Plus igen efter mf/ma
Ja jag har två barn.. Har sagt att jag kan börja med att plocka ner julen så får jag inte så mycket på 20e dags knut, men det får jag inte. Är ju lättare att hålla rent när man inte har en massa plotter överallt. Fast iof är han liiite grinig på mig eftersom jag inte gillar att städa och sen har rensat ur 7 flyttlådor här hemma. Han vill ha "prydnadssaker" framme och jag har rensat bort allt sånt. För ska vi ha en Wilda springandes här om några månader så vill jag ha rent!
Min stubin är väldigt kort här hemma, först är jag ledsen över amningen! Mitt mål var att amma i minst sex månader, men nu måste jag ha ersättning för att fylla W:s behov. Och det känns ju lite som ett misslyckande! och sen alla krav här hemma! Men jag har verkligen kämpat med amningen! och får fortfarande inte räta på problemet! Och även när jag har mjölk så duger jag inte nu för W, för måste man suga själv är jag ratad. Enda gången jag nu duger är när det rinner av sig själv!
Men jag älskar min man och det är det viktigaste! och självklart Wilda med, jag vill bara få in i mitt tröga huvud att jag är MAMMA! Det har gått 12 veckor och jag är fortfarande "barnvakt"...
Hhahha eller förlåt att jag skrattar! Men jag inser att det säkert kommer kännas så man är "barnvakten" ;) syrran kan ibland säga så också vems ungar är det här? och den äldsta är snart tonåring ;) inte helt lätt att vara mamma helt plötsligt =) eller kanske känna sig som mamma...
Jag förstår dig så väl både med undanplockandet, krav och amning! Först har man ställt in sig på en sak och så blir det helt annorlunda, om det gör något lättare så är det ju dina egna förväntningar om amningen som gått i kras. ....Det är ju inget konstigt om man inte kan amma och du har ju verkligen försökt! och du DUGER Mabaja du är den allra allra bästa mamman för Wilda =) mjölk eller ersättning spelar ingen roll...
Försök att tänka på alla krav du känner om de verkligen är krav! Vad händer om du inte ammar - du får ge Wilda ersättning. Om du inte hinner städa eller laga mat eller vad det nu kan vara..... en damråtta bits inte och käka pizza prynadssakerna kan mannen städa undan när foten är bra ;) Ta hand om dig!