• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-28 19:45:44 följande:
    Jag har en fråga till er tjejer. Långt och lite invecklat.
    Men jag vet inte om jag gjort något dumt här nu, känner mig osäker... kanske har jag gjort bort mig?

Jag berättade för min närmaste grupp på jobbet idag att jag var gravid. Jag berättade om missfallen och behandlingarna och det var jobbigt, men nödvändigt, för att de skulle förstå. En gubbe, låt oss kalla honom L, skojade bort det jag berättade hela tiden trots att jag berättade om väldigt känsliga saker, han var rätt rätt plump och jag blev lite sårad, men tänkte att jag skulle strunta i honom. När jag berättat hela historien tillade jag att jag inte berättat det för andra kollegor ännu så de kunde ju hålla lite tyst om det inför resten av kontoret. Javisst, sade de, berätta du själv för resten när du känner dig redo.

En halvtimme senare, när vi satt i vårt kontorslandskap igen ropar L högt till mig från sin kontorsplats  "jaså du, alla ska festa på vår studieresa, all utom du, höhöhöhö". Jag blev skitsur och svarade "klart att jag ska festa!" Han svarade "ja men du får ju inte dricka en droppe!! Hahaha". Han ropade så högt att flera kunde ha hört.
    Jag blev verkligen jätteledsen.

Efter jobbet sms:ade jag honom och skrev "det hade varit snält om du hade kunde vara lite diskret på kontoret om att jag är gravid, så som jag bad er på fikat idag. Det är fortfarande lite känsligt och jag skulle helst vilja berätta det själv, hoppas det är okej." Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått något svar.

Överreagerade jag? Jag bara känner mig så ledsen, jag sade ju att jag ville att de skulle hålla det för sig själva...

Jag hade nog reagerat lite mer än så ja.... tycker inte alls du överreagerade... var det ingen av dina andra kollegor som reagerade och tyckte det var klantigt gjort?!
    det gick åt skogen...igen.
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-03-28 19:56:39 följande:
    Jag skulle byta med dig vilken sekund som helst.. i morgon läggs jag in och får cytote
    kommer tänka på dig hela dagen.. Hjärta
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-28 19:59:47 följande:
    kommer tänka på dig hela dagen.. Hjärta
    tack...  Hjärta
    det gick åt skogen...igen.
  • sugarrush

TACK ni underbara för att ni skulle känt likadant! Känns OTROLIGT skönt att veta att man itne är helt störd då av alla hormoner... Nu blev jag väldigt lättad.

MCT, om nu några andra hörde så skötte de det väldigt diskret, de hörde kanske på min ton att det inte var läge att kommentera konversationen.... De flesta på mitt jobb är faktiskt inte så värst skvallriga av sig som tur är, men jag vill ändå inte att de ska veta, förrän jag själv berättar eller visar upp en mage. Jag tycker det är respektlöst att skrika ut sådär som gubben L gjorde, oavsett om jag bett honom att hålla det hemligt eller ej.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

MCT, önskar jag fanns där för att ge dig en stor kram inför imorrn.
    Du kommer finnas i mina tankar från morgon till kväll.

Ta med en dator med någon lättsam komediserie, några skvallerblaskor kanske. Var beredd på att du kanske mår illa en stund, jag kräktes faktiskt, men de hade stolpiller mot illamåendet som var väldigt bra.
    FAN VAD DET ÄR ORÄTTVIST alltså. Lider så med dig.
    Hoppas det går bra, ändå. Största kramen!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-24 15:16:05 följande:
    Happi vad skönt att höra ifrån dig. hon är fantastisk!

Jag lämnar er nu... MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....
    Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    Nej, gud vet inte vad jag ska skriva, sorgligt är det.
    Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • kajsalisa

Stor kram MCT. Ska tänka på dig imorgon!!

• needtobreathe
    FruW skrev 2011-03-28 22:09:17 följande:
    Grattis Sofy till datumet! :)
    Tackar tackar!! Skrattande

Då äääntligen kommer busfröt!
  • Muffe

Grattis Sofy, känns också skönt att Devin inte heller har lagt sig tillrätta.. då kanske du kan lugna ner mig lite för jag oroar mig för vändningförsök .... vår lilla ligger med huvudet upp, på tvären.... har legat så läääänge....
    Det var en idag som tyckte det var konstigt att en legat så länge, och då kom jag att tänka på att "tänk om den är skadad och slö typ"......
    Att man ska oroa sig så mycket :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma