• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

sofy, hur var det med vändningen då? obehagligt?
    hur gick det till i korta drag?

jag tror bara att ngt hemskt kommer hända, typ att moderkakan lossnar, eller att den får navelsträngen runt halsen om man ruckar på den :)

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-28 22:39:18 följande:
    sofy, hur var det med vändningen då? obehagligt?
    hur gick det till i korta drag?

jag tror bara att ngt hemskt kommer hända, typ att moderkakan lossnar, eller att den får navelsträngen runt halsen om man ruckar på den :)
    Nä inte ett dugg.. ja fattade inte ens va dom höll på me förrän de va klart o han ropade in sköterskan o sa att han gjort ngt "dumt.." = vändning utan bricanyl ;) Men hade satans ont efteråt när ja sprang runt inne på Ikea.. men annars luugnt!

Dom gjorde UL efter + CTG x 3 totalt..
  • telgebo
    Odetta skrev 2011-03-25 19:51:54 följande:
    Nu har vi gett vårat godkännande och kommer att vara med i program 6

(ps: mitt namn börjar på J och är rätt ovanligt och mannens är vanligare och börjar på M...om ni vill hålla utkik )
    Åh så kul så alltså den 11 april är ni med.
    Gravid v.10+1 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • Muffe

oj trodde inte dom gjorde utan bricanyl... hm! :)

det är ju bra att de kollar med ctg osv efteråt men jag skule nojja mig i alla falll... men men, mycket kan hända, han hinner kanske vända på sig!

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-28 22:49:52 följande:
    oj trodde inte dom gjorde utan bricanyl... hm! :)

det är ju bra att de kollar med ctg osv efteråt men jag skule nojja mig i alla falll... men men, mycket kan hända, han hinner kanske vända på sig!
    Haha nä ja vet inte.. men tydligen gjorde dom de ;) Ja äter ju inte frukost så ja va redan fastande, för annars ska man va de.. sen låg vi kvar tills strax efter kl 12.. va där 8.30 imorse.. så dom hade ju koll. Men ja va inte orolig, o är inte nu heller.. han mår prima därinne, lattjar runt o härjar som vanligt.. :)

Jo de e klart :) De lööser sig alltid! :D
  • Muffe

Godmorgon!

Grattis längtan efter liten!!!

Ego: Fy farao vad jag är TRÖTT. Är helt flammig i ansiktet av trötthet, ögonen svullna och jag orkar inte jobba meeeeer! Kan man bli sjukskriven lätt utan krämpor eller haha?!

• sugarrush

Längtan: GRATTIS!!!!

Idag har jag en ledig dag! Hade en sista semesterdag att plocka ut innan mars slut, underbart! Ska käka smaskens frukost på kafé och sedan gå och gravid-/bebisshoppa!

Sötfilur vännen, inte långt kvar nu! Hur länge till ska du jobba? I värsta fall kan du ju sjukanmäla dig en dag eller en eftermiddag och säga att du känner dig matt och yr. Tänker på dig!

• Pancakes

Godmorgon på er! Här har det hänt grejer!

Längtan efter liten, stort grattis till pojken!

Sofy, grattis till datumet! Sjukt spännande ju! Du har verkligen varit en trogen trådanhängare så det känns nästan som att man känner både dig och Devin liksom :)

MCT, jag tänker på dig idag! Hoppas allt går smidigt, lätt och fort.

Sötfilur, jag går i precis samma tankar som du och oroar mig. Rör den sig mycket så undrar jag om den mår dåligt på nåt sätt och försöker slingra sig loss och har fastnad och rör den sig lite undrar jag om den är slö och mår dåligt. Sen ändras känslan hela tiden, ibland är det sprattel och ibland är det sega rörelser liksom. Men man får ju bekräftat hos barnmorskan hela tiden att allt är bra så det lugnar ju lite eller hur?

Sugarrush, låter som en mysig dag! Ska du köpa kläder eller mer stora grejer som barnvagn och sånt?

• sugarrush

Pancakes och Sötfilur: är det inte så att bebisarna är lite "periodare", alltså, i perioder livliga och i perioder lugna? Har för mig att jag läst att de brukar uppfattas som lugnare mot slutet, då har de ju inte så mkt plats att röra sig på. Mer sega rörelser sent alltså. Verkar som om Devin är lite av ett undantag som fortfarande är helt vild!

Der blir nog bara småshopping för mig idag. Vill gärna hitta en gravidbaddräkt till mig, ska till Istanbul om 1,5 vecka med jobbet och då tänkte jag kanske bada lite.... Sen så hade det varit kul att köpa något mer bebisplagg eller ngn leksak, ska iaf kolla in utbudet.
    Barnvagn ska vi köpa i sommar, när vi ska till England och sambons familj. Prisarna är lite lägre där, så de där större inköpen sparar vi tills dess.

Kram på er!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma