• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis

Weee. Va härligt med vul/RUL idag. Två fina sådana också!
    Grattis Rontgen och smålands jänta!

• Odetta

Åhhhhh nu blev jag sådär nojjig igen...kan nån lugna mig snälla?

Jag har fått svamp igen. Det svider och är svullet och gör ont. Har kännt svampkänningar i några dagar nu, men när jag var på toa nu så fick jag blod på pappret och fick ju direkt panik...tills jag insåg att blodet inte kom innifrån liksom. Tittade med spegel och *sorry för detaljerna* är ilsket röd och svullen och har typ fått en liten bristning (där altså blodet kom ifrån).

Visst är svamp ofarligt vid graviditet??? Har aldrig börjat blöda av svamp...

Och det jag nojjar är att jag får alltid svamp när mina hormoner förändras....typ innan ÄL och innan mens (ja, jag får det rätt ofta). Får det även lätt efter sex. Visst betyder det inte alls att mina hormoner gör dumheter nu? Tänk om min kropp tar död på den nu...åååhhhh jag hatar min hjärna och alla spöken den skapar Tycker det började i samband med att jag började äta Niferex och Laktulos....kan det ha och göra med det???

Blä för nojjor

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja

Odd: Jag tror inte att det är någon fara för mf när man har svamp. och din svamp verkar ju "ytlig" om man kan säga så. Jag är ingen expert, det enda jag kan lite om är fotsvamp då min man har haft det tre ggr nu i sommar- innan dess visste jag inte hur det såg ut. haha.

GRATTIS till lyckat rul Röntgensyrran!

GRATTIS till lyckat vul Smålands jänta!

Måste bara berätta en liiiten grej som min man berättade för en stund sen. Vi pratade om att vi inte har haft sex typ alls under graviditeten, en gång i månaden i snitt. Och han berättade att han varit rädd för nytt mf! och i början stod han ALLTID och kollade så att det inte kommit blod på hans ädlare delar när vi hade haft sex. Det här var något jag INTE visste om att han känt! Men jag är glad att han äntligen berättade! Och att det faktiskt kommer ut så sent när vi båda kan relatera till en sparkande krabat här inuti! :)

• Lallan

odd: Tror du kan vara lugn. Har tom för mig att det är vanligt med svamp under just graviditet. Jag har haft det tidigare graviditeter också och är inte det minsta rädd för det.

Mabaja: Vi har inte heller haft sex speciellt mycket den här gången, mest pga mig dårå För ett tag sedan var det lite i alla fall men min sambo vill absolut inte ha samlag då han blir för nervös för bebisarna just nu.

• Bjornis

På tal om sex så har vi inte haft sex en enda gång sen ägglossningen för ca 140 dagar sen! Jag har varit en "god fru" några ggr men annars nä. För det första har jag varit så trött och de första 12 veckorna var jag orolig så därav inget och nu är jag inte så sugen. Hemskt men ju mer sällan jag "får sex" ju mer sällan vill jag ha det. Om vi väl har sex två dar i rad då får jag upp suget. Men det var ju läääänge sen. Hehe.

• Mabaja

HAHA, jag känner igen mig såååå väl i det du skriver Bjornis. Förra gången vi hade sex kändes det precis som att jag förlorade oskulden på nytt! :) Så ni kan ju tänka er hur ofta man har sex då. haha. och nu är magen i vägen så då blir det naturligt att det är ont om sex, vilket jag tycker är skönt! HAHA.,

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-02 20:08:12 följande:
    HAHA, jag känner igen mig såååå väl i det du skriver Bjornis. Förra gången vi hade sex kändes det precis som att jag förlorade oskulden på nytt! :) Så ni kan ju tänka er hur ofta man har sex då. haha. och nu är magen i vägen så då blir det naturligt att det är ont om sex, vilket jag tycker är skönt! HAHA.,
    Är så rädd för hur det ska kännas när "den" ska in igen?! Kommer det kännas som första ggn i källaren när jag var 15? Bara vi inte använder jordgubbskondom så ska nog allt gå bra. Haha. MInns fortf doften av jordgubbe och plast. Hu. Ingen hit.
    Jag uppdaterar om det skulle hända nåt på sexfronten!
  • 3 barns mamma84
    {#emotions_dlg.flower}September 2010 {#emotions_dlg.flower}
    MB73 - 24 september (1a försöket efter MA)
    Mabaja - 30 september (3e försöket efter MA)

{#emotions_dlg.flower} November 2010 {#emotions_dlg.flower} 
    Nataliesliv - 20 nov (1a försöket efter MF)

{#emotions_dlg.flower} December 2010 {#emotions_dlg.flower}
    Majmamman08 - 11 december (1:a försök efter MF)
    2 barns mamma84 - 21 december (1:a försöket efter ett MA 3:e barnet nu)
    Bjornis - 22 december (2 mf och 1 ma. 4:e försöket efter ma)
    Lallan - 23 december (ma v11, mf v 14)
    Pyret12 - 24 december
    Maria A 78 - 24 december
    Ebebis08 - 27 december (mf 23/3 gravid igen 30/3)
    No way - 28 december
    Anna TheSunshine - 29 december (2: försöket efter MF)
    nyttförsök2010 - 29 december (1:a försöket efter MF)
    gemigsinnesro - 29 december (4 försöket efter mf)
    cat79 - 30 dec (avbryt.grav v 22 nov-09, MA jan-10)
    maria204 - 31 december (2:a försöket sedan MA feb-10)
    Kajsalisa - 31 december (2:a försöket efter MA jan-10)

{#emotions_dlg.flower} Januari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Mami82 - 4 januari (2:a försöket efter MA jan-10)
    PåvägMotSyskon - 5-6 Januari.
    Rontgensyrran - 7 januari (3:e försöket efter MA) -Troligvis en flicka
    toksnippa - 9 januari (2:e försöket efter MF)
    Bev - 10 januari (3 mf sen okt 2009)
    Daniela01 - 14 Januari (2mf och 1ma, 6:e försöket efter senaste MA)
    GravidElla - 15 Januari ( 1:a försöket efter MA/MF okt. 09 )
    misslouie - 17 januari (5:e fösöket sen MF okt-09)
    fröken SJ - 23 januari (2:a seriösa försökte efter Mf Jan-10)
    Sommaren2005 - 24 januari (1 försöket efter mf april -10, 14:e försöket totalt)

{#emotions_dlg.flower} Februari 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Odd - 5 februari (första försöket efter 4 mf på raken)
    Cjes - 10 februari ( 3:e försöket efter MA januari- 10, Hade även MF oktober- 09)
    Inga76 - 11 februari (1:a försöket efter MA mars -10)

{#emotions_dlg.flower} Mars 2011 {#emotions_dlg.flower}
    Smålandsjänta - 5 mars (första försöket efter 2 mf)
    pinklove - 6 mars (första försöket efter mf juni-10)
    Happiness- 15 mars (försökt sen nov -09,1:a försöket efter IVF i juni)
    Färnevik- 26 mars (2:a försöket sedan MA med tvillingar i april-10, MF jan-10, MF maj-09 samt MF 03.)
    LittleJunia- 30 mars (4:e försöket efter MA mars-10, samt missfall nov-09)
    Längtan efter liten - 30/31 mars (mf 08, mf 09, ma10), andra barnet
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Är det bara jag som börjar på panik av att det snart är dags att föda barn ???
    Jag har idag 141 dagar kvar och vecka 21 redan på onsdag herregud hur ska man hänga med man har allt men ändå inte

Idag har jag jobbat och som vanligt så svimmar jag jag blir bara så jävla less på detta...
    Äter jernisar men det värkar inte hjälpaGråter
    Och det sår att man bara ska ta en tablett dagligen får man ta 2 om man måste ??

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma