om du är ledsen jag är inte tillräckligt insatt i vad det innebär för bebis och er? Nytt ul om en vecka oj så jobbigt att vänta på det! skickar en stor kram!