• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

På tal om att människor luktar.

Fy alltså åka buss är ju en pina numer, alla stinker ju apa i munnen, satt brevid en ung tjej i dag och hon satt och tuggade tuggummi och det stank falukorv i munnen på henne och jag håll på att spy.

Häromdagen på pendeltåget så satt en kille och andades med öppen mun hela vägen till Älvsjö och jag fick ha näsan neråt tryckt mot halsduken för att inte spy i killens knä framför mig vid 4 mamma sätet. Borstar inte folk tänderna eller?

Nu har jag ju stort problem med mitt illamående, handla är en pärs, får tänka ut innan, rusa in hålla andan typ, ta det jag vill ha och sedan snabbkassan och sedan nadas ut utanför affären, fixar inte doften av nybakat bröd, grillat kätt kyckling och frukt och allt, ryser. Tycker allt luktar så starkt.

Gravid v.9+2 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-03-22 16:43:22 följande:
    Fy vad trist! Stor eloge till er som har såna jobb, tur att det finns människor som ni! Själv sitter jag med massa siffror och kalkyler och hjälper inte en endaste människa på dagarna.

Åk hem och ta hand om dig själv och gör nåt mysigt så kanske det kan bli en trevlig kväll i alla fall!
    Klart du gör.. du hjälper ju på ditt sätt! Alla bidrar ju med sitt.... :)
    Det jag gillar med mitt jobb är ju när det går att se att vi faktiskt hjälper nån... att nån får mindre ont under behandlingen, eller att nån kommer tillbaka i samband med återbesök och är "frisk".. men det jag oftast ser är ju att jag ger dem en massa biverkningar och hemskheter och egentligen gör dem sämre till en början... även om jag VET att det är för en god sak så tär det en del att övertala någon att fortsätta med något som gör att dem mår dåligt...

Förutom att folk luktar mycket nuförtiden ( å då är jag inte så känslig ändå...) så blir jag så j-vla förbannad på dessa rökade som står preciiis innan de ska på bussen , eller går på trottoaren och röker så att jag som går bakom automatiskt får dra i mig en massa skit...  Jag hatar det! :((((
    nu jeklar...
  • telgebo

När började det synas på er att ni var gravida? Min mage är helt platt fortfarande och jag känner mig onormal när man går in i magbildstråden för oktober magar 2011 och vissa har jättemage redan. Är de bara svullna eller?

Jag kom inte ihåg när det började synas förra gången, men det var nog inte förrän i 4:e månaden tror jag.

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-03-22 17:53:32 följande:

När började det synas på er att ni var gravida? Min mage är helt platt fortfarande och jag känner mig onormal när man går in i magbildstråden för oktober magar 2011 och vissa har jättemage redan. Är de bara svullna eller?

Jag kom inte ihåg när det började synas förra gången, men det var nog inte förrän i 4:e månaden tror jag.

Magen kom väl i v 30+ :)
  • färnik
    Pancakes skrev 2011-03-22 13:19:14 följande:
      Om det är nytt plus så får du starta en ny tråd som heter "Plus igen efter plus igen efter mf/ma".
    Längtan efter liten skrev 2011-03-22 13:44:51 följande:
    ha ha ha. ja jääädrar du :) där ska vi väl alla hamna tillslut =)
    Om det ändå vore så!! Här blir det (tyvärr) med största sannolikhet inga fler barn! Obestämd
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-03-22 18:11:03 följande:
    Magen kom väl i v 30+ :)
    Oj, det var sent.
  • färnik

Lägger in dagsfärsk bild på Tilde här också. Skrattande 12 dagar gammal, 3480g tung och 50,5 cm lång!

• telgebo
    färnik skrev 2011-03-22 18:14:51 följande:
    Lägger in dagsfärsk bild på Tilde här också. Skrattande 12 dagar gammal, 3480g tung och 50,5 cm lång!

Gud så söt hon är
  • Sir Bubbalots mamma
    färnik skrev 2011-03-22 18:14:51 följande:

awes sååååå söt så söt!!! Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma