• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis
    Mabaja: Även jag är uppvuxen i ett hem med en alkoholist, min mammas sambo som hon bodde med när jag var mellan 10 och 18 år drack dagligen de sista 3-4 åren. Han var en högt uppsatt snubbe inom skogsindustrin i norrland och ingen trodde att Han kunde ha problem. Han gömde whiskeyn i portföljen och vi hittade tomflaskor överallt. Just whiskey har jag oerhörda problem med än idag. Min man frågar alltid om han får ta whiskey om nån frågar om han vill ha. En dag fick jag iaf nog, gick till en av hyresvärdarna i stan, plockade hem papper på några bra lediga lägenheter, la dem framför mamma och sa "nu måste vi flytta". Hon sa "ja, det gör vi" och inom ett par månader hade vi flyttat ut.
    Även min pappa hade alkoholproblem men honom träffade jag inte efter 11-års ålder och sen dog han när jag var 15. Vet inte vad min mamma gjorde för att locka till sig dessa människor? Hon är sjukt vettig och reder sig själv och har nu träffat en underbar man. Äntligen.

Jag vet inte vad jag vill säga med detta men jag förstår din reaktion idag. Helt klart.

Ni är också lite yngre än vad jag och min man är va? Alla våra vänner har barn och familj sen 2-3 år tillbaka så vi har inte ens vänner att festa med längre (iaf inte enskilt om det inte är typ möhippa/svensexa) vilket gör att den här situationen inte ens kan uppstå hos oss längre.
    Men klart är att i början när vi var ihop så kommer jag ihåg ett tillfälle när vi diskuterat pengar (total avsaknad av detta) och jag gick ut och han gick ut. Jag och mina vänner skulle gått in på ett ställe men jag kände att jag har inte råd så vi gick och satte oss på en bar istället. Sen mötte vi upp maken med hans vänner och han hade bränt 300:- fram tills dess och då började jag storgråta. Tyckte det var så själviskt. Jag hade gjort av med typ 40:- och han 300 Vi skulle väl iofs ha gjort upp om en summa vi fick göra av med innan men jag trodde ju han skulle tänka som jag. Haha. Dumma jag, killar tänker ju aldrig "rätt"! Jaja. Suck.

Skickar dig massa kramar iaf!
  • 3 barns mamma84
    mabaja
    Har oxå levft med alklister och blivit misshandlad av pappans fru inte min mamma..
    jag rymde hemmifrån när jag var 16år till min mamma så jag har haft det jobbigt.
    Alkohol är inget jag vill själv leva med har en sambon inte inte dricker eller röker han jobbar dom dj och får drinkar men har kontroll till o med han har haft det som jag i livet.
    Förstår hur du har det men nu e du oxå gravid
    När jag väntade dottern år 05 så var sambon ute varje helg med sin kompis och jag satt hemma och lessen och ville bara gråta sönder.
    När jag andra barnet år 08 var han ute och spelade och jag fick följa med skitkul men inte lessen alls för något.
    Nu väntar jag tredje10 och mår toppen och han kan ta mig på allvar som en gravidkvinna och vi gör allt tillsammans.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Cat79

Tråkigt med er som haft barndom med alkohol iblandat. Förstår att ni tar det mer hårt när ens sambo kanske råkar dricka lite för mycket o s v . Aldrig kul att få hem en dyngrak sambo, har hänt här med... men händer ej ofta. Stor kram till speciellt Mabaja.

Längtan efter liten: Välkommen hit! Har du precis plussat? Här finner du stort stöd i en lång resa vi alla har framför oss. Tråden är full av positiv energi som kan behövas!

Så underbart med alla lyckade VUL och UL, vi är så värda detta!!!!

Imorgon börjar jag jobba efter att ha haft 4 v semester, känns lite si så där men samtidigt måste man börja nån gång. Ser framemot en höst med en växande mage (våga tro detta nu) men det jag har lite ångest för är allt ansvar jag har på jobbet som jag måste få hjälp med...

Nu ska jag njuta av denna söndag, blir nog att rensa och fixa lite hemma, en promenad samt en fika med min bästa vän.

Kram till er alla!

• toksnippa

Har också levt med alkoholister och det har periodvis varit svårt att tackla fulla människor. Jag har inga problem att dricka o sköta mig själv, jag är noga att dricka med måtta och vet mina gränser tydligt. Är mer att jag dricker (drack) ett glas vin till maten och så de sista åren. Maken är väl insatt i hur jag haft det då han kom in o mitt liv när det var mycket fylla runt om en. Är glad att han är så mån om mig, frågar om det är okej osv. Visst har han haft sina rejäla fyllor då jag blivit så förbannad när han raglat hem. Han förpassas till soffan
    Nu när jag är gravid vill han knappt dricka, jag säger att det är okej men han vill inte gärna utan avstår.
    Lider med dig Mabaja när din man gör så mot dig. Kram kram kram!!

• Längtan efter liten
    Cat79 skrev 2010-08-01 09:42:59 följande:
    Tråkigt med er som haft barndom med alkohol iblandat. Förstår att ni tar det mer hårt när ens sambo kanske råkar dricka lite för mycket o s v . Aldrig kul att få hem en dyngrak sambo, har hänt här med... men händer ej ofta. Stor kram till speciellt Mabaja.

Längtan efter liten: Välkommen hit! Har du precis plussat? Här finner du stort stöd i en lång resa vi alla har framför oss. Tråden är full av positiv energi som kan behövas!

Så underbart med alla lyckade VUL och UL, vi är så värda detta!!!!

Imorgon börjar jag jobba efter att ha haft 4 v semester, känns lite si så där men samtidigt måste man börja nån gång. Ser framemot en höst med en växande mage (våga tro detta nu) men det jag har lite ångest för är allt ansvar jag har på jobbet som jag måste få hjälp med...

Nu ska jag njuta av denna söndag, blir nog att rensa och fixa lite hemma, en promenad samt en fika med min bästa vän.

Kram till er alla!
    tack för de varma välkommandet, känns otroligt varmt..
    Jag plussade den 23 juli, så är ca 5+3 idag... dock tror jag att äl var lite senare.. men tills det sägs annat så räknar jag på mensens första dag
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84

Längtan efter liten:
    Grattis till vecka 6 det är precis på början och det kommer snart vecka 12 sen slipper ni oron helt blötsligt ligger ni på bb och föder ert barn ååh fan vad härligt stort grattis gumman efter massa kämpanden och tårar nu var det eran tur

Vi ska börja köpa barnvagn nu hehe nu har vi bilen som kom i förgår till oss nu är det bara en barnvagn som får plats på en fiat hihi kanske en sing eller vad är det som är mindre och bättre ?
    Vi tänkte på carena men det blir nog stor tror vi.
    Säng blir det oxå till sovrummet en säng som mman sätter fast på våran säng (babybay säng)
    Och kläderna hmm dom tar jag inte fram ännu men vill ju tvätta alla söta små ''små''kläder i storlek 62 hihi
    Igår kväll sparkade Elias som bara den hihi han hade slagsmål i magen hahaha gullungen

• Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 10:25:02 följande:

Längtan efter liten:
    Grattis till vecka 6 det är precis på början och det kommer snart vecka 12 sen slipper ni oron helt blötsligt ligger ni på bb och föder ert barn ååh fan vad härligt stort grattis gumman efter massa kämpanden och tårar nu var det eran tur

Vi ska börja köpa barnvagn nu hehe nu har vi bilen som kom i förgår till oss nu är det bara en barnvagn som får plats på en fiat hihi kanske en sing eller vad är det som är mindre och bättre ?
    Vi tänkte på carena men det blir nog stor tror vi.
    Säng blir det oxå till sovrummet en säng som mman sätter fast på våran säng (babybay säng)
    Och kläderna hmm dom tar jag inte fram ännu men vill ju tvätta alla söta små ''små''kläder i storlek 62 hihi
    Igår kväll sparkade Elias som bara den hihi han hade slagsmål i magen hahaha gullungen

tack så mycket. ja efter all den här kämpan måste det väl ändå var våran tur nu.
    Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 10:29:18 följande:
    tack så mycket. ja efter all den här kämpan måste det väl ändå var våran tur nu.
    Visst känns det overkligt jag fick Ma i vecka 8+ och barnet var redan död i vecka 4 men jag trodde aldrig att det skulle gå så snabbt igen
    Jag var såklart orolig fram till vecka 13 men sen fick jag ul och allt såg bra ut
    Nu går det för fort Hihi snart har vi ju honom.

Gjorde ni allt själva med äl tester och sexande eller fick ni hjälp med detta med då du haft så många ma/mf bakom dig.
  • Mabaja

Tack alla! Idag är jag gladare, kanske för att min man faktiskt visade att han kunde komma hem i tid. 23.00 låste han upp ytterdörren! Men vi sa hej och ingenting mera. Sen inatt tvingade jag upp honom att skrämma iväg nån av grannkatterna som löper, satan vad det lät! Men nu är vi typ som vanligt. Han brukar inte säga någonting dagen efter, men när man väl tar upp saken brukar han faktiskt ha förstått vad jag menat, men att han inte vill erkänna det! :)

2 barns mamma84: Du måste vara galen! Sen när går det fort att vara gravid? Jag tycker dagarna kryper fram och ingenting händer mer än att jag blir tjockare och tjockare! HAHA. Det här har nog varit mitt längsta halvår nånsin!

Vår barnvagn står och väntar på oss i butiken! :) Det ska bli riktigt roligt att få hem den, men vi ska hämta ut den först i början av september då garantitiden börjar när man hämtar vagnen! Men vi har iaf beställt en Emmaljunga duo edge! Stort ska det vara! ;)

Min svärmor var här nyss och lämnade de små babykläderna hon köpt! och berättade att hon ska börja köpa blöjor och tvättlappar och allt vad det heter. Tack säger vi! Hon är sååå söt! :) Hon ser verkligen fram emot att bli farmor!

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-08-01 10:55:32 följande:
    2 barns mamma84: Du måste vara galen! Sen när går det fort att vara gravid? Jag tycker dagarna kryper fram och ingenting händer mer än att jag blir tjockare och tjockare! HAHA. Det här har nog varit mitt längsta halvår nånsin!
    Gumman jag har ju oxå 2 jobbiga barn hemma hihi och jobbar och gör massa saker så för mig går det fort
    När man har barn innan ja då går det fortare än innan.
    När jag väntade dotter var det en E-V-I-G-H-E-T tills hon kom Hahah
    Men med sonen ojojoj raketfart jössenamn plötsligt låg man på BB haha
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma