• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 11:04:30 följande:
    Gumman jag har ju oxå 2 jobbiga barn hemma hihi och jobbar och gör massa saker så för mig går det fort
    När man har barn innan ja då går det fortare än innan.
    När jag väntade dotter var det en E-V-I-G-H-E-T tills hon kom Hahah
    Men med sonen ojojoj raketfart jössenamn plötsligt låg man på BB haha
    Vi har också en massa saker för oss. :) Men inga barn. haha. Men nu är det 60 dagar kvar! :) så går saaaaakta men säkert framåt!

Jag längtar sååå efter att få komma tillbaka i träningen! Nu gör det bara ont men biter ihop "bara för att". haha.

Men den här helgen har vi som sagt börjat inreda bebisrummet. Ska fortsätta idag, dvs bära ut det som inte passar in i ett barnrum, typ klinkers och det som blev över sen vår golvrenovering. haha.
  • rontgensyrran

Oj oj vad ni skriver flickor. I går var vi på bröllop det var jättetrevligt förutom att mannen blev en aning överförfriskad enligt mig. Och inte inser det själv. Som tur är dricker han inte längre så ofta, för han har inte koll när han väl gör det. Känner inte alls av sina egna begränsningar och har svårt att lyssna när man säger till honom.  Men dagen efter är det alltid samma ånger. Så alkohol tycker inte jag heller är någon höjdare. Tur att mannen är lite äldre och visare nu för tiden och därav dricker sällan.

Imorgon är det dags! För RUL, jag vill veta kön men inte mannen. Hoppas han är tyst när jag kommer fråga henne var det blir. Annars tvingas jag ju köra med ul på jobb och får reda på det där istället. Jag kan helt enkelt inte hålla mig ;P

• 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-08-01 11:07:43 följande:
    Vi har också en massa saker för oss. :) Men inga barn. haha. Men nu är det 60 dagar kvar! :) så går saaaaakta men säkert framåt!

Jag längtar sååå efter att få komma tillbaka i träningen! Nu gör det bara ont men biter ihop "bara för att". haha.

Men den här helgen har vi som sagt börjat inreda bebisrummet. Ska fortsätta idag, dvs bära ut det som inte passar in i ett barnrum, typ klinkers och det som blev över sen vår golvrenovering. haha.
    60 dagar skojar du haha det går ju fort imon har du bara 59 dagar kvar och jag bara 141 dagar kvar Hihi
    Vi ska börja ta detta ca om 3 månader typ hmm någon gång i början av Nov ska vi byta rum på dottern och
    sonens rum.
    Dottern får sonens lilla rum och sonen får dela rum med lillebror med dotterns stora rum
    Då ska vi köpa kötbord osv och massa mer oxå.
    Längtar..
    Så vi ska börja redan lite småt 12 okt då jag ska till bm sen att hon ville ha ut barnet redan i okt men rul bm säger nov och Tul är någon gång i novsen skulle vi prata med överläkaren samma dag oxå efter vårt Tul som jag kommer få brev om.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Längtan efter liten

Vi gjorde allt själv. Eller vi gick mf utredning, så nu tar jag sprutor varje dag. Men den här mnaden var den första utan äl testet och tvångsex och det resulterade i pluss. Hoppas hoppas kärleken vill stanna.

3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 10:32:50 följande:
    Visst känns det overkligt jag fick Ma i vecka 8+ och barnet var redan död i vecka 4 men jag trodde aldrig att det skulle gå så snabbt igen Jag var såklart orolig fram till vecka 13 men sen fick jag ul och allt såg bra ut Nu går det för fort Hihi snart har vi ju honom. Gjorde ni allt själva med äl tester och sexande eller fick ni hjälp med detta med då du haft så många ma/mf bakom dig.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥+ 26; ¸.?°´¯)

Längtan efter liten är stor
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:06:34 följande:
    Vi gjorde allt själv. Eller vi gick mf utredning, så nu tar jag sprutor varje dag. Men den här mnaden var den första utan äl testet och tvångsex och det resulterade i pluss. Hoppas hoppas kärleken vill stanna.
    Tvångsex hahaha jo tack jag vet vad du menar man e inte sugen men man vill ha en bebis = Måste ha sex haha
    Jo men det är jobbigt men nu äntligen gumman och denna lilla plutt kommer att stanna hos er det var nog menat denna gången att ni äntligen fick behålla er bebis hos er.
    När ska du göra vul ? och ul ? du borde få mer kontroller nu eller ?
  • 3 barns mamma84

Haha vet inte om jag e tokig men gravid knäpp iaf
    Nu ska jag bara ta det lugnt har precis varit i affären med cykel och har handlat lite
    Idag ska jag göra köttgryta byter ut lamm till vanlig kött.. och detta är med ris sen.
    Sen ska jag baka det blir en med rabarberpaj som jag skulle göra igår men fanns ej ägg så idag blir det rabarberpaj till maten.
    Sen morotskaka tar bort nötterna och bara tar morätterna
    Sen kokoskakor

• Längtan efter liten

2barnsmamma: ja, jag hoppas du har rätt jag ska på vul på fredag. Tror inte de kommer se så mycket då, men det får det vara värt iaf. Sen blir det troligtvis veckan efter och efter det varannan vecka fram till v.12

• 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:22:35 följande:
    2barnsmamma: ja, jag hoppas du har rätt jag ska på vul på fredag. Tror inte de kommer se så mycket då, men det får det vara värt iaf. Sen blir det troligtvis veckan efter och efter det varannan vecka fram till v.12
    Jag har rätt ni kommer att bli föräldrar i mars april månad
    Detta var något ni kommer att njuta av jag lovar och jag hoppas av hela mitt hjärta.
    Fuskis med att se bebis många ggr hehe

Jag fick inga extra kontroller då jag fick ma men docktorn sa att jag har 2 friska barn och själv frisk och aldrig haft detta innan så sa han att nästa barn kommer att stanna kvar och det stämmde.
    Fick mitt första ul ej vul vanlig ul på magen i vecka 13+6 och man såg lilla skiten
  • Längtan efter liten
    3 barns mamma84 skrev 2010-08-01 14:30:54 följande:
    Jag har rätt ni kommer att bli föräldrar i mars april månad Detta var något ni kommer att njuta av jag lovar och jag hoppas av hela mitt hjärta. Fuskis med att se bebis många ggr hehe Jag fick inga extra kontroller då jag fick ma men docktorn sa att jag har 2 friska barn och själv frisk och aldrig haft detta innan så sa han att nästa barn kommer att stanna kvar och det stämmde. Fick mitt första ul ej vul vanlig ul på magen i vecka 13+6 och man såg lilla skiten
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥+ 26; ¸.?°´¯)

Ja visst har man tur på så sätt. Men oron som följer med en sen alla mf skulle jag gärna avstå. På fredag kommer man nog inte se mycket alls tyvärr. Hade önskat att det inte vore för tidigt att se ett hjärta, men det kommer det vara.
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2010-08-01 14:35:49 följande:
    Troligtviss kommer det vara tidigt men kanske inte
    Men så länge du inte får ont blöder eller något annat ska du bara njuta av din graviditet
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma