• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-29 21:59:45 följande:
    Tack flickorHjärta
    Hon är en ängeln nu hemlens vackra ängel.
    Kan inte förstå hur jobbigt dom har just nu och barnen som florade sin mammaGråter
    Barnen är 11-7-2-1 år gammla
    JÄVLA CANSER !!!
    Åh...när jag läste ditt inlägg så anade jag vem det är...har följt hennes blogg jätte länge. Skyndade mig dit och fan....så var det hon

Den kvinnan har verkligen kämpat...så otroligt sorgligt
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • MelikaH
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-29 21:59:45 följande:
    Tack flickorHjärta
    Hon är en ängeln nu hemlens vackra ängel.
    Kan inte förstå hur jobbigt dom har just nu och barnen som florade sin mammaGråter
    Barnen är 11-7-2-1 år gammla
    JÄVLA CANSER !!!
    Beklagar :( Livet är så orättvist! När ska de kunna bota cancern??!!! Hemskt!

Kram 
  • MelikaH

Min man tittade på en unge i minuten för första gången i måndags och han sa - första o sista gången jag tittar på detta! Jag såg verkligen hans ansiktsuttryck som såg väldigt annorlunda ut hehe. 

• Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-29 20:04:23 följande:
    Nu tittade jag på En Unge I Minuten från igår.
    SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.
    Ja, det tyckte jag också. Första gången jag kollade på programmet eftersom jag försöker undvika sånt där för att inte skrämma upp mig, men nu tyckte jag det var dags. Aj aj...måste man???
  • Pancakes
    Odetta skrev 2011-03-30 07:36:07 följande:
    sugarrush skrev 2011-03-29 20:04:23 följande:
    Nu tittade jag på En Unge I Minuten från igår.
    SHIT vad det verkar smärtsamt att föda barn. Jag kommer leva i förnekelse tills jag väl ligger där tror jag.
    Tips från coachen

Lev inte i förnekelse! Jag var INTE förberedd inför min första förlossning och den kunde jag inte hantera, nära till panik flera gånger och ONT hade jag. Men inför andra läste jag på och förberedde mig mentalt och se där, det gick MYCKET bättre!

Är man väl förberedd och MÖTER värkarna istället för att kämpa emot så gör förlossningen mindre ont plus att det  faktiskt går snabbare.

Så förbered dig väl, läs allt du kan hitta och sätt fokus på "det här klarar jag galant" så kommer det gå hur bra som hellst! Vi kvinnor är skapta för att fixa detta, och det utan att lida...det har naturen sett till. Och visst tusan gör det ont att föda barn, men det är skillnad på smärta och smärta

*kram*
    Jag har läst på en massa om bedövningar och ställningar och de olika faserna etc. Ska se till så maken läser det också när det börjar närma sig. Vi ska gå föräldrakursen också och sen blir det väl att man pratar om det sinsemellan också. Mycket mer kan man väl inte göra för att förbereda sig eller? Jo, kolla på dig när du är med i TV såklart :)
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-03-30 07:39:50 följande:
    Åh...när jag läste ditt inlägg så anade jag vem det är...har följt hennes blogg jätte länge. Skyndade mig dit och fan....så var det hon

Den kvinnan har verkligen kämpat...så otroligt sorgligt
    http://www.expressen.se/nyheter/1.2212478/med-leendet-som-vapen-mot-cancern
    Har kollat på denna om och om igen jag kan INTE förstå att hon inte är bland oss längreHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Tack alla underbara.
    Ger ni pengar till cancerfonde ?
    Hur anmäler man sig ?

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

Usch vad hemskt... börjar gråta på jobbet!

Tycker ni att det är tidigt att göra vändingsförsök i v 35+3 eller är det en normal tid?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma