• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Melika, jag upptäckte mitt ma genom en liten brun flytning i v.8.
    Jag bara "visste" direkt att det var ma, även om jag vet att man kan få spottings utan att det är ngn fara. Jag hade ju haft mf tre månader tidigare, så jag tyckte mig känna igen känslan. Jag var på shoppingsemester i New York men låg på hotellrummet i princip hela veckan för att jag blödde brunt, och bara grät och grät.....  Kände mig verkligen ensammast i världen.

Ingen verkade tro på mig dock, alla sade att det var såååå normaaaaalt, även här på FL (jag minns vagt att det uppfattades det som gnäll av vissa, och det sårade mig verkligen... )  Men jag hade rätt. Fostret var dött sedan flera veckor tillbaks. Upptäcktes med VUL när jag kom hem.

Fjärde gången gillt?
  • telgebo

Jag kände också på mig förra gången att det inte stod rätt till. Hade inga symtom vilket jag alltid haft då jag varit gravid och när testet blev svagare så var det som en bekräftelse för mig att det var nåt fel. Jag mådde så pissigt också, var inte alls glad eller så utan bara grät och grät och kunde inte gläjas alls.

När jag sen fick bruna flytningar blndat med mensvärk så förstod jag, men jag åkte inte in förrän dagen efter och mycket riktigt, det jag vetat sedan början var sant, embryot hade varit dött sedan v.4-5 så det dog i stort sett precis när jag hade testat positivt.

Den här gången har jag känt symtom, de första veckorna så var så rädd så rädd vågade aboslut inte tro på det. Från v.6 har jag mått så spyilla att jag knappt vet hur jag ska överleva dagen och idag har jag så ont i bröstvårtorna igen, det hugger i dom.
    Den här gången så känner jag mig rätt säker på att det blir en bebis i oktober, men visst har jag mina dagar då jag är orolig och rädd fortfarande.

Gravid v.9+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    PåvägMotSyskon skrev 2011-03-23 13:38:47 följande:
    jaha, åhh så spännande. hade nog också velat ha de inspelat faktiskt, för ja tycker de ser så häftigt ut på programmet och ja tror ja hade vågat va me haha, me lite lustgas så vågar man nog allt

har det inte gått typ 4 avsnitt nu? o du ska va me på avsnitt 5? om 2v e de väl avsnittt 6? hihi, då kommer du snart då. =) vet ju inte vad du heter så man kan ha lite pejl på namn oså

Här kommer mina älskade 3 pojkar HjärtaVincent 11veckor idag =) Dexter 2år om 5 dagar, o Theodor snart 4år =) 

3 program har visats.

Söta barn du har.
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-03-23 12:36:27 följande:
    Tack, ja det känns skönt att jag är en bra bit på vägen till V. 12 :)

Tänkte mer varför jag inte känner växtvärk så mycket? Vet inte varför jag fick en sådan nojja helt plötsligt, har inget att oroa mig över vad jag vet i alla fall.

Den 5/4 ska jag på inskrivning hos BM, sedan ska jag göra UL i vecka 12, de erbjuder det här i Kalmar. 
    Jag har inte varit på VUL eftersom jag inte kännt behov av det, nu börjar jag oroa mig helt plötsligt.
    Nu får jag vänta till vecka 12 och hoppas att allt är som det ska. Vill bara njuta.

Tack för ditt svar :) Kram! 
    Jag känner inte heller nån växtvärk, har mer SD.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-23 12:03:05 följande:
    Nu ska ni för första gången få se vakna bilder på våran guldklimp! Hjärta

Åhhh vad söt.
  • Längtan efter liten

fina bilder påvägmotsyskon :)

Längtan efter liten är stor
  • Sir Bubbalots mamma

när jag hade mitt MA förra året blödde jag inte, hade inga bruna flytningar, kände mig gravid med. Spydde jätte mycket ,ömma bröst, massiv växtvärk å massor av finnar på ryggen som jag aldrig har annars. och mitt plus va jätte starkt väldigt tidigt.. dom på kk sa att jag va jätte gravid när dom testade mig.
    men jag kännde nästan på mig att nåt va fel. fast folk sa att de inte va nåt då jag hade mycket symptom..

• MCT79
    MelikaH skrev 2011-03-23 13:13:35 följande:
    Skönt att höra det ni sagt, tack så mycket :)

Det har du rätt i, man får vara glad för det, finns de som inte alls mår bra.

Hoppas på det bästa i alla fall :) 
    Här har du en till!  11+3 idag och inte mycket symtom alls... :)
    nu jeklar...
  • MCT79

Å vilka fina barn nu har!! Supersöta! Hoppas man lyckas skapa nått lika fint själv!

Idag har jag haft en mycket bättre dag... sömn är viktigt helt klart. Nästan roligt att jobba idag.. ;)

nu jeklar...
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-23 15:26:35 följande:
    Å vilka fina barn nu har!! Supersöta! Hoppas man lyckas skapa nått lika fint själv!

Idag har jag haft en mycket bättre dag... sömn är viktigt helt klart. Nästan roligt att jobba idag.. ;)
    Skönt att du mår bättre idag

Mår själv också bättre, inget illamående än idag men så trött trots 11 timmars sömn inatt.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma