Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Odd och Björnis...säger bara tack! Ni är så sköna och kloka!  Hjärta känns lite lättare....

Pancakes- Hoppas resan varit bra! Kul att ha dig i tråden igen så vi kan jämföra våra plågor/brist på plågor! =)

Maria 204- Kul med några som inte gått så långt också tycker det har varit lite dåligt med "påfyllning" på nya i tråden! Kul med VUL om en vecka! 
    Jag har nytt vul om två veckor är då i v 14+ nånting... är allt ok då....jösses vilken milstolpe!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-23 13:34:24 följande:
    Gaaah, är nervös för UL imorn. Trodde jag skulle vara lugn den här gången men icke. Mår hur bra som helst och är i vecka 14 nu. Hur stor risk är det att man får ett MA nu och det visar sig imorn på UL att den varit död flera veckor? Liten risk väl? Har inte haft några blödningar. Lugna mig, pleeeease :)
    Pancakes- åhhh jag förstår precis hur du känner och hoppas att du får super pepp och kvalificerade argument från tråden (så tänker jag suga i mig lite också) jag har samma tankar som dig!!!
    Min kvalificerade gissning är att risken är liten..... men har ingen fakta som hjälper upp....

Kom igen tråden....peppa nu stackars PC ;)

Mabaja- Jag har också hört att risken är mindre när man sett ett hjärta men hittar ingen info om detta? Oj va duktig du och Vilda är! Måste uppdatera mig i din blogg, var ett tag sedan nu!

gemig sinnesro- Nu börjar man förstå när släktingar sa till en när man var yngre...ja inte skulle jag vilja vara i din ålder igen.... Tyckte de var idioter som sa så....och tänkte att det var skitsnack! men det är ganska skönt när man är säkrare på sig själv och livet i allmänhet (bortsett att jag nojjar över att jag kanske verkligen ska bli mamma nu....) och livet är mer hanterbart. Jag är nog iaf den äldsta förstagångsmamman i tråden. =/... trots att jag bor i Norrland (får skylla på att jag inte är född norrlänning utan sörlänning!)

Tejj- Grattis till fint plus! Välkommen till tråden när du känner dig redo...vi vet ju alla att man inte riktigt vågar hoppas i början även om jag hoppas att det går fint fint för dig nu!!!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Saftmedbulle skrev 2010-11-23 18:01:45 följande:
    Samma här- 39, och Stockholmare... Är bara här inne och spanar. Fick missfall för två veckor sen och har då...som ni nog förstår.. inte plussat än (vilket ju den här tråden handlar om). Men! Snart så hoppas jag vara på plus-spåret igen...
    BULLEN! Åh vad jag hoppas att du kommer hit snart och stannar kvar!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Lallan skrev 2010-11-23 16:32:18 följande:
    Grattis

Panncakes det är bara några procents risk när man sett hjärtat slå men visst händer det tyvärr. Håller tummarna för att allt ser bra ut!

Apropå ålder igen så tycker jag att det känns bra att se att såpass många ändå blir gravida vid relativt hög ålder, det dämpar min stress även om jag nu inte ska ha fler barn nu En som fick barn samtidigt som jag fick min minsting är nu beräknad till samma dag som mig och hon är 46
    Lallan- Ja man hör ju alltid att det är liten risk när man sett hjärtat slå... Men var finns det information som bekräftar detta? Har inte letat massor men skulle vara intressant om någon har någon bra källa!

hihi vid 46 då är nog jag också klar... ni andra som har första på gång, är ni säkra på att ni vill ha fler? Gå igenom all oro igen..?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-11-24 07:34:41 följande:
    Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!
    Håller tummarna för att allt är bra!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Anna- Grattis till lyckat ul!!!

Pancakes- Nu får du slappna och NJUUUUTA! tjooohooo!

Mabaja- det låter lovande att du som är nyligen förlöst redan har siktet inställt på fler... man kanske inte behöver oroa sig så mycket för förlossningen ändå...(man glömmer väll fort ;) )

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:22:33 följande:
    Den där lilla Wilda låter ju alldeles underbar :)

Jäklar, vad många det är som är långt gångna nu.. Odd och Kajsalisa till exempel. Vecka 14 för mig idag! Inte så långt kanske men mår jättebra nu efter gårdagens ultraljud. Ska sluta noja mig nu!

Förresten, är det "farligt" för magen att ha tajta byxor som sitter åt lite för mycket runt magen? Har gått upp 3 kilo nu och vissa jeans sitter lite väl tajt tror jag. Men det är lite tidigt att köpa mammabyxor än, har knappt nån mage alls. Trivs bäst i kjol just nu men vill kunna ha byxor också.
    Ja nu får du njuta! Hur mår du annars...jag är lite piggare nu och inte lika "hungrig" hela tiden...kan också äte lite mer normalt inte längre bara vitt bröd...

Tror nog inte det är farligt men jag funderar på att köpa ett par snygga (för de finns ju de som ser helt ok ut!) mammajeans med mudd. Någon som har tips på bra ställe att handla på nätet? Just för att det ska bli lite bekvämare, men inte förrän jag sett knodden igen... Nedräkning pågår (om 12 dagar)....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Mabaja - hoppas att du får hjälp med svampen och får en dunderkur som börjar verka direkt!

Smålands- Stolt som en tupp! Va gulligt =9

Tejj- Denna gång kommer det se bra ut!! Känns bättre när man sett den lill*! Du kommer förmodligen se massor i v 9...min stod på huvudet =) och helt plötsligt var den borta....så hon fick leta fram den igen....

Anna- Jag käkar plommon konstant, för jag knaprar  järntabletter...Så att magen inte ska stanna helt!  Kan rekomendera de ekologiska plommonen ...de är mumma!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-11-25 13:02:32 följande:
    en fråga... alla säger ju att man ska ha spjälsängen i sovrummet första tiden, varför har man det egentligen om man har barnrummet ca 5 meter bort? Funkar det inte att ha bebisen där då eller hör man inte om de skriker då?? Man är ju helt nybörjare på detta

ska börja inreda barnrummet snart... har helt vita väggar och eftersom vi inte vet hur länge vi bor kvar där vi gör så vet jag inte om man ska tapetsera om vilket är lite jobb eller om man ska måla, eller göra ngt annat roligt med väggarna. någon som har förslag?

Ytterligare dum fråga: vad för saker har man normalt i ett barnrum första halvåret?
    Det finns ju massor av fina stickers man kan köpa och sätta upp på väggen! Vi håller på och fixar v-rummet och kollar färg och tapeter...MEN jag fastnar alltid på sidor som har fina barnstickers.... perfekt om man har en vit vägg och inte är sugen på att göra om för mycket (tex hyr eller har flyttplaner)

resten hat jag inte en aning om ;)

Tejj- Jag var också svullen tidigt!!! Jag ser bara fet ut inte gravid.... skyller på tarmarna!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Havsklippan - Men gumman va jobbigt! Håller tummarna för att ni kommer bli klokare efter fvp och att ni får ett positivt svar att det inte är så farligt!! *kramar*

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma