Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Odd- du är klok som en bok! =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    miraclee skrev 2010-11-16 21:23:08 följande:

Mallanis;

Söta du!! :) Men äsch, sålänge jag står på benen så äre ingen fara me mig! ;) Envis som en oxe är jag så inget får mig o bli nere, dock kan ja som ja sagt innan ba känna att "Snääälla låt mig bara må bra en dag" men nä, den lille rackarn tycker inte som mig därinne så jag står ut! ;D Dock vore lite mer energi gött, men ska till dietisten på möte på torsdag så får se hur vi löser det då! :D Nu tar de mig ungefär.. mellan 4-6 timmar o få i mig lite mat, igår började jag äta 20.30 o va "klar" 02.30.. så snabbt går de inte för då kommer de upp! Och mycke är de inte heller, men jaja ;)

Vilken vecka är du i nu? Jag har inte riktigt tagit de till mig än heller, nog pga att ja mår som en kratta hela tiden, men nu buffar han ju inifrån så då kommer jag på det ;)

jösses.... det är ju verkligen helt sjukt. stackare... Känner som längtan får liksom dåligt samvete.. Hoppas verkligen du får en go unge som serveras på en räkmacka och allt flyter på perfekt ända tills tonåren ;) minst!
    Min mamma kan knappt kräkas.... hon kan räkna gångerna på en (nästan halv) hand...hon är 60 pluss nu... jag har nog ärvt denna gen...

11+1 idag men enligt vul lite kortare gången.....nästa vul om 3 (!) veckor..... då kanske jag börjar våga tro? Eller inte va ;) först när klimpen ärute....

nu kommer mannen hem perfekt då ska jag gå och lägga mig ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-11-16 21:28:59 följande:
    Ja, alltså jag är ju inte en liten tjej i vanliga fall vilket ju gjorde det svårt för folk att tyda om det var bebismage eller bara mer fett som kommit över mig. Hehe.
    Ost och vitt bröd. I know. Jag åt alltid grovt bröd förut, mkt skicka och allti mager ost. Nu är det skogaholmslimpa, 31% prästost osv. som gäller. Och sushi då. DET är iaf nyttigt. Men också det enda nyttiga jag frivilligt stoppar i mig. Grönsaker och frukt är mer ett tvång även om det är OK att äta men jag är totalt osugen på det. Varit lika hela graviditeten typ.
    Långfingret kanske kan komma att visas upp ett par ggr under förlossningen ja, misstänker detta.

Odd: Ah, så du har kört lite dyktekniken under dina förlossningar? Det är vad jag tänkt testa på. Härligt att höra att det funkat bra för dig!
    japp favoriten här är polarbröd eller hönökaka....ska kanske prova skogaholmen (åhh gott med ost och stort glas oboj!) ...mannen är orolig men när jag pratade med BM så skrattade hon och sa.... man kan faktiskt inte bli undernärd under en graviditet (pssss hon har inte träffat dig Miraclee ;) ) men det var nog mest allt mitt vita bröd hon syftade på..... frukt kan gå ner men grönsaker.....blääää första gången jag blev gravid så tålde jag inte fisk doft.... funkar nu men gott? Nej!

ja just ja...sängen var det ja....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Idag är det neråt! 
    Brösten slutat värka är i 11+2 idag ... och jag blir...Livrädd! f-n vad jag hatar den här berg och dalbanan! Vill ju att allt ska vara bra ....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Björnis och Muffe- Jag vet att ni kan ha rätt! Jag är bara så j-la trött på att fundera, tycker att jag klarat mig hyfsat hitills med tänket. Jag kan inget göra det blir som det blir...
    Men nu har man ju fått upp hoppet och brösten har varit ömma hela denna graviditeten (kanske ett par timmar en dag som de inte värkte) nu slutar mina bröst att ömma, det är det enda jag kan komma ihåg från mitt ma att brösten slutade ömma, det var mitt enda tecken på att någonting kunde vara fel... det var ungefär i v 10...

åhhh jag önskar man kunde snabbspola till juni.... åhh vad jag är knäpp!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-11-19 15:18:48 följande:
    Jag är lite sugen på att köpa vagn jag också, men tycker det är allt för tidigt, det är ju typ 18 veckor kvar till BF, och vad som helst kan ju hända liksom!. Obestämd

Dock bekommer det mig inte alls hur vagnen ser ut eller vad det är för årsmodell osv, bara den tål vårat lantliga leverne: med lera, gödselstäder osv. Tungan ute Inga jäkla snurrhjul och ömtåliga tyger här inte! Och jag har iaf lärt mig av tidigare misstag, att inte köpa ngn billighetsvagn även om den bara används knappt ett år innan våran chockrosa emmaljunga scooter kan ta över. . Den vi köpte till dottern var helt värdelös, allt blev gickligt med tiden, hjulen ramlade av och alla möjliga fel.

Har tänkt leta upp ngn  begagnad emmaljunga-duo ngn gång efter årsskiftet... Inte så jättenoga vad det är för ngt, bara liggdelen är rymlig, vi verkar få stora barn här och det är inte kul när det blir trångt för de små redan efter några månader!.
    Färnevik- Jag har lite lika förutsättningar som du så vi får snacka vagnar längre fram du och jag ;) funka på grusväg och i snö är ett måste här *asg*
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Braiga tråden!
    Odd jag säger det igen du är klok som en bok! Du sätter så bra ord på dina känslor... att du vill ha din kropp för dig själv...

Jag har just nu lite nojja antar att det är hormonerna som diver med mig. Har ju inte alls gått så långt som ni andra men känner just nu en annan sorts oro... om nu allt går bra med bebis så har jag insett att livet kommer förändras....  Hur känner ni andra? Ni som redan har barn kanske är mer förberedda men jag är ju över 30 och först nu ska bli mamma .... gosh livet kommer ju verkligen att bli annorlunda!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Grattis 2 barnsmamma!!!  Kul att du har nått ditt mål... vi har alla olika mål i livet !

Odd- =) Jag hoppas ju att den lille klimpen just kommer ge guldkant. Jag är nog äldst i tråden? 33 bast, de ni! Det är bara så att jag jag visst har en längtan efter en liten bebis...annars hade man ju inte orkat med detta året med bim, äl missfall och om igen och om igen...
    . Men nu när man sitter här så är jag lite skraj för den jobbigt biten...trivs oerhört bra med mitt/vårt liv och rädd att verkligheten kan vara ganska tuff... Tiden med min man, tiden för mig, tiden för mitt jobb...tiden för mysiga midagar, resor, lata söndagar, sex, jobbande med mina hundar....
    ..... kan låta som detaljer men det är saker jag uppskattar idag!
    Nu känns det lite som att man ska släppa sig "själv" för att helt gå upp i ett annat liv.... Mysigt MEN åh så skrämmande!! 33 år och på väg in i något helt nytt...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-22 09:57:13 följande:

Tack alla shit bara 4 år nu till 30 jösses haha tänk idag ploppade min mamma ut mig med kejsarsnitt

Undrar nu bara varför i hela friden drömmer jag om Tul nu hela tiden och att dom ger mig olika svar på hur stor han är och att han måste ut nu.
    Nu börjar jag bli lite orolig faktist.
    Drömmde inatt om att han var redan 5 kg nu jag måste tänka på något annat nu heregud annars blir jag knäpp.
    Men nu så igår när vi lämnade sambon syster till skolan så sa hon att Ja snart kommer han blir det snitt frågade hon mig och jag svarade jag tror med 100% tyvärr att det blir fast jag hade hoppas på vaginalt.
    Då tar hon upp om döden om att jag höl på att dö med honom då ränkte jag shit tänk om det blir samma sak nu med Gråter
    Det vill jag inte upleva igen.

Mitt mål är mkt men jagvet inte vad jag vill bli som stor de har jag aldrig vetat i mitt liv jag tror jag kom till värden för att bara prova och testa mig fram
    Men vad har du för mål gumman i dit liv ?
    Mallanis

Ach det kommer gå bra inga funderingar på döden nu!!! Bara för att du oroar dig kommer allt säkert gå hur lätt och smidigt som helst och "bara" väga strax över 4 kg ;)

hahha just nu är mitt mål att hålla modet och hoppet uppe till v 14 då det är VUL.... ;)

Har väll inga prettomål mer än någon annan... men att skaffa barn innan 30 har inte varit en av dem...  Mina mål har varit att resa, leva livet, utbilda mig och hitta ett jobb jag trivs med (har jobbat inom massa olika innan jag hittade mitt gebit) och en karl som var något att behålla.  Först som 26 åring!  träffade jag rätt man som jag kunde tänka mig att behålla ;) på riktigt och familj har jag alltid tänkt...det kommer om det kommer....

Jag är nog en typiskt 30 plussare som ville förverkliga sig själv....nya mål... jo visst har jag det Har jag inte mål att se fram mot blir jag tokig... måste ha något att sikta och längta efter.  Just nu är ett mål att få en bebis och bli en bra mamma och kunna njuta av att man får gå hemma med en liten...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-11-22 09:03:45 följande:
    Mallanis, förstår din oro, känner exakt samma sak nu när det börjar bli lite mer verkligt att man är gravid... hur kommer livet bli sen? kommer vi kunna resa så mycket som vi gjort och kommer vårt samliv att bli sämre? Är livrädd för denna förändring... hoppas det kommer gå bra! :)
    Skönt att du förstår.... man har ju liksom vant sig vid vissa saker som man inte gärna vill sluta med...men det får väll bli på ett annat sätt fortsättningsvis...
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma