• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79

Röntgensyrran: Grattis till lyckat RUL och Smålands jänta, grattis till lyckat VUL!!!

Ni är för roliga ang sex... min sambo har varit likadan till och från, har inte riktigt velat då han är rädd att nåt ska hända men lite trevligt blir det då och då :)

Igår kväll fick jag ett så tråkigt besked.... en av mina närmaste vänners sambo förlorade både sin pappa och sin bror samma dygn :( Helt olika olyckor??? osannolikt men sant och det är så jävla hemskt och livet är så grymt. Brorsan var bara 23 år och hade hela livet framför sig. Usch... är så ledsen för de kvarstående familjemedlemmarna.

Det gäller att ta till vara på varje dag!

Har jobbat första dagen idag och är helt slut.......... blir sängen snart. Kram

(Om ni ser nån i listan som ska bort så får ni med uppdatera, har inte jättekoll själv)

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:20:53 följande:
    Är det bara jag som börjar på panik av att det snart är dags att föda barn ???
    Jag har idag 141 dagar kvar och vecka 21 redan på onsdag herregud hur ska man hänga med man har allt men ändå inte

Idag har jag jobbat och som vanligt så svimmar jag jag blir bara så jävla less på detta...
    Äter jernisar men det värkar inte hjälpaGråter
    Och det sår att man bara ska ta en tablett dagligen får man ta 2 om man måste ??
    Vad obehagligt att svimma...det har jag faktiskt aldrig gjort. Har således inget bra svar att ge dig på din fråga, men skickar en stor kraaaaaaam i alla fall

Ta hand om dig gumman!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-08-02 20:29:23 följande:
    Vad obehagligt att svimma...det har jag faktiskt aldrig gjort. Har således inget bra svar att ge dig på din fråga, men skickar en stor kraaaaaaam i alla fall

Ta hand om dig gumman!

*kram*
    Man ska ju äta frukost och dricka massa vatten på morgonen men jag klarar inte av sådant alls.
    Kna inte äta på morgonen inte något med illa mående utan bara något som inte går.
    Och vatten är ÄKLIGT blä mjölk försöker jag så det går ner om man måste.
    Jag går upp kl 06.00 klär på mig och barnen och stressar mig från jag går upp tills jag är i jobbet och tänker inte på mig utan äldre..
    Jag äter frukost kl 9-9:30 och det är sent ??
    Så min kropp säger ifrån
    Blodvärdet HB låg på 6,5 så jätte låg så det e ju inte konstigt

Tack gumman det är bara så otäckt..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Odetta

Hur kunde jag missa ditt inlägg om RUL röntgensyrra???? tror jag lyckades skrolla förbi det i farten när jag skrollar förbi bf-listan....

GRATTIS TILL LYCKAT RUL VÄNNEN!!!! Och grattis till kanske-flickan Vad sa din man? Han ville väl egentligen inte veta va?

*kraaaaam*

• rontgensyrran

Tack för alla gratulationer! Det kändes fantastiskt!

Odd jag har nu åkt på andra gången svamp nu och måste gå på behandling igen. Tyvärr biter inte de där receptfria salvorna på mig. Märker inte av svampen på annat sätt än klåda som eksem och rodnad. Jag har fått en salva utskriven där det står rådfråga läkare först. + att det har visat vid djurförsök lägre födelsevikt och annat sånt farligt. Det innehåller ju kortsion så det är därför. Så i bipacksedeln står detta men det står att det har visat sig under per oral tillförsel dvs tabletter. så jag är inte så oraod men vill samtidigt inte ta det mer än nödvändigt heller. Fast det är ju som sagt ett litet och begränsat område och kroppen tar ju inte upp så mycket av ämnet vid krämtillförsel.

Tvåbarnsmamman, jag har inte ens kommit så långt som att föda barn tankar. Det jag fokuserar på just nu är att jag snart kommit halvvägs. Men du har ju fött barn innan så då kanske det känns närmre och att man tänker mer på det :)

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:34:30 följande:
    Man ska ju äta frukost och dricka massa vatten på morgonen men jag klarar inte av sådant alls.
    Kna inte äta på morgonen inte något med illa mående utan bara något som inte går.
    Och vatten är ÄKLIGT blä mjölk försöker jag så det går ner om man måste.
    Jag går upp kl 06.00 klär på mig och barnen och stressar mig från jag går upp tills jag är i jobbet och tänker inte på mig utan äldre..
    Jag äter frukost kl 9-9:30 och det är sent ??
    Så min kropp säger ifrån
    Blodvärdet HB låg på 6,5 så jätte låg så det e ju inte konstigt

Tack gumman det är bara så otäckt..
    Men du, om du har med dig ett litet snack i handväskan då? det skulle du kunna knapra på på vägen till jobbet...kanske några mandlar (sötmandlar) eller på Lidl så har dem jätte goda ...ja, vad kallar man dem då...Muessli bar (snack-bar). Dem finns i olika smaker och är en bra akutsnack.

Och jag gillar inte heller vatten, så jag unnar mig just nu saft Inte att jag blandar så mycket som man ska med blandsaften, utan bara lagom lite så smaken av vatten försvinner (haha...vatten som ju smakar så mycket). Kanske det skulle funka för dig med? en liten petflaska med saft och någon muesslisnack eller nötter i handväskan?

Kan tillägga att jag alltid har nått sådant i min handväska för när jag blir hungrig så blir jag HUNGRIG och då behöver jag nått omedelbart! Då funkar det bra med nått sånnt (eller bara lite druvsocker...men det ger ju inte lika mycket näring med tanke på att du skippar frukosten)

*kramkramkram*
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-08-02 20:43:44 följande:
    Men du, om du har med dig ett litet snack i handväskan då? det skulle du kunna knapra på på vägen till jobbet...kanske några mandlar (sötmandlar) eller på Lidl så har dem jätte goda ...ja, vad kallar man dem då...Muessli bar (snack-bar). Dem finns i olika smaker och är en bra akutsnack.

Och jag gillar inte heller vatten, så jag unnar mig just nu saft Inte att jag blandar så mycket som man ska med blandsaften, utan bara lagom lite så smaken av vatten försvinner (haha...vatten som ju smakar så mycket). Kanske det skulle funka för dig med? en liten petflaska med saft och någon muesslisnack eller nötter i handväskan?

Kan tillägga att jag alltid har nått sådant i min handväska för när jag blir hungrig så blir jag HUNGRIG och då behöver jag nått omedelbart! Då funkar det bra med nått sånnt (eller bara lite druvsocker...men det ger ju inte lika mycket näring med tanke på att du skippar frukosten)

*kramkramkram*
    Tack gumman jag har faktist inte tänkt på detta Hehe knäppa jag då
    Detta ska jag tänka på i morgon då jag ska jobba igen.
    Bland saft ska jag oxå ta med mig så slipper jag den hämska vatten haha

När jag blir hungrig håller jag mig tills jag märker att nu klarar jag inte av detta och äter sen.
    Jag blir bara så nojjig av att om jag äter växer pojken..

Hoppas du har det gott och bebisen mår toppen
    Hur mår du då ?
    Kram vännen
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-08-02 20:41:49 följande:

Tack för alla gratulationer! Det kändes fantastiskt!

Odd jag har nu åkt på andra gången svamp nu och måste gå på behandling igen. Tyvärr biter inte de där receptfria salvorna på mig. Märker inte av svampen på annat sätt än klåda som eksem och rodnad. Jag har fått en salva utskriven där det står rådfråga läkare först. + att det har visat vid djurförsök lägre födelsevikt och annat sånt farligt. Det innehåller ju kortsion så det är därför. Så i bipacksedeln står detta men det står att det har visat sig under per oral tillförsel dvs tabletter. så jag är inte så oraod men vill samtidigt inte ta det mer än nödvändigt heller. Fast det är ju som sagt ett litet och begränsat område och kroppen tar ju inte upp så mycket av ämnet vid krämtillförsel.

Tvåbarnsmamman, jag har inte ens kommit så långt som att föda barn tankar. Det jag fokuserar på just nu är att jag snart kommit halvvägs. Men du har ju fött barn innan så då kanske det känns närmre och att man tänker mer på det :)

hehe det är panik av att veta att man snart ska till sjukhuset och ligga på britsen Gråter
    Det är räddlan och paniken och ånges och förtvivlan.
    Ibland kan jag bara tänka på att jag ongrar mig detta och vill inte vara gravid längre då jag är piss rädd men änså lycklig..

Hur har du det gumman har du skaffat allt du vill ha till bebisen ?
    Och hur har du tänkt på födseln ?
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-02 20:35:15 följande:

Hur kunde jag missa ditt inlägg om RUL röntgensyrra???? tror jag lyckades skrolla förbi det i farten när jag skrollar förbi bf-listan....

GRATTIS TILL LYCKAT RUL VÄNNEN!!!! Och grattis till kanske-flickan Vad sa din man? Han ville väl egentligen inte veta va?

*kraaaaam*

hihihiiii...ibland går det av bara farten. Jodå vi var överrens from igår kväll. Han sa jag ger med mig på detta så kom ihåg det så får du ge med dig med nåt annat sen. Så det var skönt. Känns kul att det är en flicka för det är precis det jag kännt på mig att det var :)
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-02 20:54:12 följande:
    hehe det är panik av att veta att man snart ska till sjukhuset och ligga på britsen Gråter
    Det är räddlan och paniken och ånges och förtvivlan.
    Ibland kan jag bara tänka på att jag ongrar mig detta och vill inte vara gravid längre då jag är piss rädd men änså lycklig..

Hur har du det gumman har du skaffat allt du vill ha till bebisen ?
    Och hur har du tänkt på födseln ?
    Jag har köpt hensvik sängen på Ikea när de reade den för 299:- Sen köpte jag faktiskt igår ett skötbord även det från ikea. Och lite kläder från rean och lite som inte var på rea ;P Men jag har tänkt försöka hålla igen lite ett tag till. Mannen var igår sugen på att montera ihop allt men jag vill vänta lite närmre det är dags. Kanske i december eller så. Jag har inte tänkt alls på födseln :/ Typ mest vill jag föda i Malmö eller Lund, annars inget mer än så. Däremot tittar jag på onsdagar på livet på bb och blir lagom skrämd, men med förtjusning när de väl tittar ut :D
  • Lallan

Jag känner mig lite stressad över det där med förlossning men inte pga rädsla. Det är emsta tt jag fortfarande är så trött och inte gjort något eller orkat börja fixa saker och ting. Eftersom att dom är två så lär jag väl inte få så mycket mer ork och risken att dom kommer tidigare är ju dessutom betydligt större.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma