• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma

vilken buse du har sofy.. låter som han e dig upp idagen.. envis å bestämd ;)

får jag med komma in på din sida? :)

• telgebo

Hej på er!

Jag lever, men datorn har varit död som vanligt sedan i torsdags eftermiddag, får väldens internetabstinens. Sedan funkar datorn från måndag em-torsdag och sedan död från torsdag em-måndag em. Gissa om jag är less på datorn när den inte funkar.

Mår fortfarande grymt illa men jag tror nog tröttheten är värre, sover 20 timmar/dygn så på 4 timmar så ska jag hinna få i mig mat, försöka hålla lite ordning i hemmet, gå på toa och så se lite på TV. Hoppas denna trötthet avtar snart så man får nånting gjort.

Hur är det med er alla? Någon som fött sedan jag var in senast i torsdags?

Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    telgebo skrev 2011-03-24 09:22:39 följande:
    Jag menade inget illa men när BM frågade hur jag mådde och jag svarade illa så sa hon att det var bra för det tydde på en stark graviditet. var väl ett försök att trösta kanske vad vet jag.

jag har haft en graviditet helt utan illamående och fick en liten dotter så jag vet att man kan vara gravid och det går jättebra utan nåt illamående.
    Det sägs ju på tal om graviditetsillamående att vissa reagerar starkare på HCG eller om det är progesteronet än andra. jag har måste då ha reagerat starkt första och tredje gången och jättestarkt denna gång och inte alls andra gången jag var gravid. Nu har jag läst att illamående är jättevanligt under de första veckorna av graviditeten, inget ovanligt alltså men det är ju grymt jobbigt ändå att må så här vecka ut och vecka in och nu hjälper ju inte tabletterna heller som jag fick just mot illamåendet.

Ursäkta om jag drar upp det här nu, men jag läser ikapp sedan i torsdags.
  • telgebo
    kolbodatjej skrev 2011-03-24 10:43:26 följande:
    hej! vill bara tala om att jag har fått en flicka nu den 14 mars som ska heta Elise...
    Hon är min lilla skatt!!
    kram till er alla...
    Grattis

Odd: Ser inget på dina tester tyvärr. Kan du inte testa med CB digital?
  • Evve81

Sofy: Spännande! Han verkar ha en egen vilja din prins!

Just nu har jag sjukt ont i ryggen. Kan inte gå nästan. Tur det brukar vara bra på morgonen så man kan gå till jobbet och hem tar jag mig nog också. Jag jobbar kortdag imorgon. Jag kommer ringa VC imorrn eller om jag borde ringa BM men min ljumske är ju inte gravid relaterad . Nåja nu ska jag pyssla en väska till dottern så jag får nåt annat att tänka på

• telgebo
    Happiness skrev 2011-03-24 13:32:08 följande:
    Sofia

Grattis Happi
  • sugarrush

Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
    Jag blev verkligen jätteledsen.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

nä du överreagera inte.. jag hade blivit skitlack..
  • maria204
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:

MIn första spontana tanke var: "Vilket idiot till svin!" Så nä, du överreagerade inte. Du tog det snarare lugnt och sansat.
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-03-28 19:25:39 följande:
    Det sägs ju på tal om graviditetsillamående att vissa reagerar starkare på HCG eller om det är progesteronet än andra. jag har måste då ha reagerat starkt första och tredje gången och jättestarkt denna gång och inte alls andra gången jag var gravid. Nu har jag läst att illamående är jättevanligt under de första veckorna av graviditeten, inget ovanligt alltså men det är ju grymt jobbigt ändå att må så här vecka ut och vecka in och nu hjälper ju inte tabletterna heller som jag fick just mot illamåendet.

Ursäkta om jag drar upp det här nu, men jag läser ikapp sedan i torsdags.
    Jag skulle byta med dig vilken sekund som helst.. i morgon läggs jag in och får cytotec..
    det gick åt skogen...igen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma