Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

färnik skrev 2011-03-26 19:52:53 följande:
    Tamt vette tusan, men tämligen nyfött och har aldrig sett en människa förut. Flört
    Åh ett svart lamm va är det för ras ni har?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

MCT- Uch vad jag bubblar av ilska!  Tänk att man måste kämpa för att få ordentlig hjälp!{#emotions_dlg.djavulsk} Skönt att ni verkar ha hittat ett nytt spår att följa på Danderyd!! Massa kramar och tänker på er!!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sofy- Grattis till datumet!!! Jag trodde inte att han skulle vänta SÅÅÅ länge med att komma till världen ;) hahha vi får väll se om din lille skämtare inte tittar ut ändå på självaste 1 april! ;) Skönt att höra att han växt på sig så bra!! Vilken kille!

Sugar- Jag tyckte du tog det väldigt lungt! Jag hade blivit heligt förbannad på gubben. Han verkar ju inte ha lyssnat alls på dig och ditt önskemål- skitgubbe!

MCT- Tänker på dig i morgon. Förjävligt är vad det är! *kramar*

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Smålandsjäntan- Åhh så kul att läsa om dig och er fina pojke! Fin fina bilder. Tänk att ni nu fått er bebis, du var en av dem som peppade mig när jag var riktigt nere när jag fick mf nr 2 och nu har du fått er bebis! Är så glad för er skull, tråkigt att förlossningen inte blev som väntat men att slutresultatet blev ju iaf Lysande =)

2-barnsmamma-  Grattis! (hoppas jag;) )

Ego-  Bebis är mycket lugnare just nu och bökar inte alls runt särkilt mycket just nu ..... då blir man ju direkt lite oroligt !! Rynkar på näsan bläää har det varierat mycket för er...?  i lördags natt kunde jag inte somna för den levde runt så, i söndags så väckte den mig för att den var så våldsam i sina kickar.... och nu på dag två känner jag bara enstaka puffar och känt att den har haft lite hicka..  Och har den hicka så borde den ju iaf leva =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 09:38:47 följande:

HAHAHAHA det är 1 apil flickor

Fast det är ju bara 31 mars ;) iaf i Sverige =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-03-31 09:41:27 följande:
    Både jag och Sötfilur har haft samma nojor och det skiljer ju bara några veckor mellan oss tre och alla säger att det är för att den växer mycket och har mindre plats att röra sig och kan inte leva om på samma sätt. Jag tyckte det var mer sprattel förut men nu är det sega rörelser och den verkar sova mycket.

När jag nojgar brukar min man lägga örat mot magen och lyssna på hjärtljuden och det funkar faktiskt oftast om man letar en stund. Det lugnar lite varje gång han gör det och man får bekräftat att hjärtat slår, så prova det! Kan dock vara lite svårt ibland beroende på hur den ligger och det gäller att inte förväxla med ens egen puls, fast å andra sidan har ju bebisen 140 i puls och man själv ca 60-70 så det är inte så svårt att urskilja.
    oh ja vet Skäms men skönt att höra.... Japp maken får allt lyssna när han kommer hem idag! Men att de skiljer sig så mycket på rörelserna på bara ett par dagar....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    mallanis skrev 2011-03-31 10:17:41 följande:
    Fast det är ju bara 31 mars ;) iaf i Sverige =)
    lite sen med mitt inlägg ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    kajsalisa skrev 2011-03-31 11:02:04 följande:
    För er som inte redan har sett dessa bedårande tvillingpojkar så rekommenderar jag att ni klickar på länken nedan. Ljudet på datorn måste vara på...
    Funkar inte länken så kopiera den och klistra in i webläsaren.

video.se.msn.com/watch/video/twin-babies-have...
    Den är ju bara SÅÅÅ underbar!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sugarrush skrev 2011-03-31 16:29:37 följande:
    Nej nu fan ger jag upp. Hata iphone-appen!!!!
    hihhiiihiii Hur går det sugar? ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Va bra att det funkade till slut med inlägget sugar =)

Här har det också varit höga hjärtljud som lägst 148. Men jag har hört de som haft höga hjärtljud och det har ändå blivit pojkar, svägerskan nu senast!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Åh nu tokskriver ni igen...jag hänger inte med men kul att läsa men när jag väl ska skriva så kommer jag ju inte ihåg va jag skulle kommentera Flört

Litteljunia - wow BF+ 4 Inga känningar? Dags för en färdknäpp kanske ;) ?

Sofy- Ska bli kul att höra om Devin är lika aktiv utanför magen som han är i ... Det sägs ju att det kan vara så! Jag läste försten på min grav vecka och det stod att bebis sover 90-95% av tiden Du kanske har glömt att tala om det för Devin! Han verkar inte veta om det .... ;)

Telgebo- Grattis till 200 dagar kvar!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Cat- Åhh va bra att dopet gick fint!

Sofy- Eller så har han härjat klart när han kommer ut och bara komma sova och sova ;) och kommer inte ställa till med ett enda besvär tills han flyttar hemifrån- man vet aldrig ;)

Telge- Hade också massa hemska och konstiga drömmar i början, hjärnan arbetar/bearbetar ju även nattetid...

Maria- Kommer inte ihåg låg du på kurvan nu? Storlek 40 så litet! ;) det blir nog inte aktuellt denna gång ;)  

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Men Sofy.... Va ska vi tappa dig nu på sluttampen? Gråter Jajaja bara du uppdaterar någonstans så man får veta hur ni har det, Men jag som är så kass att hålla koll på bloggar! =/

Tyvärr har det tjafsats lite för mycket om allt för lite senaste tiden! Skittrist och det drar ner hela tråden! =(

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    telgebo skrev 2011-04-06 22:21:13 följande:
    Kanske inte ska skriva att det tjafsas det drar ju knappast upp stämningen menar jag.
    Skojar du med mig telge?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    telgebo skrev 2011-04-06 22:37:58 följande:
    Inte alls, jag tycker det är onödigt att skriva att det är tjafs i tråden, jag är ledsen bråkar inte alls.
    Nu tycker jag att du helt saknar självdistans Telge, tänk till nu!  Du har varit inblandad i alla de tjafs som varit i denna tråd och så tycker du att jag som hängt i tråden sedan i höstas inte har rätt att ens skriva en rad att jag tycker det är beklagligt att det tjafsas åter igen i en av mina absoluta favorittrådar? Du tycker inte att det är onödigt att du väljer att misstolka alla som försöker att stötta dig gång på gång när du är ledsen? Och skriva att du inte känner dig välkommen så fort du inte får exakt de svar du önskar dig eller gud förbjude om man råkat att inte komentera något du skrivit? Jag vet faktiskt inte varför jag ens bemödar mig att skriva detta till dig men jag blir så less på allt tjafs så jag orkar inte heller vara kvar i tråden! Men jag hoppas för din skull att du snart mår bättre och kan försöka se lite mer positivt på livet och på tjejerna som verkligen försöker hjälpa och peppa dig i denna tråd!

Men tack för ett tag för mig altså tjejer (kommer nog kolla till er för jag vill ju veta hur det går för er!) , nu tar tyvärr denna tråd mer energi från mig än vad den ger! Ni har verkligen varit en livlina här i tråden så tack för peppande ord, bra infallsvinklar, en del tårar och många glada skratt ! *tack och stor kram på er* och stort lycka till ni som hittat hit på senare tid och hoppas att ni alla snart sitter med en liten i famnen =) Kämpa på tjejer! Hjärta
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma