• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

Ja och än så länge njuter jag. Fast jag är nojig, springer ofta på toa för att kolla så att jag inte blöder. Hur mår du då?

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:43:03 följande:
    Ja och än så länge njuter jag. Fast jag är nojig, springer ofta på toa för att kolla så att jag inte blöder. Hur mår du då?
    Jag var precis som du direkt det kom något på trosan sprang jag bara in och var beräd på att ta fram bindan men det var bara massa flytningar.
    Dom flytningarna har jag fortfarande och är i vecka 19+4 vecka 20
    Jag har haft illa mående osv men ej spyt började v 8-9 slutade v 12 ''pustar ut'' jobbigt.
    Nu känner jag bebisen oxå varje dag våran lilla Elias
    Bf är 21 dec men jag fåt Tul redan i nov och prata med överläkaren om snitt
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten

2barnsmamma: då hr vi lika. Jag har också mycket flytningar så det blir mycket spring. Så du ska snittas? Varför då? Har du dåliga erfarenheter av vaginala förlossningar?

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:22:35 följande:
    2barnsmamma: ja, jag hoppas du har rätt jag ska på vul på fredag. Tror inte de kommer se så mycket då, men det får det vara värt iaf. Sen blir det troligtvis veckan efter och efter det varannan vecka fram till v.12
    Går du privat, eller har du bara mkt mer förstående människor på kliniken där??

Why why why är de så snåla med ultraljuden här för!?!Skrikandes Tycker att även jag borde få flera VUL/UL, med tanke på 4 tidigare MF/MA i olika veckor (7-11), men som jag förstår det, så får jag ett första tidigt VUL (på onsdag), ev ett andra en vecka senare om de inte kan se hjärtat (gud förbjude!!Gråter), men seda får jag snällt vänta till RUL?!?
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 14:50:15 följande:
    Jag var precis som du direkt det kom något på trosan sprang jag bara in och var beräd på att ta fram bindan men det var bara massa flytningar.
    Jag är likadan. Och kan jag inte få tag på en toa, får jag gömma mig någonstans och kolla ändå, helt fanatisk är jag. Skäms

v 6+0 idag. Oron och tröttheten är på topp, ligger och vilar mest hela tiden tycker jag...  Mår lite lagom illa också. Helt okej att må så här, om jag får behålla liten den här gången. Om inte, så vet jag inte vad jag gör...Gråter
  • gemigsinnesro

Usch jag ska på rul nästa måndag den 9/8 och håller på att oroa ihjäl mig över att jag inte känner några puffar eller något i magen. Börjar nästan bli helt säker på att det har hänt något med krabaten. Det blir en lång vänta nu :/.

• Mabaja

Försök slappna av med era vul/rul som väntar! Det ska gå bra denna gång!

Apropå rul, jag kände inga puffar och knuffar heller. Jag hade känt i vecka 13 som att det kittlade på insidan, sen en liten buff i vecka 14-15. Nästa gång jag kände var i vecka 20-21... Så slappna av, bebisen kanske sparkar mot ryggen och då känner man ju inte! :)  

Satan vad sammandragningar jag börjar få! Börjar bli irriterande för magen blir så tung då. och räcker inte med att stanna upp för att det ska släppa utan måste sätta eller lägga mig ned.

• Bjornis

Ja håller med Mabaja om puffar och knuffar. Är i 19+4 nu och kanske att jag känner nåt men kan inte lova och på RUL sa hon att "han sparkar ju mycket nu" och jag kände inget.

• Mabaja
    Bjornis skrev 2010-08-01 18:26:26 följande:
    Ja håller med Mabaja om puffar och knuffar. Är i 19+4 nu och kanske att jag känner nåt men kan inte lova och på RUL sa hon att "han sparkar ju mycket nu" och jag kände inget.
    Så var det precis för mig också och så sa hon "det är fullt normalt om du inte känner, det kommer snart". Min man satt på rul "känner du det där, känner du det där" och jag "nej".

Men det roliga var att när jag började känna sparkar så var det just där den sparkade på rul. Mest nu med och då har det gått många veckor! Känner visserligen på andra ställen med men överhängande är på samma ställe som den sparkade på rul. :)
  • Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-01 18:31:22 följande:
    Så var det precis för mig också och så sa hon "det är fullt normalt om du inte känner, det kommer snart". Min man satt på rul "känner du det där, känner du det där" och jag "nej".

Men det roliga var att när jag började känna sparkar så var det just där den sparkade på rul. Mest nu med och då har det gått många veckor! Känner visserligen på andra ställen med men överhängande är på samma ställe som den sparkade på rul. :)
    Ja, det jag tror att jag känt (nåt?) är också där den hade fötterna på rul, plus att den låg nästan på samma sätt på ul två veckor tidigare. Hon på rul sa att den flyttar sig heeela tiden. Men jag vet inte jag. Min bebis är en lat bebis. Min kompis dotter låg åt samma håll från typ v 25 och hon sparkade på samma punkt hela tiden så min kompis hade så ont i sidan. Haha.
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-01 17:54:58 följande:
    Går du privat, eller har du bara mkt mer förstående människor på kliniken där??

Why why why är de så snåla med ultraljuden här för!?!Skrikandes Tycker att även jag borde få flera VUL/UL, med tanke på 4 tidigare MF/MA i olika veckor (7-11), men som jag förstår det, så får jag ett första tidigt VUL (på onsdag), ev ett andra en vecka senare om de inte kan se hjärtat (gud förbjude!!Gråter), men seda får jag snällt vänta till RUL?!?
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 14:50:15 följande:
    Jag är likadan. Och kan jag inte få tag på en toa, får jag gömma mig någonstans och kolla ändå, helt fanatisk är jag. Skäms

v 6+0 idag. Oron och tröttheten är på topp, ligger och vilar mest hela tiden tycker jag...  Mår lite lagom illa också. Helt okej att må så här, om jag får behålla liten den här gången. Om inte, så vet jag inte vad jag gör...Gråter
    jag går på KK, men de är väldigt förstående här ändå.. på mvc har de lovat att hålla lite bättre koll på mig. kanske inte just med ul men generellt. Fast jag vet att ringer jag och är orolig så får jag en ul tid.
    de är väldigt snälla här.
    men samtidigt kan man förstå dom också, de kan ju inte ta in alla oroliga mammor (om det inte är akut vill säga) de tär ju på resurserna och då skulle det vara lång kö utanför ul rummet :)
    men har man haft så många missfall som oss SKA man kunna få göra ul tätt...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma